- W całej rozciągłości chodzi o to, że dostajesz kod do gry Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad i robisz recenzję. Załatwiłem Ci? Załatwił. Kilka godzin zachwytów i... rozczarowań".
Tak o IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad pisze gość Giermaszu, poprosiliśmy redakcyjnego kolegę z licencją pilota, czyli Rafała Molendę, o ogranie tej gry. A co przeżył i co widział. czytajcie i słuchajcie w rozwinięciu tego akapitu.
Bitwa o Stalingrad była jedną z największych i najważniejszych batalii II wojny światowej. Trwała od 23 sierpnia 1942 do 2 lutego 1943 roku. Zakończyła się klęską wojsk niemieckich i dała początek ofensywie Armii Czerwonej na wschodnim froncie. Według większości przekazów historycznych była to bitwa lądowa - w stalingradzkim kotle utknęły dwie niemieckie armie: 6 Armia generała von Paulusa i 4 Armia Pancerna. Jednak znaczącą rolę odegrało tam lotnictwo.
Jak odtworzyli ten powietrzny teatr twórcy rosyjsko-amerykańskiego tandemu 1C Company 777 Studios? Słabo... O tym, że bierzemy udział w bitwie o Stalingrad, informują nas krótkie filmiki, w których jesteśmy bombardowani informacjami o teatrze działań. Tyle.
W trybie pojedynczego gracza jesteśmy pilotem jednej z walczących stron. Mamy do wyboru osiem maszyn z tego okresu. Tu należą się pochwały, bo wszystkie samoloty wyglądają doskonale. Fizyka lotu jest bardzo realistyczna i już sam start przy bocznym wietrze jest sporym wyzwaniem. Sztuczna inteligencja samolotów wroga wyciska strugi potu z joysticka. Tak, wolant jest podstawowym narzędziem obsługi Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad. Bez tego nie polatamy. System zniszczeń - palce lizać!
Gra ma wysoki próg wejścia i amatorzy arcade'owych starć powietrznych rodem z dajmy na to War Thunder mogą się potknąć już podczas startu. Tryb dla pilotów zaawansowanych wymaga znajomości obsługi maszyn - każdą steruje się nieco inaczej, każda inaczej zachowuje się w powietrzu. Tu przydaje się szkolenie dla pilotów - jest taki tryb w grze. Jest też tryb uproszczony, gdy odpalamy silnik jednym guzikiem, ale sam lot może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych pilotów.
Są też minusy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, by zmusić gracza do odgrywania kolejnych, niestety nudnych misji. Długie loty z punktu A do punktu B trzeba jednak wykonać, by odblokować kolejne maszyny i technologie. Gdzie jest ten Stalingrad? Pojawia się... na chwilę. W większości misji oglądamy jedynie mroźną pustynię.
Jest też tryb multiplayer. Można tu toczyć bitwy zgodnie ze scenariuszem twórców, lub według własnoręcznie projektowanej rozgrywki. Są też mikropłatności...
Podsumowując: graficznie jest ślicznie, treści w wielu miejscach brak a po kilku godzinach lotu gra może nużyć. W skali 1-10 Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad otrzymuje ode mnie 7 pkt. Wolę poprzednie części serii.
Jak odtworzyli ten powietrzny teatr twórcy rosyjsko-amerykańskiego tandemu 1C Company 777 Studios? Słabo... O tym, że bierzemy udział w bitwie o Stalingrad, informują nas krótkie filmiki, w których jesteśmy bombardowani informacjami o teatrze działań. Tyle.
W trybie pojedynczego gracza jesteśmy pilotem jednej z walczących stron. Mamy do wyboru osiem maszyn z tego okresu. Tu należą się pochwały, bo wszystkie samoloty wyglądają doskonale. Fizyka lotu jest bardzo realistyczna i już sam start przy bocznym wietrze jest sporym wyzwaniem. Sztuczna inteligencja samolotów wroga wyciska strugi potu z joysticka. Tak, wolant jest podstawowym narzędziem obsługi Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad. Bez tego nie polatamy. System zniszczeń - palce lizać!
Gra ma wysoki próg wejścia i amatorzy arcade'owych starć powietrznych rodem z dajmy na to War Thunder mogą się potknąć już podczas startu. Tryb dla pilotów zaawansowanych wymaga znajomości obsługi maszyn - każdą steruje się nieco inaczej, każda inaczej zachowuje się w powietrzu. Tu przydaje się szkolenie dla pilotów - jest taki tryb w grze. Jest też tryb uproszczony, gdy odpalamy silnik jednym guzikiem, ale sam lot może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych pilotów.
