- W całej rozciągłości chodzi o to, że dostajesz kod do gry Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad i robisz recenzję. Załatwiłem Ci? Załatwił. Kilka godzin zachwytów i... rozczarowań".
Tak o IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad pisze gość Giermaszu, poprosiliśmy redakcyjnego kolegę z licencją pilota, czyli Rafała Molendę, o ogranie tej gry. A co przeżył i co widział. czytajcie i słuchajcie w rozwinięciu tego akapitu.
Bitwa o Stalingrad była jedną z największych i najważniejszych batalii II wojny światowej. Trwała od 23 sierpnia 1942 do 2 lutego 1943 roku. Zakończyła się klęską wojsk niemieckich i dała początek ofensywie Armii Czerwonej na wschodnim froncie. Według większości przekazów historycznych była to bitwa lądowa - w stalingradzkim kotle utknęły dwie niemieckie armie: 6 Armia generała von Paulusa i 4 Armia Pancerna. Jednak znaczącą rolę odegrało tam lotnictwo.
Jak odtworzyli ten powietrzny teatr twórcy rosyjsko-amerykańskiego tandemu 1C Company 777 Studios? Słabo... O tym, że bierzemy udział w bitwie o Stalingrad, informują nas krótkie filmiki, w których jesteśmy bombardowani informacjami o teatrze działań. Tyle.
W trybie pojedynczego gracza jesteśmy pilotem jednej z walczących stron. Mamy do wyboru osiem maszyn z tego okresu. Tu należą się pochwały, bo wszystkie samoloty wyglądają doskonale. Fizyka lotu jest bardzo realistyczna i już sam start przy bocznym wietrze jest sporym wyzwaniem. Sztuczna inteligencja samolotów wroga wyciska strugi potu z joysticka. Tak, wolant jest podstawowym narzędziem obsługi Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad. Bez tego nie polatamy. System zniszczeń - palce lizać!
Gra ma wysoki próg wejścia i amatorzy arcade'owych starć powietrznych rodem z dajmy na to War Thunder mogą się potknąć już podczas startu. Tryb dla pilotów zaawansowanych wymaga znajomości obsługi maszyn - każdą steruje się nieco inaczej, każda inaczej zachowuje się w powietrzu. Tu przydaje się szkolenie dla pilotów - jest taki tryb w grze. Jest też tryb uproszczony, gdy odpalamy silnik jednym guzikiem, ale sam lot może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych pilotów.
Są też minusy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, by zmusić gracza do odgrywania kolejnych, niestety nudnych misji. Długie loty z punktu A do punktu B trzeba jednak wykonać, by odblokować kolejne maszyny i technologie. Gdzie jest ten Stalingrad? Pojawia się... na chwilę. W większości misji oglądamy jedynie mroźną pustynię.
Jest też tryb multiplayer. Można tu toczyć bitwy zgodnie ze scenariuszem twórców, lub według własnoręcznie projektowanej rozgrywki. Są też mikropłatności...
Podsumowując: graficznie jest ślicznie, treści w wielu miejscach brak a po kilku godzinach lotu gra może nużyć. W skali 1-10 Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad otrzymuje ode mnie 7 pkt. Wolę poprzednie części serii.
Jak odtworzyli ten powietrzny teatr twórcy rosyjsko-amerykańskiego tandemu 1C Company 777 Studios? Słabo... O tym, że bierzemy udział w bitwie o Stalingrad, informują nas krótkie filmiki, w których jesteśmy bombardowani informacjami o teatrze działań. Tyle.
W trybie pojedynczego gracza jesteśmy pilotem jednej z walczących stron. Mamy do wyboru osiem maszyn z tego okresu. Tu należą się pochwały, bo wszystkie samoloty wyglądają doskonale. Fizyka lotu jest bardzo realistyczna i już sam start przy bocznym wietrze jest sporym wyzwaniem. Sztuczna inteligencja samolotów wroga wyciska strugi potu z joysticka. Tak, wolant jest podstawowym narzędziem obsługi Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad. Bez tego nie polatamy. System zniszczeń - palce lizać!
Gra ma wysoki próg wejścia i amatorzy arcade'owych starć powietrznych rodem z dajmy na to War Thunder mogą się potknąć już podczas startu. Tryb dla pilotów zaawansowanych wymaga znajomości obsługi maszyn - każdą steruje się nieco inaczej, każda inaczej zachowuje się w powietrzu. Tu przydaje się szkolenie dla pilotów - jest taki tryb w grze. Jest też tryb uproszczony, gdy odpalamy silnik jednym guzikiem, ale sam lot może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych pilotów.
