Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś odblask. Jeszcze jeden. Muszę tam dotrzeć, a po drodze upoluję fenka... W taki sposób straciłem kilkadziesiąt godzin, czekając na coś niezwykłego, co jednak nie nadchodziło. Już miałem pożegnać się z Dragon Age: Inquisition, gdy zaczęło się dziać... Na trzecią część serii studia Bio Ware czekałem z wielkimi nadziejami. Pierwsza była zachwycająca, druga zostawiła po sobie rozczarowanie. Trzecia jest... dziwna. A opisał ją i zrecenzował gościnnie dziennikarz Radia Szczecin Rafał Molenda.
GIERMASZ-Recenzja Dragon's Age: Inquisition
Posłuchaj recenzji gry Dragon's Age: Inquisition.
Zacznijmy od początku. Według zapowiedzi twórców, Dragon Age: Inquisition miała być grą wybitną. Kontakt z nią kończyć się miał gubieniem szczęk, upadkami z krzeseł i wieloma innymi wypadkami, które są naturalną konsekwencją zachwytu.

Historia zaczyna się - jak u Hitchcock'a - od wielkiego wybuchu. Główny bohater jest jedyną osobą, która ów kataklizm przetrwała. Później jednak napięcie spada, szybko i skutecznie zniechęcając do dalszej gry. Nasz bohater ma za zadanie uratować świat od kataklizmu, którym są pojawiające się na niebie szczeliny Pustki (równoległego świata demonów i duchów) - więc... zbiera zioła, poluje na zwierzęta, szuka minerałów - prowadząc równocześnie polityczną grę, której celem jest wzmocnienie organizacji o nazwie Inkwizycja, powołanej do życia, by zniszczyć nadchodzące zło.

W twierdzy Azyl, gdzie mieści się siedziba Inkwizycji, roi się od ludzi, którzy tylko czekają na rozkaz. Jednak skórę wilka, fenka, czy jad pająka możemy zdobyć tylko My. Gdy jednak przejdziemy, przez ten koszmarnie monotonny, niemądry i niepotrzebny wstęp - mnie zajęło to kilkadziesiąt godzin - gra zaczyna przypominać to, czym oczarowała mnie część pierwsza Dragon Age. Bieg zdarzeń przyspiesza i nie pozwala oderwać się od ekranu. Dlaczego nie było tak od początku? Uścisk dłoni, dla tego, kto zna odpowiedź.

Dragon Age: Inquisition ma też inne grzechy. By uruchomić grę na PC w trybie ultrawysokich ustawień graficznych, trzeba zatrudnić NASA. Produkt BioWare ma koszmarne wymagania sprzętowe. Gra lubi też przypominać, jak wygląda tapeta na naszym pulpicie. Nieprzewidziane wyrzucenia z gry, stop klatki w trakcie rozgrywki - na takie niespodzianki musicie się przygotować. Błędy miał poprawić patch. Gra jest nadal łatana, naprawiana i dopracowywana.

Gdy już uda się wam ją uruchomić, wiele razy zatrzymacie się, by podziwiać lokacje. Jest ich dużo, są duże i piękne. Nie wszystko jednak wygląda ładnie, bo włosy i brody postaci sprawiają wrażenie ulepionych z plasteliny (SIC!).

Tryb walki jest kolejną niedoróbką. Typowy dla RPG rzut izometryczny z pauzą taktyczną nie działa tak, jak powinien, bo widzimy jedynie ograniczony obszar wokół kierowanej właśnie postaci, nie widząc innych. Pozostaje więc tryb znany z MMO - klikaj, klikaj, klikaj! Duże rozczarowanie.

Ciekawym rozwiązaniem jest jednak możliwość tworzenia własnej broni i zbroi - tak, było to w Skyrim. W Dragon Age: Inquisition - podobnie jak w poprzednich częściach - zabieramy ze sobą towarzyszy. Niestety rozczarują się ci, którzy liczyli na powrót starych znajomych. Jest wprawdzie Leliana, ale występuje tu jedynie w roli doradcy. Jest Varick i jego kusza, Bianca, jednak to bohater drugiej części, której nie lubię. Złudne oczekiwania tych, którzy liczyli na powiązanie historii z poprzednich części cyklu z najnowszą. Możemy pobawić się w porządkowanie wcześniejszych zdarzeń na stronie dragonagekeep.com, jednak przeszłość nie będzie miała większego wpływu na wydarzenia obecne.