Są też minusy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, by zmusić gracza do odgrywania kolejnych, niestety nudnych misji. Długie loty z punktu A do punktu B trzeba jednak wykonać, by odblokować kolejne maszyny i technologie. Gdzie jest ten Stalingrad? Pojawia się... na chwilę. W większości misji oglądamy jedynie mroźną pustynię.
Jest też tryb multiplayer. Można tu toczyć bitwy zgodnie ze scenariuszem twórców, lub według własnoręcznie projektowanej rozgrywki. Są też mikropłatności...
Podsumowując: graficznie jest ślicznie, treści w wielu miejscach brak a po kilku godzinach lotu gra może nużyć. W skali 1-10 Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad otrzymuje ode mnie 7 pkt. Wolę poprzednie części serii.
Zobacz także
2014-06-29, godz. 15:04
[29.06.2014] I jeszcze raz o Google...
... bo całkiem niedawno mieli swoją własną konferencję, na której uchylili nieco rąbka tajemnicy nad czym pracują i jak zamierzają nas zaskoczyć w przyszłości. Czy są nią smart-watche, inteligentne zegarko-smartfony? Mamy co…
» więcej
2014-06-29, godz. 15:01
[29.06.2014] Watch_Dogs [PC]
Tytułem wstępu - Watch_Dogs: jeżeli interesujesz się grami komputerowymi drogi słuchaczu, to nie mogłeś o tym tytule nie słyszeć. Ale nawet gdy graczem stajesz się od czasu do czasu, to trudno było przegapić reklamy tego tytułu…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:59
[29.06.2014] Watch_Dogs [PC]
Tytułem wstępu - Watch_Dogs: jeżeli interesujesz się grami komputerowymi drogi słuchaczu, to nie mogłeś o tym tytule nie słyszeć. Ale nawet gdy graczem stajesz się od czasu do czasu, to trudno było przegapić reklamy tego tytułu…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:57
[29.06.2014] Murdered: Soul Suspect [PS 3]
Pierwsza scena gry: zamaskowany rytualny zabójca wypycha nas przez okno trzeciego piętra. Podchodzi do leżącego na ziemi, jeszcze żyjącego policjanta, podnosi jego pistolet i strzela 7 razy w pierś. To wszystko obserwuje duch zabitego…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:55
[29.06.2014] Neverwinter [PC]
Pierwsza i druga część serii Neverwinter Nights zasłużenie zapisała się we wdzięcznej pamięci fanów komputerowych gier RPG: przedstawiały kolejne historie ze świata AD&D, miały dobrą jak na swoje czasy grafikę i dopracowaną…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:54
[29.06.2014] Watch_Dogs [PC]
Tytułem wstępu - Watch_Dogs: jeżeli interesujesz się grami komputerowymi drogi słuchaczu, to nie mogłeś o tym tytule nie słyszeć. Ale nawet gdy graczem stajesz się od czasu do czasu, to trudno było przegapić reklamy tego tytułu…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:52
[29.06.2014] Murdered: Soul Suspect [PS 3]
Pierwsza scena gry: zamaskowany rytualny zabójca wypycha nas przez okno trzeciego piętra. Podchodzi do leżącego na ziemi, jeszcze żyjącego policjanta, podnosi jego pistolet i strzela 7 razy w pierś. To wszystko obserwuje duch zabitego…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:49
[29.06.2014] Neverwinter [PC]
Pierwsza i druga część serii Neverwinter Nights zasłużenie zapisała się we wdzięcznej pamięci fanów komputerowych gier RPG: przedstawiały kolejne historie ze świata AD&D, miały dobrą jak na swoje czasy grafikę i dopracowaną…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:44
[29.06.2014] Neverwinter Nights (2002r.)
Tu było wszystko, czego dobre RPG potrzebowało. Intryga, dramaty, śmierć i miłość. Miłość w czasach zarazy dodajmy. Od epidemii zaczyna się bowiem fabuła pierwszej części gry Neverwinter. czyli Neverwinter Nigts. Noce w Neverwinter…
» więcej
2014-06-29, godz. 14:35
[29.06.2014] Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Podsłuchują nas, wiedzą wszystko o wszystkich - nie, to nie jest opis afery podsłuchowej a rzeczywistość świata gry Watch_Dogs: to naprawdę bardzo dobry sandbox. Dobre też miało być Murdered: Soul Suspect, a jest jedynie poprawne…
» więcej