Są też minusy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, by zmusić gracza do odgrywania kolejnych, niestety nudnych misji. Długie loty z punktu A do punktu B trzeba jednak wykonać, by odblokować kolejne maszyny i technologie. Gdzie jest ten Stalingrad? Pojawia się... na chwilę. W większości misji oglądamy jedynie mroźną pustynię.
Jest też tryb multiplayer. Można tu toczyć bitwy zgodnie ze scenariuszem twórców, lub według własnoręcznie projektowanej rozgrywki. Są też mikropłatności...
Podsumowując: graficznie jest ślicznie, treści w wielu miejscach brak a po kilku godzinach lotu gra może nużyć. W skali 1-10 Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad otrzymuje ode mnie 7 pkt. Wolę poprzednie części serii.
Zobacz także
2013-10-04, godz. 15:49
[04.10.2013] Testujemy Phillips PicoPix PPX3610
W Giermaszu już recenzowaliśmy projektor Phillipsa z serii PicoPix - i bardzo nam się podobał. A właśnie dostaliśmy do testu najnowsze urządzenie: dalej jest małe, bardzo poręczne, co więcej, producent nieco je przeprojektował…
» więcej
2013-10-04, godz. 15:44
ARCHIWUM 2013, październik
» więcej
2013-10-04, godz. 15:27
[04.10.2013] Podbój i moralne dylematy
Zabawne, że dwie gry, które recenzujemy w tym Giermaszu stawiają na grafikę - a jednocześnie tak się od siebie różnią. Z jednej strony wizualny fajerwerk w bardzo fajnej strategii Total War: Rome II, a z drugiej strony zamierzona…
» więcej
2013-10-04, godz. 13:51
[04.10.2013] Total War: Rome II
Seria Total War cieszy się zasłużoną sławą wśród miłośników gier strategicznych. Walczyliśmy już o supremację w Japonii, w średniowiecznej Europie, wcielaliśmy się w rolę Napoleona czy przywódcy kolonialnej potęgi. Twórcy…
» więcej
2013-10-04, godz. 13:50
[04.10.2013] Total War: Rome II
Seria Total War cieszy się zasłużoną sławą wśród miłośników gier strategicznych. Walczyliśmy już o supremację w Japonii, w średniowiecznej Europie, wcielaliśmy się w rolę Napoleona czy przywódcy kolonialnej potęgi. Twórcy…
» więcej
2013-10-04, godz. 13:37
[04.10.2013] Papers, Please
Jeżeli szukacie graficznych fajerwerków - to stanowczo nie jest gra dla Was. Jeżeli lubicie wartką akcję - a nie musi to oznaczać hektolitrów krwi na ekranie, czy zręcznościowego skakania - to kto wie, może polubicie także Papers…
» więcej
2013-10-04, godz. 13:21
[04.09.2013] Jesienne premiery Cenega Polska
NBA 2K14, WWE 2K14, Batman: Arkham Origins, LEGO Marvel Super Heroes czy bardzo ciekawie zapowiadający się dodatek do XCOM Enemy Unknown - Enemy Within: o gorących jesiennych premierach rozmawiamy z Przemysławem Zalewskim, przedstawicielem…
» więcej
2013-10-04, godz. 13:09
[04.10.2013] Przegląd tygodnia
Czy ktoś pamięta firmę Psygnosis? W złotych czasach Amigi czy pierwszych PeCetów fani uwielbiali Lemmings, Panzer Elite, G Police, Overboard a ostatnio serię Wipeout. Później nazwane Studiem Liverpool, które w zeszłym roku Sony zamknęło…
» więcej
2013-09-27, godz. 16:48
[27.09.2013] Gra totalna
Jak wszyscy, to wszyscy: chyba nie zdziwi nikogo, że stawiamy GTA V maksymalną ocenę? Dlaczego, posłuchajcie naszej recenzji. Dzisiaj w Giermaszu także propozycja dla fanów japońszczyzny, z kolekcją Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX w zasadzie…
» więcej
2013-09-27, godz. 16:44
[27.09.2013] Komu potrzebny złoty smartfon?
Czasami wojna technologiczna ma zabawne momenty: tak jest, gdy na przykład Samsung ogłosi premierę telefonu ze złotą obudową. Dlaczego? Bo Apple taki ma... Między innymi o tym rozmawiamy z naszym ekspertem od nowych technologii Radkiem…
» więcej