Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś odblask. Jeszcze jeden. Muszę tam dotrzeć, a po drodze upoluję fenka... W taki sposób straciłem kilkadziesiąt godzin, czekając na coś niezwykłego, co jednak nie nadchodziło. Już miałem pożegnać się z Dragon Age: Inquisition, gdy zaczęło się dziać... Na trzecią część serii studia Bio Ware czekałem z wielkimi nadziejami. Pierwsza była zachwycająca, druga zostawiła po sobie rozczarowanie. Trzecia jest... dziwna. A opisał ją i zrecenzował gościnnie dziennikarz Radia Szczecin Rafał Molenda.
GIERMASZ-Recenzja Dragon's Age: Inquisition
Posłuchaj recenzji gry Dragon's Age: Inquisition.
Zacznijmy od początku. Według zapowiedzi twórców, Dragon Age: Inquisition miała być grą wybitną. Kontakt z nią kończyć się miał gubieniem szczęk, upadkami z krzeseł i wieloma innymi wypadkami, które są naturalną konsekwencją zachwytu.

Historia zaczyna się - jak u Hitchcock'a - od wielkiego wybuchu. Główny bohater jest jedyną osobą, która ów kataklizm przetrwała. Później jednak napięcie spada, szybko i skutecznie zniechęcając do dalszej gry. Nasz bohater ma za zadanie uratować świat od kataklizmu, którym są pojawiające się na niebie szczeliny Pustki (równoległego świata demonów i duchów) - więc... zbiera zioła, poluje na zwierzęta, szuka minerałów - prowadząc równocześnie polityczną grę, której celem jest wzmocnienie organizacji o nazwie Inkwizycja, powołanej do życia, by zniszczyć nadchodzące zło.

W twierdzy Azyl, gdzie mieści się siedziba Inkwizycji, roi się od ludzi, którzy tylko czekają na rozkaz. Jednak skórę wilka, fenka, czy jad pająka możemy zdobyć tylko My. Gdy jednak przejdziemy, przez ten koszmarnie monotonny, niemądry i niepotrzebny wstęp - mnie zajęło to kilkadziesiąt godzin - gra zaczyna przypominać to, czym oczarowała mnie część pierwsza Dragon Age. Bieg zdarzeń przyspiesza i nie pozwala oderwać się od ekranu. Dlaczego nie było tak od początku? Uścisk dłoni, dla tego, kto zna odpowiedź.

Dragon Age: Inquisition ma też inne grzechy. By uruchomić grę na PC w trybie ultrawysokich ustawień graficznych, trzeba zatrudnić NASA. Produkt BioWare ma koszmarne wymagania sprzętowe. Gra lubi też przypominać, jak wygląda tapeta na naszym pulpicie. Nieprzewidziane wyrzucenia z gry, stop klatki w trakcie rozgrywki - na takie niespodzianki musicie się przygotować. Błędy miał poprawić patch. Gra jest nadal łatana, naprawiana i dopracowywana.

Gdy już uda się wam ją uruchomić, wiele razy zatrzymacie się, by podziwiać lokacje. Jest ich dużo, są duże i piękne. Nie wszystko jednak wygląda ładnie, bo włosy i brody postaci sprawiają wrażenie ulepionych z plasteliny (SIC!).

Tryb walki jest kolejną niedoróbką. Typowy dla RPG rzut izometryczny z pauzą taktyczną nie działa tak, jak powinien, bo widzimy jedynie ograniczony obszar wokół kierowanej właśnie postaci, nie widząc innych. Pozostaje więc tryb znany z MMO - klikaj, klikaj, klikaj! Duże rozczarowanie.

Ciekawym rozwiązaniem jest jednak możliwość tworzenia własnej broni i zbroi - tak, było to w Skyrim. W Dragon Age: Inquisition - podobnie jak w poprzednich częściach - zabieramy ze sobą towarzyszy. Niestety rozczarują się ci, którzy liczyli na powrót starych znajomych. Jest wprawdzie Leliana, ale występuje tu jedynie w roli doradcy. Jest Varick i jego kusza, Bianca, jednak to bohater drugiej części, której nie lubię. Złudne oczekiwania tych, którzy liczyli na powiązanie historii z poprzednich części cyklu z najnowszą. Możemy pobawić się w porządkowanie wcześniejszych zdarzeń na stronie dragonagekeep.com, jednak przeszłość nie będzie miała większego wpływu na wydarzenia obecne.

