- W całej rozciągłości chodzi o to, że dostajesz kod do gry Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad i robisz recenzję. Załatwiłem Ci? Załatwił. Kilka godzin zachwytów i... rozczarowań".
Tak o IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad pisze gość Giermaszu, poprosiliśmy redakcyjnego kolegę z licencją pilota, czyli Rafała Molendę, o ogranie tej gry. A co przeżył i co widział. czytajcie i słuchajcie w rozwinięciu tego akapitu.
Bitwa o Stalingrad była jedną z największych i najważniejszych batalii II wojny światowej. Trwała od 23 sierpnia 1942 do 2 lutego 1943 roku. Zakończyła się klęską wojsk niemieckich i dała początek ofensywie Armii Czerwonej na wschodnim froncie. Według większości przekazów historycznych była to bitwa lądowa - w stalingradzkim kotle utknęły dwie niemieckie armie: 6 Armia generała von Paulusa i 4 Armia Pancerna. Jednak znaczącą rolę odegrało tam lotnictwo.
Jak odtworzyli ten powietrzny teatr twórcy rosyjsko-amerykańskiego tandemu 1C Company 777 Studios? Słabo... O tym, że bierzemy udział w bitwie o Stalingrad, informują nas krótkie filmiki, w których jesteśmy bombardowani informacjami o teatrze działań. Tyle.
W trybie pojedynczego gracza jesteśmy pilotem jednej z walczących stron. Mamy do wyboru osiem maszyn z tego okresu. Tu należą się pochwały, bo wszystkie samoloty wyglądają doskonale. Fizyka lotu jest bardzo realistyczna i już sam start przy bocznym wietrze jest sporym wyzwaniem. Sztuczna inteligencja samolotów wroga wyciska strugi potu z joysticka. Tak, wolant jest podstawowym narzędziem obsługi Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad. Bez tego nie polatamy. System zniszczeń - palce lizać!
Gra ma wysoki próg wejścia i amatorzy arcade'owych starć powietrznych rodem z dajmy na to War Thunder mogą się potknąć już podczas startu. Tryb dla pilotów zaawansowanych wymaga znajomości obsługi maszyn - każdą steruje się nieco inaczej, każda inaczej zachowuje się w powietrzu. Tu przydaje się szkolenie dla pilotów - jest taki tryb w grze. Jest też tryb uproszczony, gdy odpalamy silnik jednym guzikiem, ale sam lot może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych pilotów.
Są też minusy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, by zmusić gracza do odgrywania kolejnych, niestety nudnych misji. Długie loty z punktu A do punktu B trzeba jednak wykonać, by odblokować kolejne maszyny i technologie. Gdzie jest ten Stalingrad? Pojawia się... na chwilę. W większości misji oglądamy jedynie mroźną pustynię.
Jest też tryb multiplayer. Można tu toczyć bitwy zgodnie ze scenariuszem twórców, lub według własnoręcznie projektowanej rozgrywki. Są też mikropłatności...
Podsumowując: graficznie jest ślicznie, treści w wielu miejscach brak a po kilku godzinach lotu gra może nużyć. W skali 1-10 Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad otrzymuje ode mnie 7 pkt. Wolę poprzednie części serii.
Jak odtworzyli ten powietrzny teatr twórcy rosyjsko-amerykańskiego tandemu 1C Company 777 Studios? Słabo... O tym, że bierzemy udział w bitwie o Stalingrad, informują nas krótkie filmiki, w których jesteśmy bombardowani informacjami o teatrze działań. Tyle.
W trybie pojedynczego gracza jesteśmy pilotem jednej z walczących stron. Mamy do wyboru osiem maszyn z tego okresu. Tu należą się pochwały, bo wszystkie samoloty wyglądają doskonale. Fizyka lotu jest bardzo realistyczna i już sam start przy bocznym wietrze jest sporym wyzwaniem. Sztuczna inteligencja samolotów wroga wyciska strugi potu z joysticka. Tak, wolant jest podstawowym narzędziem obsługi Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad. Bez tego nie polatamy. System zniszczeń - palce lizać!
Gra ma wysoki próg wejścia i amatorzy arcade'owych starć powietrznych rodem z dajmy na to War Thunder mogą się potknąć już podczas startu. Tryb dla pilotów zaawansowanych wymaga znajomości obsługi maszyn - każdą steruje się nieco inaczej, każda inaczej zachowuje się w powietrzu. Tu przydaje się szkolenie dla pilotów - jest taki tryb w grze. Jest też tryb uproszczony, gdy odpalamy silnik jednym guzikiem, ale sam lot może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych pilotów.
