Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Przewrotnie można powiedzieć, że ta gra to koszmar recenzenta. Jak opowiedzieć o tytule, w którym najważniejsza jest historia - ale przecież nie można o niej mówić, bo cała zabawa polega na jej odkrywaniu? Jak opisać grę, która stawia na atmosferę - wszak, to, jak ją odbierzemy, to bardzo indywidualna i subiektywna sprawa, prawda? Oczywiście, trochę się teraz droczę, swoje zdanie na temat Zaginięcia Ethana Cartera mam - i Ameryki nie odkryję stwierdzeniem, że polskie studio The Astronauts zapewniło mi kilka godzin naprawdę dobrej zabawy z dreszczykiem. Jeżeli lubicie przygodówki, Zaginięcia Ethana Cartera nie można przegapić. Zresztą, moim zdaniem, ten tytuł powinni odpalić na swoich PC-tach wszyscy gracze, którzy są otwarci na różne doświadczenia.
GIERMASZ-Recenzja Zaginięcie Ethana Cartera
Posłuchaj recenzji gry Zaginięcie Ethana Cartera.
O historii, jak wspominałem, mówić nie będę. Wystarczy to, co wiemy z materiałów prasowych. Wcielamy się w rolę detektywa Paula Prospero, który specjalizuje się w rozwiązywaniu spraw w które zamieszane są różne nadprzyrodzone byty. Od jakiegoś czasu dostaje listy od chłopca z amerykańskiej prowincji, Red Creek Valley. Ethan Carter czegoś się boi, wreszcie znika. A naszym zadaniem będzie - a to niespodzianka - rozwikłać sprawę Zaginięcia Ethana Cartera.

Jednym z głównych bohaterów gry jest tajemnicza dolina, którą odwiedzamy. USA zagrały tutaj nasze polskie Sudety, pieczołowicie przeniesione na ekran komputera. To jeszcze nie jest fotorealistyczna grafika, ale jest do niej bardzo blisko. Efekt "wow" murowany, zapewniam. Świat widzimy z perspektywy oczu naszego bohatera i nie raz będziemy go po prostu podziwiać. Sugestywnego nastroju dopełnia posępna muzyka Mikołaja Stroińskiego.

Bo drugim głównym bohaterem Zaginięcia Ethana Cartera, jest nastrój, jaki towarzyszy nam w czasie rozgrywki. W tych "pięknych okolicznościach przyrody" rozgrywają się rzeczy niepokojące, mroczne, coś czai się tuż za zasięgiem wzroku. Dlaczego wokół nikogo nie ma, dlaczego ten las jest taki cichy i chociaż świeci słońce, to jest jakoś tak ponuro? Gdy przemierzamy Red Creek Valley po plecach chodzą ciarki i chociaż to nie jest horror, atmosfera chwilami bywa naprawdę bardzo gęsta.

A jak w to się gra? Na początku twórcy ostrzegają, że nie będzie żadnych podpowiedzi. I rzeczywiście, za rączkę nikt nas nie prowadzi. Tutaj nie ma mapy z zaznaczonym gwiazdką celem kolejnej misji. Zamiast tego w Zaginięciu Ethana Cartera po prostu chodzimy po okolicy w poszukiwaniu kolejnych tropów. Na początku można się odrobinę zgubić, ale po chwili zasady rządzące rozgrywką nie powinny stanowić tajemnicy. Można się nieco przyciąć, jak to w przygodówce, jednak ostatecznie grę powinniście skończyć w kilka godzin.

Wydaje mi się, że tyle powinno Wam wystarczyć, tytułem wstępu i zachęty, aby kupić sobie Zaginięcie Ethana Cartera. Nie wiem, jak odbierzecie historię. Nie wiem, czy tak jak ja, poczujecie się nieswojo przemierzając Red Creek Valley. Moim zdaniem, jest na to spora szansa. Prawdopodobnie też - tak jak mi - spodoba się Wam ta historia. Ale mimo wszystko ciężko dyskutować i oceniać wrażenia. Zawsze będą subiektywne. Mi - subiektywnie - Zaginięcie Ethana Cartera bardzo się podobało. Dajcie szansę produkcji studia The Astronauts - trochę to zaskakujące i nieco smutne, że według statystyk ujawnionych przez twórców, polscy gracze jakoś nie rzucili się do sklepów po ten tytuł. A warto, powtórzę to, co na początku: dla fanów przygodówek wręcz musowo, a jak lubicie nie tylko strzelać, ale i czegoś w czasie grania doświadczyć, to Zaginięcie Ethana Cartera powinno się Wam również spodobać.

Zobacz także

2014-04-04, godz. 13:02 ARCHIWUM 2014, luty » więcej 2014-04-04, godz. 13:02 ARCHIWUM 2014, styczeń » więcej 2014-04-04, godz. 13:01 ARCHIWUM 2014 » więcej 2014-04-04, godz. 13:01 [06.04.2014] Japońskie natarcie W tym Giermaszu zatrzęsienie recenzji, ale marzec był naprawdę bogaty. Na pewno polecamy strategiczne Age of Wonders III, nie zawiedziecie się na kontynuacji tej fajnej serii. Wiele godzin zabawy zapewnią nam także odnowione do rozdzielczości… » więcej 2014-04-04, godz. 12:11 [06.04.2014] Przegląd wydarzeń Fire TV - Amazon debiutuje ze swoim sprzętem, to urządzenie do streamowania filmów i gier. Nas interesują oczywiście gry, zapowiedzieli się już najwięksi wydawcy. Podobno też wewnętrzne studia Amazonu - kto wiedział nawet, że są… » więcej 2014-04-02, godz. 10:36 [06.04.2014] Final Fantasy X/X-2 HD Remaster [PS Vita] Seria Final Fantasy ma miliony fanów na całym świecie, to fakt stwierdzony. Jednakowoż dyskusje na temat "najlepszego fajnala ever" trwają i końca nie mają. Na pewno w tym kontekście nie ma mowy o częściach nowszych, z nieudaną… » więcej 2014-04-02, godz. 10:34 [06.04.2014] Age of Wonders III [PC] Chyba każdy gatunek gier ma jakieś tam swoje części składowe: "strzelanka" nie obejdzie się bez etapu snajperskiego, w platformówce - co oczywiste - trzeba skakać i zbierać różne rzeczy, bijatyka musi zaoferować nam kilkunastu… » więcej 2014-04-02, godz. 10:32 [06.04.2014] Tales of Symphonia Chronicles [PS 3] I jeszcze jedna "paczka" z grami, które mają już swoje lata na karku, ale wciąż mogą dać naprawdę mnóstwo frajdy. Jeżeli kupicie Tales of Symphonia Chronicles, to oprócz Tales of Symphonia w komplecie znajdziecie także kontynuację… » więcej 2014-03-23, godz. 17:12 [23.03.2014] Problemy i dyrektywy Microsoft zaprezentował właśnie nowe biblioteki Direct X. Dlaczego to dobra informacja dla graczy? - między innymi o tym mówi nasz ekspert Radek Lis. Rozmawiamy także o kłopotach Samsunga w produkcji ich najnowszego, flagowego smartfona… » więcej 2014-03-23, godz. 17:07 [23.03.2014] Metal Slug (1996r.) Tu receptą na sukces była prostota. I komiksowa oprawa. W tym przypadku sprawdziło się to w stu procentach. Automaty ze wszystkimi częściami Metal Slug przez cały dzień przeżywały prawdziwe oblężenie. Nieskomplikowana strzelanka… » więcej
574575576577578579580