Dragon Age: Inquisition jest grą nierówną. Ma tyle wad, co zalet. Jeżeli jednak przetrwacie żałosny początek i pogodzicie się z nieprzemyślanym modelem walki i technicznymi niedoróbkami, powinniście być zadowoleni. Poczekajcie jednak na obniżkę ceny i załatanie dziur, co właśnie stara się robić BioWare.

Zobacz także

2013-11-15, godz. 17:41 [15.11.2013] Podniebne ewolucje na ringu Latanie na ringu - niemożliwe... Może latanie po ringu? A właśnie nie, w amerykańskim wrestlingu i grze WWA 2K14 możliwe są różne ewolucje, szkoda, że trochę to drewniane i ocena średnia. Za to sieciowe latanie w World of Warplanes… » więcej 2013-11-15, godz. 10:29 [15.11.2013] World of Warplanes "Skoro można na ziemi, to dlaczego nie w powietrzu? Zasiąść za sterami myśliwca z czasów drugiej wojny światowej... Prace trwają - pierwsze wrażenia są pozytywne, ale uwaga! Ta gra niebezpiecznie wciąga...". Tak w marcu tego roku… » więcej 2013-11-15, godz. 10:28 [15.11.2013] WWE 2K14 Skoro sporty walki wydają się przede wszystkim domeną mężczyzn, to przez przekorę postanowiliśmy do recenzji najnowszej części serii gier o amerykańskim wrestlingu posadzić kobietę. Ale i doświadczonego gracza, dodajmy. Co wyniknie… » więcej 2013-11-15, godz. 10:27 [15.11.2013] Pięć, cztery, trzy, dwa... Odliczanie do premiery trwa: oczywiście w giermaszowym kąciku technologicznym nie możemy pominąć wiadomości dotyczących zbliżającej się wielkimi krokami premiery Playstation 4 w Polsce (bo Xbox One pojawi się u nas później). A… » więcej 2013-11-15, godz. 10:20 [15.11.2013] Przegląd tygodnia Na całym świecie branża wstrzymała oddech: dzisiaj w Ameryce Północnej oficjalnie debiutuje nowa generacja konsol, czyli jako pierwsze Playstation 4. Zamówienia przedpremierowe na nowy sprzęt Sony i Microsoftu biją rekordy, na razie… » więcej 2013-11-08, godz. 15:41 [08.11.2013] Rocksmith 2014 Od razu uprzedzamy: żeby w tej "grze" zdobyć 100%, trzeba nawet lat ćwiczeń... Bo to tak naprawdę program do nauki gry na gitarze bądź basówce. A najlepiej to zrobić na przykładzie: dostajemy więc możliwość nauczenia się naprawdę… » więcej 2013-11-08, godz. 15:40 [08.11.2013] Rocksmith 2014 Od razu uprzedzamy: żeby w tej "grze" zdobyć 100%, trzeba nawet lat ćwiczeń... Bo to tak naprawdę program do nauki gry na gitarze bądź basówce. A najlepiej to zrobić na przykładzie: dostajemy więc możliwość nauczenia się naprawdę… » więcej 2013-11-08, godz. 15:35 [08.11.2013] Just Dance 2014 Nie tylko samym "hardkorem" żyje gracz. Oprócz tytułów adresowanych dla najbardziej zagorzałych fanów, są także propozycje lżejszego kalibru. Tak jak kolejna odsłona serii Just Dance. Potrzebny nam do tego kontroler ruchu do konsoli… » więcej 2013-11-08, godz. 13:34 [08.11.2013] Przegląd tygodnia "Stworzenie gry na miarę żenującego poziomu serialu jest prawdziwym wyzwaniem i cieszymy się, że zajmie nam to dużo więcej czasu niż wstępnie sądziliśmy"... Prawda, że są "słodcy"? To Trey Parker i Matt Stone - twórcy South… » więcej 2013-11-08, godz. 13:11 [08.11.2013] Dziki pląs i riffów moc (Giermasz Home Edition) Tym razem odkładamy pady i bierzemy do ręki najprawdziwszą gitarę elektryczną, aby wycinać rockowe riffy i solówki w gorąco polecanym przez nas Rocksmith 2014. To właściwie nie jest gra, a program do nauki gry na instrumencie. A… » więcej
581582583584585586587