The Evil Within niczym nie szokuje: potrafi przestraszyć, ale nie przerazić. Zdziwić, ale nie zaskoczyć - i częściej niż strach wywołuje obrzydzenie lub niezdrową fascynację.
Kierujemy detektywem, który ma zbadać tajemnicze i brutalne morderstwo we wspomnianej wyżej klinice psychiatrycznej. Niestety gość jest równie żywy i żwawy jak dowolny z jego przeciwników. Liczyłem na jakąś interakcję, momenty rozładowania napięcia, czy choćby prawdziwe emocje z jego strony – zawiodłem się. Całe zachowanie naszego stróża prawa razi sztucznością i sprawia wrażenie z góry zaprogramowanego.
To co mi się podoba w The Evil Within, to atmosfera, która naprawdę potrafi czasem przyprawić o gęsią skórkę, bo chwilami rzeczywiście ociera się o wrażenie prawdziwego szaleństwa.
Nieźle w The Evil Within wygląda też grafika i projekty potworów, które wyglądają jakby wyszły spod dłuta albo z koła garncarskiego zdrowo walniętego artysty. Przyzwoite jest też otoczenie – brudne, zniszczone, nadgryzione zębem czasu.
Największym minusem jest jednak nuda. Bo po pewnym czasie miałem wrażenie, że wszystko sprowadza się nie do rozwiązania zagadki, a rozświetlenia korytarzy i przejścia obronną ręką przez kolejne zakręty usiane hordami wrogów. Cała intryga – choć ostatecznie rozwijająca się w obiecujący sposób – schodzi na dalszy plan.
To nie jest straszny gniot, ale po twórcy legendy Resident Evil oczekiwałbym gry przynajmniej bardzo dobrej, a nie tylko poprawnej. Dlatego wygłaszając werdykt jestem wyjątkowo surowy, The Evil Within należy się najwyżej siódemka.
Kierujemy detektywem, który ma zbadać tajemnicze i brutalne morderstwo we wspomnianej wyżej klinice psychiatrycznej. Niestety gość jest równie żywy i żwawy jak dowolny z jego przeciwników. Liczyłem na jakąś interakcję, momenty rozładowania napięcia, czy choćby prawdziwe emocje z jego strony – zawiodłem się. Całe zachowanie naszego stróża prawa razi sztucznością i sprawia wrażenie z góry zaprogramowanego.
To co mi się podoba w The Evil Within, to atmosfera, która naprawdę potrafi czasem przyprawić o gęsią skórkę, bo chwilami rzeczywiście ociera się o wrażenie prawdziwego szaleństwa.
Nieźle w The Evil Within wygląda też grafika i projekty potworów, które wyglądają jakby wyszły spod dłuta albo z koła garncarskiego zdrowo walniętego artysty. Przyzwoite jest też otoczenie – brudne, zniszczone, nadgryzione zębem czasu.
Największym minusem jest jednak nuda. Bo po pewnym czasie miałem wrażenie, że wszystko sprowadza się nie do rozwiązania zagadki, a rozświetlenia korytarzy i przejścia obronną ręką przez kolejne zakręty usiane hordami wrogów. Cała intryga – choć ostatecznie rozwijająca się w obiecujący sposób – schodzi na dalszy plan.
To nie jest straszny gniot, ale po twórcy legendy Resident Evil oczekiwałbym gry przynajmniej bardzo dobrej, a nie tylko poprawnej. Dlatego wygłaszając werdykt jestem wyjątkowo surowy, The Evil Within należy się najwyżej siódemka.
Zobacz także
2014-03-23, godz. 17:04
[23.03.2014] South Park: Kijek Prawdy [PC]
Na wstępie ustalmy jedną rzecz: South Park: Kijek Prawdy to naprawdę świetna gra! Po pierwsze dlatego, że w jej tworzenie zaangażowali się twórcy obrazoburczego serialu i fabuła jest naprawdę mocnym punktem tego tytułu. Po drugie:…
» więcej
2014-03-23, godz. 17:01
[23.03.2014] Hearthstone: Heroes of WarCraft [PC]
Fani karcianek mają ostatnio sporo okazji do grania, tym razem sprawdzamy, jak znany doskonale wszystkim Blizzard poradził sobie z przygotowaniem takiego właśnie tytułu. W Hearthstone: Heroes of WarCraft, zgodnie z tytułem, bez trudu…
» więcej
2014-03-23, godz. 16:56
[23.03.2014] Dark Souls II [PS 3]
Po świetnie przyjętych grach RPG Demon Souls i Dark Souls (znajdźcie nasze recenzje), japońskie studio From Software stanęło przed nie lada zadaniem: jak przygotować kolejny tytuł z tej serii, aby był jeszcze ciekawszy, dalej ultra-trudny…
» więcej
2014-03-21, godz. 15:32
[23.03.2014] Przegląd wydarzeń
Wiedźmin 3: Dziki Gon opóźniony - gra na sklepowych półkach pojawi się zimą przyszłego roku. Gracze zasmuceni, a studio zapewnia, że bardzo wiele elementów jest już gotowe, a dzięki obsuwie wszystko będzie dopięte na ostatni…
» więcej
2014-03-20, godz. 15:33
[23.03.2014] Dark Souls II [PS 3]
Po świetnie przyjętych grach RPG Demon Souls i Dark Souls (znajdźcie nasze recenzje), japońskie studio From Software stanęło przed nie lada zadaniem: jak przygotować kolejny tytuł z tej serii, aby był jeszcze ciekawszy, dalej ultra-trudny…
» więcej
2014-03-20, godz. 15:06
[23.03.2014] South Park: Kijek Prawdy [PC]
Na wstępie ustalmy jedną rzecz: South Park: Kijek Prawdy to naprawdę świetna gra! Po pierwsze dlatego, że w jej tworzenie zaangażowali się twórcy obrazoburczego serialu i fabuła jest naprawdę mocnym punktem tego tytułu. Po drugie:…
» więcej
2014-03-20, godz. 15:01
[23.03.2014] Hearthstone: Heroes of WarCraft [PC]
Fani karcianek mają ostatnio sporo okazji do grania, tym razem sprawdzamy, jak znany doskonale wszystkim Blizzard poradził sobie z przygotowaniem takiego właśnie tytułu. W Hearthstone: Heroes of WarCraft, zgodnie z tytułem, bez trudu…
» więcej
2014-03-20, godz. 15:00
[06.04.2014] The Walking Dead: Season Two Episode 2: "A House Divided" [PS 3]
Wydawana w odcinkach gra The Walking Dead zrobiła mnóstwo pozytywnego zamieszania i jeżeli nie mieliście jeszcze okazji zapoznać się z pierwszym sezonem tej produkcji, to koniecznie to zróbcie. Bo już czeka kolejny sezon - i jak na…
» więcej
2014-03-20, godz. 14:50
[23.03.2014] Wysyp wiosennych premier
Aby ograć wszystkie marcowe premiery przydałby się urlop: w tym Giermaszu trzy recenzje. Dwa świetne, chociaż jakże różniące się od siebie tytuły z gatunku RPG czyli ultra poważny Dark Souls 2 i totalnie niepoważny South Park:…
» więcej
2014-03-09, godz. 16:29
[09.03.2014] Przygody złodzieja i zabójcy demonów
Niestety, najnowszy, głośno zapowiadany Thief, spadkobierca uznanej i hołubionej przez hardkorowych graczy serii zawodzi. W najnowszym Giermaszu recenzja także gry na PS Vita i trzeba powiedzieć, że Toukiden: The Age of Demons to naprawdę…
» więcej