Zadania polegają zarówno na prostym pokonaniu wroga (czytaj Niemców - bo kierujemy amerykańskimi oddziałami), jak i odebraniu mu poszczególnych obiektów strategicznych. Niekiedy odpowiadamy za dostarczenie wsparcia siłom, które przegrywają poszczególne potyczki.
Są też misje "cichociemne", w których robiąc jak najmniej rabanu, wyłapujemy wrogie oddziały. Niektóre z zadań ściśle odpowiadają realiom historycznym, inne traktują fakty bardziej luźno i są jedynie uzupełnieniem akcji.
Sporo frajdy sprawia też fakt, że Niemcy nie wydaja się bezmyślni, ale po przegonieniu ich z jakiegoś rejonu potrafią się na przykład odgryźć wysyłając posiłki w inne przyczółki, które potem trudniej odbić. To podnosi poziom trudności, ale także zmusza do bardziej strategicznego myślenia.
Do tego nie jest to zwykła jednorazówka. Kampanię można przechodzić wiele razy, bo tu liczy się nie tylko wykonanie zadań, ale także między innymi to, ilu z naszych żołnierzy przeżyje. Im współczynnik przeżywalności wyższy, tym szybciej zdobywamy doświadczenie i awansujemy nasze oddziały. A każda misja ma wpływ na przebieg następnej.
Fajnie pomyślane, szczególnie dla tych, którzy lubią poczuć się jak prawdziwy Patton, zamiast na "URA!" rzucać wszystkich chłopów w wir wojskowego zamętu. I właśnie gra skierowana jest raczej do bardziej zaawansowanych graczy. Wyjadacze będą z niej mieli najwięcej radochy.
Co tu dużo mówić, wygląda nieźle, ale prawie identycznie jak podstawowa wersja, daje radę też muzyka. Fani strategii będą mieli kilka naprawdę soczystych godzin uciechy z Ofensywy w Ardenach.
Są też misje "cichociemne", w których robiąc jak najmniej rabanu, wyłapujemy wrogie oddziały. Niektóre z zadań ściśle odpowiadają realiom historycznym, inne traktują fakty bardziej luźno i są jedynie uzupełnieniem akcji.
Sporo frajdy sprawia też fakt, że Niemcy nie wydaja się bezmyślni, ale po przegonieniu ich z jakiegoś rejonu potrafią się na przykład odgryźć wysyłając posiłki w inne przyczółki, które potem trudniej odbić. To podnosi poziom trudności, ale także zmusza do bardziej strategicznego myślenia.
Do tego nie jest to zwykła jednorazówka. Kampanię można przechodzić wiele razy, bo tu liczy się nie tylko wykonanie zadań, ale także między innymi to, ilu z naszych żołnierzy przeżyje. Im współczynnik przeżywalności wyższy, tym szybciej zdobywamy doświadczenie i awansujemy nasze oddziały. A każda misja ma wpływ na przebieg następnej.
Fajnie pomyślane, szczególnie dla tych, którzy lubią poczuć się jak prawdziwy Patton, zamiast na "URA!" rzucać wszystkich chłopów w wir wojskowego zamętu. I właśnie gra skierowana jest raczej do bardziej zaawansowanych graczy. Wyjadacze będą z niej mieli najwięcej radochy.
Co tu dużo mówić, wygląda nieźle, ale prawie identycznie jak podstawowa wersja, daje radę też muzyka. Fani strategii będą mieli kilka naprawdę soczystych godzin uciechy z Ofensywy w Ardenach.
Zobacz także
2014-11-30, godz. 16:22
[30.11.2014] Idzie polskie!
Tradycyjnie Michał Król z portalu HCGamer ma sporo informacji o tym, co dzieje się w naszych rodzimych studiach deweloperskich. Branża znowu może cieszyć się z międzynarodowego sukcesu This War of Mine - ale mamy nadzieję, że to…
» więcej
2014-11-30, godz. 15:59
[30.11.2014] Company of Heroes 2: Ardennes Assault [PC]
"To była ostatnia tak duża ofensywa niemieckiej armii na zachodnim froncie podczas drugiej wojny światowej". Czemu zaczynam encyklopedycznym cytatem? Bo i gra jest - oczywiście - mocno związana z historią. Mowa o dodatku do strategii…
» więcej
2014-11-30, godz. 15:58
[30.11.2014] This War of Mine [PC]
"Wojna nigdy się nie zmienia". Ten cytat z kultowego Fallouta właśnie przestał być aktualny. Wojna się zmienia i to bardzo, a udowadniają to Polacy - twórcy gry This War of Mine. Produkcja 11bit Studios to thriller, dramat, horror…
» więcej
2014-11-30, godz. 15:56
[30.11.2014] Escape Dead Island [Xbox 360]
Co tu mogło pójść nie tak? Są zombie, flaki, tajemnicza wyspa, dużo akcji, a wszystko utrzymane w komiksowej kresce. A jednak... Dzieło ekipy z Fat Shark trudno zaliczyć do w pełni udanych. Escape Dead Island łapie zadyszkę próbując…
» więcej
2014-11-30, godz. 14:25
[30.11.2014] Assasin's Creed Unity [PC]
Oczekiwania były ogromne, skrzętnie zresztą podsycane przez marketingowców z Ubisoftu. Dlatego trudno się dziwić temu, że równie ogromna afera wybuchła po premierze Assasin's Creed Unity. Poszło o stronę techniczną gry: błędy…
» więcej
2014-11-28, godz. 15:40
[30.11.2014] Przegląd wydarzeń
Jedna z najlepiej sprzedających się premier na platformie Steam, gra, której koszty produkcji zwróciły się już po dwóch dniach w sklepach - to polskie This War of Mine. 11bit Studios upisali hit - o czym przekonuje także nasza recenzja…
» więcej
2014-11-28, godz. 14:04
[30.11.2014] Idzie polskie!
Tradycyjnie Michał Król z portalu HCGamer ma sporo informacji o tym, co dzieje się w naszych rodzimych studiach deweloperskich. Branża znowu może cieszyć się z międzynarodowego sukcesu This War of Mine - ale mamy nadzieję, że to…
» więcej
2014-11-28, godz. 13:45
[30.11.2014] Idzie polskie!
Tradycyjnie Michał Król z portalu HCGamer ma sporo informacji o tym, co dzieje się w naszych rodzimych studiach deweloperskich. Branża znowu może cieszyć się z międzynarodowego sukcesu This War of Mine - ale mamy nadzieję, że to…
» więcej
2014-11-28, godz. 13:00
[30.11.2014] Escape Dead Island [Xbox 360]
Co tu mogło pójść nie tak? Są zombie, flaki, tajemnicza wyspa, dużo akcji, a wszystko utrzymane w komiksowej kresce. A jednak... Dzieło ekipy z Fat Shark trudno zaliczyć do w pełni udanych. Escape Dead Island łapie zadyszkę próbując…
» więcej