Są też minusy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, by zmusić gracza do odgrywania kolejnych, niestety nudnych misji. Długie loty z punktu A do punktu B trzeba jednak wykonać, by odblokować kolejne maszyny i technologie. Gdzie jest ten Stalingrad? Pojawia się... na chwilę. W większości misji oglądamy jedynie mroźną pustynię.
Jest też tryb multiplayer. Można tu toczyć bitwy zgodnie ze scenariuszem twórców, lub według własnoręcznie projektowanej rozgrywki. Są też mikropłatności...
Podsumowując: graficznie jest ślicznie, treści w wielu miejscach brak a po kilku godzinach lotu gra może nużyć. W skali 1-10 Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad otrzymuje ode mnie 7 pkt. Wolę poprzednie części serii.
Zobacz także
2013-09-27, godz. 15:00
[27.09.2013] Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX
Nie od dzisiaj wiadomo, że Japończycy mają zwariowane pomysły. Gry z Kraju Kwitnącej Wiśni to temat na poważną pracę naukową, w której sporo miejsca mogłoby zająć rozważanie, dlaczego powodują tak skrajne reakcje. Bo gracze…
» więcej
2013-09-27, godz. 14:59
[27.09.2013] Kingdom Hearts HD 1.5 ReMIX
Nie od dzisiaj wiadomo, że Japończycy mają zwariowane pomysły. Gry z Kraju Kwitnącej Wiśni to temat na poważną pracę naukową, w której sporo miejsca mogłoby zająć rozważanie, dlaczego powodują tak skrajne reakcje. Bo gracze…
» więcej
2013-09-27, godz. 14:50
[27.09.2013] Grand Theft Auto V
Przybyła, zobaczyła, zwyciężyła - gra, która miała "pozamiatać", zrobiła to właściwie bez żadnego problemu. Fani hurtowo poszli do sklepów, a do Rockstara pojechały ciężarówki pełne dolarów. Licznik bije, a liczba już sprzedanych…
» więcej
2013-09-27, godz. 14:48
[27.09.2013] Grand Theft Auto V
Przybyła, zobaczyła, zwyciężyła - gra, która miała "pozamiatać", zrobiła to właściwie bez żadnego problemu. Fani hurtowo poszli do sklepów, a do Rockstara pojechały ciężarówki pełne dolarów. Licznik bije, a liczba już sprzedanych…
» więcej
2013-09-27, godz. 14:41
[27.09.2013] Przegląd tygodnia
Fani uniwersum Star Wars rzewnie szlochają: bo serwis IGN dotarł do materiałów ze skasowanej gry Star Wars 1313. I ku naszemu utrapieniu, zapowiadało się to wszystko bardzo interesująco i ambitnie. Może właśnie ambicja twórców…
» więcej
2013-09-27, godz. 14:06
[27.09.2013] Ubisoft gotowy na jesienne premiery...
Watch Dogs, Assasins Creed IV: Black Flag, Rocksmith 2014, South Park: Kijek Prawdy - to tylko niektóre gry, jakie wkrótce wyda Ubisoft. Szykuje się bardzo gorąca jesień, kto wie, czy od tych premier w jakimś stopniu nie będzie zależała…
» więcej
2013-09-27, godz. 14:03
[27.09.2013] Ubisoft gotowy na jesienne premiery...
Watch Dogs, Assasins Creed IV: Black Flag, Rocksmith 2014, South Park: Kijek Prawdy - to tylko niektóre gry, jakie wkrótce wyda Ubisoft. Szykuje się bardzo gorąca jesień, kto wie, czy od tych premier w jakimś stopniu nie będzie zależała…
» więcej
2013-09-20, godz. 16:16
[20.09.2013] Killzone: Najemnik
"Na Vitę nie ma gier, na Vitę nie ma gier, na Vitę..." - jak mantrę powtarzają sceptycy, wieszczący rychły upadek tej przenośnej konsoli Sony. My w Giermaszu się z tą opinią nie zgadzamy, sporo o Vicie mówiliśmy i podkreślaliśmy…
» więcej
2013-09-20, godz. 15:41
[20.09.2013] Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist
Sam Fisher powraca w szóstej odsłonie cyklu gier akcji Tom Clancy's Splinter Cell. Blacklist jest dziełem studia Ubisoft Toronto. W grze zmagamy z fikcyjną międzynarodową siatką terrorystyczną "Inżynierów", która planuje serię…
» więcej
2013-09-20, godz. 15:37
[20.09.2013] Rayman: Legends
Tak! Rayman powrócił! Zabawny stworek po raz kolejny musi przeskoczyć setki półek, skopać tysiące wrogów i zebrać miliony lumów - a przede wszystkim musi dostarczyć nam mnóstwa świetnej zabawy. I ta platformówka nie ma problemów…
» więcej