Dragon Age: Inquisition jest grą nierówną. Ma tyle wad, co zalet. Jeżeli jednak przetrwacie żałosny początek i pogodzicie się z nieprzemyślanym modelem walki i technicznymi niedoróbkami, powinniście być zadowoleni. Poczekajcie jednak na obniżkę ceny i załatanie dziur, co właśnie stara się robić BioWare.

Zobacz także

2015-04-24, godz. 09:53 [25.04.2015] Gwiezdny pociąg W Japonii właśnie udało się pobić rekord prędkości pociągu. Wygląda to iście kosmicznie, gdy skład na poduszce elektromagnetycznej unosi się w powietrzu. Poza tym, w naszym kąciku technologicznym także sprawy nieco bardziej przyziemne… » więcej 2015-04-23, godz. 10:14 [25.04.2015] Giermasz #137 - Bulwar zachodzącego słońca To kolejna wyprawa Giermaszu do Los Santos czyli znowu ogrywamy gangsterskiego sandboxa GTA V. Po wersji na konsole starej, później nowej generacji (oceny oczywiście 10 na 10) - i wreszcie dostaliśmy wersję na PC. Grę do przetestowania… » więcej 2015-04-23, godz. 10:13 [25.04.2015] Przegląd tygodnia W sieci ktoś ostatnio rozpuścił wiarygodne jakoby przecieki na temat kolejnej części znanej serii Mass Effect. Fabularnie "czwórka" nie będzie bezpośrednią kontynuacją historii z trylogii, będzie nowy statek, mnóstwo nowych planet… » więcej 2015-04-23, godz. 10:10 [25.04.2015] GTA V [test wersji PC] Nie recenzja - a właśnie test. Ocenę 10 na 10 ta gangsterska epopeja już od nas dostała w wersji konsolowej. A że sama gra - czy to w wersji na konsole nowej generacji, czy w dopiero co wydanej wersji na PC - oprócz pewnych dodatków… » więcej 2015-04-18, godz. 12:08 [18.04.2015] "Już za chwileczkę, już za momencik..." "...życie z Wiedźminem zacznie się kręcić". Jak to dobrze, że już wkrótce premiera Wiedźmina III: Dziki Gon, nie będziemy Was zanudzać kolejnymi newsami o tej super grze RPG... Tylko o czym będziemy wtedy mówić? Żart - akurat… » więcej 2015-04-17, godz. 19:22 [18.04.2015] Resident Evil: Revelations 2 [PS4] Seria Resident Evil od zawsze kojarzyła się z walką o przetrwanie - czyli surviwal. I hurtowa wymiana pieluch - czyli horror. Resident Evil: Revelations 2 nie jest ani jednym, ani drugim, co dla fana serii może być minusem, a dla zwykłego… » więcej 2015-04-17, godz. 18:05 [18.04.2015] Resident Evil: Revelations 2 [PS4] Seria Resident Evil od zawsze kojarzyła się z walką o przetrwanie - czyli surviwal. I hurtowa wymiana pieluch - czyli horror. Resident Evil: Revelations 2 nie jest ani jednym, ani drugim, co dla fana serii może być minusem, a dla zwykłego… » więcej 2015-04-17, godz. 17:14 [18.04.2015] "Już za chwileczkę, już za momencik..." "...życie z Wiedźminem zacznie się kręcić". Jak to dobrze, że już wkrótce premiera Wiedźmina III: Dziki Gon, nie będziemy Was zanudzać kolejnymi newsami o tej super grze RPG... Tylko o czym będziemy wtedy mówić? Żart - akurat… » więcej 2015-04-17, godz. 12:50 [18.04.2015] Giermasz #136 - Zombie kwitną na wiosnę W tym Giermaszu zapowiadana-odwlekana recenzja gry Resident Evil: Revelation 2 przygotowana przez Michała Króla z portalu HCgamer.pl (w co gra Andrzej Kutys, dowiecie się za tydzień). Jak sprawdzicie w dziele Recenzje, "jedynka" całkiem… » więcej 2015-04-17, godz. 12:39 [18.04.2015] Resident Evil: Revelations 2 [PS4] Seria Resident Evil od zawsze kojarzyła się z walką o przetrwanie - czyli surviwal. I hurtowa wymiana pieluch - czyli horror. Resident Evil: Revelations 2 nie jest ani jednym, ani drugim, co dla fana serii może być minusem, a dla zwykłego… » więcej
530531532533534535536