Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"... - Mam dla ciebie nowego Szturmowika! - Andrzej całkowicie mnie zaskoczył. Nie tyle swoją ofertą - Andrzej jest nielotem - co drugim dnem oferty, które za chwilę, jak się spodziewałem, przedstawi mi w całej rozciągłości...
- W całej rozciągłości chodzi o to, że dostajesz kod do gry Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad i robisz recenzję. Załatwiłem Ci? Załatwił. Kilka godzin zachwytów i... rozczarowań".
Tak o IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad pisze gość Giermaszu, poprosiliśmy redakcyjnego kolegę z licencją pilota, czyli Rafała Molendę, o ogranie tej gry. A co przeżył i co widział. czytajcie i słuchajcie w rozwinięciu tego akapitu.
GIERMASZ-Recenzja IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad
Posłuchaj recenzji gry IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad.
Bitwa o Stalingrad była jedną z największych i najważniejszych batalii II wojny światowej. Trwała od 23 sierpnia 1942 do 2 lutego 1943 roku. Zakończyła się klęską wojsk niemieckich i dała początek ofensywie Armii Czerwonej na wschodnim froncie. Według większości przekazów historycznych była to bitwa lądowa - w stalingradzkim kotle utknęły dwie niemieckie armie: 6 Armia generała von Paulusa i 4 Armia Pancerna. Jednak znaczącą rolę odegrało tam lotnictwo.

Jak odtworzyli ten powietrzny teatr twórcy rosyjsko-amerykańskiego tandemu 1C Company 777 Studios? Słabo... O tym, że bierzemy udział w bitwie o Stalingrad, informują nas krótkie filmiki, w których jesteśmy bombardowani informacjami o teatrze działań. Tyle.

W trybie pojedynczego gracza jesteśmy pilotem jednej z walczących stron. Mamy do wyboru osiem maszyn z tego okresu. Tu należą się pochwały, bo wszystkie samoloty wyglądają doskonale. Fizyka lotu jest bardzo realistyczna i już sam start przy bocznym wietrze jest sporym wyzwaniem. Sztuczna inteligencja samolotów wroga wyciska strugi potu z joysticka. Tak, wolant jest podstawowym narzędziem obsługi Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad. Bez tego nie polatamy. System zniszczeń - palce lizać!

Gra ma wysoki próg wejścia i amatorzy arcade'owych starć powietrznych rodem z dajmy na to War Thunder mogą się potknąć już podczas startu. Tryb dla pilotów zaawansowanych wymaga znajomości obsługi maszyn - każdą steruje się nieco inaczej, każda inaczej zachowuje się w powietrzu. Tu przydaje się szkolenie dla pilotów - jest taki tryb w grze. Jest też tryb uproszczony, gdy odpalamy silnik jednym guzikiem, ale sam lot może być wyzwaniem dla mniej doświadczonych pilotów.

Są też minusy. Gra jest zaprojektowana w taki sposób, by zmusić gracza do odgrywania kolejnych, niestety nudnych misji. Długie loty z punktu A do punktu B trzeba jednak wykonać, by odblokować kolejne maszyny i technologie. Gdzie jest ten Stalingrad? Pojawia się... na chwilę. W większości misji oglądamy jedynie mroźną pustynię.

Jest też tryb multiplayer. Można tu toczyć bitwy zgodnie ze scenariuszem twórców, lub według własnoręcznie projektowanej rozgrywki. Są też mikropłatności...

Podsumowując: graficznie jest ślicznie, treści w wielu miejscach brak a po kilku godzinach lotu gra może nużyć. W skali 1-10 Ił-2 Sturmovik: Bitwa o Stalingrad otrzymuje ode mnie 7 pkt. Wolę poprzednie części serii.

Zobacz także

2013-06-28, godz. 16:29 [28.06.2013] Company of Heroes 2 "Hałas stale atakował nerwy. Powietrze wypełniają piekielne wycia nurkujących sztukasów, grzmoty artylerii przeciwlotniczej i ognia artyleryjskiego. Ryk silników i chrzęst gąsienic czołgów, jazgot wyrzutni 'organów Stalina'… » więcej 2013-06-28, godz. 13:21 [28.06.2013] Wirtualne zabijanie ludzi W tym Giermaszu dwie gry dla dorosłych: strategia czasu rzeczywistego Company of Heroes 2 zabiera nas na pola bitew najstraszliwszego konfliktu zbrojnego w historii ludzkości, czyli II wojny światowej. To naprawdę bardzo dobra gra, podobnie… » więcej 2013-06-28, godz. 13:17 Kilka obrazków z gry Company of Heroes 2 » więcej 2013-06-28, godz. 13:14 [28.06.2013] Hotline Miami Przy okazji recenzji tej gry po raz kolejny wypada powtórzyć słowa o sile dzisiejszej sceny "indie". Niezależni twórcy przekonują jeszcze raz, że sam wielki budżet i ogromny zespół ludzi nie jest warunkiem niezbędnym do stworzenia… » więcej 2013-06-28, godz. 13:14 Kilka obrazków z gry Hotline Miami » więcej 2013-06-28, godz. 13:05 [28.06.2013] Company of Heroes 2 "Hałas stale atakował nerwy. Powietrze wypełniają piekielne wycia nurkujących sztukasów, grzmoty artylerii przeciwlotniczej i ognia artyleryjskiego. Ryk silników i chrzęst gąsienic czołgów, jazgot wyrzutni 'organów Stalina'… » więcej 2013-06-28, godz. 12:22 [28.06.2013] Hotline Miami Przy okazji recenzji tej gry po raz kolejny wypada powtórzyć słowa o sile dzisiejszej sceny "indie". Niezależni twórcy przekonują jeszcze raz, że sam wielki budżet i ogromny zespół ludzi nie jest warunkiem niezbędnym do stworzenia… » więcej 2013-06-28, godz. 12:01 [28.06.2013] Sydnicate (1993r.) W roku 2096 światem rządzą bezwzględne korporacje. A Ty jesteś częścią tego systemu. Jako jeden z ósemki agentów zajmiesz się brudną robotą na zlecenie swojego pracodawcy. Zestaw zadań, można powiedzieć, standardowy... ..… » więcej 2013-06-28, godz. 11:10 [28.06.2013] Przegląd tygodnia Wielkie "skandale" po wydaniu The Last of Us : po pierwsze, odezwał się oburzony twórca grafiki pokazującej przebieg linii metra w Bostonie - oskarżył dewelopera, że wykorzystał ją bez zezwolenia. A teraz okazało się, że niby fikcyjne… » więcej 2013-06-27, godz. 15:56 [28.06.2013] Wyślij "focię" w kosmos Zbiórki funduszy na Kickstarterze bardzo szybko stały się czymś zupełnie normalnym. Nie raz informowaliśmy o fundowanych przez graczy kolejnych tytułach, ale, jak się okazuje, można na przykład złożyć się na kosmiczny teleskop… » więcej
599600601602603604605