Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
To zadzwiające, że komputery - przecież wyznacznik postępu i nowoczesności, teraz stają się też magazynem, w którym znajdujemy odwołania do klasyki. Tak właśnie jest z grą Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara. Po pierwsze, to nie spodziewaliśmy się po tej grze niczego dobrego. Po drugie, byliśmy przekonani, że dostaniemy kolejną wariację na temat legendarnego detektywa przypominającą film z Robertem Davisem Juniorem. W obu przypadkach się myliliśmy. Sherlock to do bólu i podwójnie klasyczna przygodówka. Jaka ocena od Giermaszu - szczegóły w rozwinięciu tego akapitu.
GIERMASZ-Recenzja Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara
Posłuchaj recenzji gry Sherlock Holmes - Zbrodnia i kara
Klasyczna tak ze względu na rozwiązania które stosuje, a po drugie z powodu kreacji głównego bohatera, który jest jakby żywcem wycięty z kart powieści Arthura Conan Doyle'a. Ma nawet śmieszny kapelutek z daszkami z przodu i tyłu. Również zagadki, które mamy rozwiązać są kalką oryginalnych przygód Holmesa.

A wszystko podane jest w sposób najbardziej oczywisty z możliwych. Mamy więc naszą postać, która, rozmawiając z innymi osobami, zbierając dowody i dedukując, próbuje rozwiązać jedną z sześciu zagadek, które na ekran komputerów przenieśli ludzie z firmy Frogwares. Kombinujemy, rozwiązujemy zagadki i sprawdzamy też swoje umiejętności w minigrach.

Czasem od naszego powodzenia w nich zależy życie, którejś z postaci, którą napotkamy. Żeby nie było tak przewidywalnie, mamy w menu kilka fajnych opcji, które urozmaicają rozgrywkę. To między innymi specjalne umiejętności Homesa. Detektyw potrafi na przykład w wyobraźni odtwarzać przebieg zdarzenia na podstawie poszlak czy znaleźć jakieś ukryte przedmioty.

Zadania w Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara są ciekawe i dostarczają wielu emocji. Można naprawdę wczuć się w klimat dzięki takim detalom jak notatnik detektywa, fajne odwzorowanie realiów, zachowania osób, które spotykamy. Muzyka także wpada w ucho.

Wszystko też wygląda naprawdę nieźle. Grafika w Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara jest więcej niż przyzwoita, ruchy postaci poprawne i miłe dla oka są ich twarze, potrafią na przykład wyrażać emocje - co też może mieć wpływ na rozgrywkę.

Co do samego Holmesa, jego rola nie kończy się tylko na udowodnieniu komuś winy lub niewinności. Jest on jednoosobowym składem sędziowskim, który wydaje także wyrok. Oczywiście dopiero później okazuje się, czy nasza dedukcja przebiegała właściwymi torami.

Jak już wspominaliśmy - obawialiśmy się, że dostaniemy kolejną niskobudżetówkę niewysokich lotów. Tymczasem jest to bardzo fajny produkt z wysokimi aspiracjami. Jedyny minus, o którym chyba warto powiedzieć, to poziom trudności. Nasz recenzent nie ma zazwyczaj do czynienia z gatunkiem przygodówek, a tu zaciął się tylko raz, może dwa. Wyjadacze mogą więc marudzić, że nie muszą wytężać komórek mózgowych.

Tak, czy inaczej Sherlock Holmes: Zbrodnia i Kara to ocena przynajmniej 8 na 10.

Zobacz także

2013-05-24, godz. 16:57 [24.05.2013] Far Cry 3: Blood Dragon Ubisoft poinformował o istnieniu tej gry w Prima Aprilis - nic więc dziwnego, że wiele osób jeszcze kilka dni później nie wierzyło w to, co zaproponowali. Klimaty lat 80-tych, niczym z filmów akcji z tamtego czasu, neonowa, jarząca… » więcej 2013-05-24, godz. 16:56 Zobacz kilka obrazków z gry Far Cry 3: Blood Dragon » więcej 2013-05-24, godz. 13:36 [24.05.2013] Tapper (1983r.) Komu kufelek zimnego jasnego? W oszronionym kuflu? Dla pana jedno, dla pana i dla pana - spragnionych coraz więcej, czy wyrobię się z podawaniem pysznego piwka? I jeszcze trzeba szklanki szybko zabierać, bo lecą po kontuarze. W 1983 roku… » więcej 2013-05-24, godz. 13:09 [24.05.2013] Każde światło rzuca cień W tym Giermaszu zagłębiamy się w mroczne i niebezpieczne tunele moskiewskiego metra, tam schronili się ocaleni z jądrowego pandemonium. Co cieszy, Metro: Last Light jest bardzo dobrą produkcją. Później strzelamy dalej w Far Cry 3:… » więcej 2013-05-24, godz. 13:02 [24.05.2013] Przegląd tygodnia Nie 720, nie Infinity - a Xbox One. W tym tygodniu Microsoft pokazał swoją maszynkę do grania. Do grania? Czy aby na pewno to będzie najważniejsza funkcja nowej konsoli giganta z Redmont? Więcej na ten temat w dziale Technologie w tej… » więcej 2013-05-21, godz. 14:31 [24.05.2013] Metro: Last Light Premierę tej gry kilkakrotnie opóźniano, były wręcz obawy, czy w ogóle powstanie. Szczególnie, że wydawca, czyli amerykańskie THQ poszło z torbami. Ale problemów ze zbyciem prawie gotowego produktu na licytacji po upadłości nie… » więcej 2013-05-21, godz. 14:31 [24.05.2013] Far Cry 3: Blood Dragon Ubisoft poinformował o istnieniu tej gry w Prima Aprilis - nic więc dziwnego, że wiele osób jeszcze kilka dni później nie wierzyło w to, co zaproponowali. Klimaty lat 80-tych, niczym z filmów akcji z tamtego czasu, neonowa, jarząca… » więcej 2013-05-17, godz. 15:41 [17.05.2013] Co ujawnił Google? Gigant nowoczesnych technologii ostatnio zorganizował specjalną konferencję o przygotowywanych przez siebie nowościach - jakich, między innymi o tym mówi ekspert Giermaszu Radek Lis. Poza tym nie zabrakło newsów związanych ze smartfonami… » więcej 2013-05-17, godz. 10:59 [17.05.2013] Przegląd tygodnia Świat się kończy - Electronic Arts oficjalnie informuje, że kończy z Online pass. Przypomnijmy - w grze z tym rozwiązaniem, jeżeli kupiliśmy używkę, to żeby pograć w sieci, trzeba było dodatkowo zapłacić. Jak tłumaczy EA -… » więcej 2013-05-17, godz. 10:56 [17.05.2013] Planescape: Torment (1999r.) Gdy wokół siebie egzystują niezliczone ilości równoległych światów, nie obowiązują żadne reguły, bo każdą można złamać. Trzeba tylko znaleźć sposób. Do każdego świata można wejść, jeżeli znajdziemy odpowiednie drzwi… » więcej
612613614615616617618