Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Na początek trochę cyferek: w Sony po okresie świątecznym strzelają korki od szampana. Playstation 4 okazało się znakomitym prezentem pod choinkę, skoro firma sprzedała ponad 4 miliony konsol - a od momentu premiery w sumie 18,5 miliona urządzeń.

Dodajmy, że konkurencja z Microsoftu jakoś nie jest skora do ujawniania wyników sprzedaży swojej konsoli Xbox One. Nieoficjalnie szacuje się, że do graczy trafiło około 10 milionów urządzeń amerykańskiej firmy - szczególnie po obniżce ceny i sprzedaży Xboxa One w zestawie bez sensora ruchu Kinect.

Za to Microsoft może winszować sobie decyzji o kupnie - za skromne 2,5 miliarda dolarów - studia Mojang z ich ultra-hitową grą Minecraft. Moda na klocki nie maleje - w styczniu padł kolejny rekord, jednocześnie w Minecrafta na komputerach bawiło się milion graczy. Edycje konsolowe sprzedają się świetnie, a wersja na tablety i smartfony znalazła 30 milionów nabywców.

Bardzo dobrze - bo to jednak specyficzna gra nie dla wszystkich - sprzedaje się także kosmiczny symulator Elite: Dangerous. Mamy statek i setki możliwości do wyboru: czy będziemy piratem, a może kupcem, najemnikiem, itd. itp - o tym zdecydujemy sami w tym sandboxie totalnym. Ale weźcie też pod uwagę dodatkowy zakup - bo do sterowania swoim kosmolotem - o ile chcecie - bardzo przydaje się joystick, a najlepiej dwa.

This War of Mine oraz Zaginięcie Ethana Cartera - dwie polskie produkcje nominowane do nagród festiwalu gier niezależnych Independent Games Festival. To 17. edycja imprezy, finał tradycyjnie podczas Game Developers Conference 4 marca tego roku.

Fani gier samochodowych doskonale znają studio Codemasters. Ta wielce zasłużona firma chyba ma - przejściowe chyba - kłopoty, bo jak donoszą dobrze poinformowani z serwisu Eurogamer, szykują się tam zwolnienia. Co prawda na 500 osób tam pracujących podobno chodzi o 30, ale jednak.

W Giermaszu przypominamy starocie w dziale Stare, ale jare - a jeżeli chcielibyście je sprawdzić, to baza gier w bibliotece Internet Archive ciągle rocznie, teraz to prawie 2400 darmowych tytułów. Informowaliśmy już o tym serwisie i przez niespełna miesiąc doszły kolejne pozycje, w większość da się zagrać z poziomu przeglądarki, także dajcie szansę kultowym starociom!

22252 pomysły na które przekazano 529 mln dolarów - to podsumowanie ostatnich 12 miesięcy w serwisie Kickstarter. Z tego ponad 89 mln wydali gracze, fundujący nowe produkcje. Kilka milionów "zielonych" zebrała na przykład czeska produkcja Kingdom Come: Deliverance o życiu w średniowiecznym świecie. Jako ciekawostkę dodajmy, że jest także kategoria "jedzenie" - więc jakbyście wymyślili coś pysznego i nie mieli na to kasy...

Pamiętacie kultowe RPG Baldur's Gate? "Jedynkę" i świetną "dwójkę" niedawno odświeżono, zagracie w nie na przykład na tabletach - i pojawiło się pytanie/marzenie: czy w związku z tym kiedyś pojawi się zupełnie nowa część trzecia tej sagi? No i już wiadomo, że na razie nie. Ale firma, która wydała edycje odświeżone, przyznała, że powstaje nowy "baldur" dziejący się między wydarzeniami z "jedynki" i "dwójki". Trzymamy kciuki za dobrą grę.

Będziecie chcieli pograć w nowego Wiedźmina 3: Dziki Gon na PC-cie? A kiedy go kupiliście? Ma dobrą kartę graficzną i sporo pamięci RAM? W sieci pojawiły się wymagania techniczne gry, sprawdźcie specyfikację, bo może się okazać, że nie doświadczycie tych graficznych wspaniałości. Zresztą zjawisko kupowania nowego "kompa pod Wiedźmina" już kiedyś wałkowaliśmy.

Wiedźmin to, wiedźmin tamto - premiera 3 części przesunięta na maj i oczy całego świata wpatrują się w polskie studio CD Projekt RED, ale... Ale co z Cyberpunk 2077? Pamiętacie jeszcze tę zapowiedź: gra RPG, sandbox, futurystyczna wersja przyszłości, cyborgi wyglądające jak supermodelki? Serwis Gamespot spytał twórców i usłyszał, że "spokojnie, robi się, jak będzie gotowy to będzie". Szef PR firmy dodał żartem "pierwszą zasadą Cyberpunku 2077 jest nierozmawianie o Cyberpunku 2077". No to czekamy dalej.

Zobacz także

2015-05-15, godz. 14:21 [16.05.2015] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4] Ostatni boss "ubity", wszystkie pucharki zdobyte, a na liczniku czasu gry masz grubo ponad 100 godzin - i pytasz sam siebie: co dalej? Żal rozstawać się z uniwersum, żal tym większy, bo polubiłeś, jak twórcy ze studia From Software… » więcej 2015-05-08, godz. 16:53 [09.05.2015] Było sobie studio... ... nazywało się Reality pump i robiło niezłe gry. Może nie były to mega hity, ale nakłady szły w miliony. Do czasu - bo właśnie zbankrutowali. A byli jednym z polskich pionierów w tej branży, więc sporo na ten temat rozmawiamy… » więcej 2015-05-08, godz. 15:54 [09.05.2015] Giermasz #139 - Krwawe KO W tym programie recenzja jednej produkcji - za to nie byle jakiej, bo na hasło "Mortal Kombat" reagują nawet osoby, które nie interesują się grami. Było nie było - seria krwawych bijatyk jest jedną z wizytówek tej branży. Ale pomyśleliśmy… » więcej 2015-05-08, godz. 15:04 [09.05.2015] Windows "miłości i pokoju"... Jak powszechnie wiadomo, używanie tak zwanych emotikonów - smutnych, wesołych, zadumanych, zdenerwowanych, zdziwionych, itd.itp - buziek (a kreskówkowych smutnych czy wesołych piesków, kotków i wielu innych) od dawna jest normalnym… » więcej 2015-05-08, godz. 10:38 [09.05.2015] Yie Ar Kung-Fu (1985 r.) W opisie tej gry na Wikipedii czytamy, że "uważa się ją za podstawę dla współczesnych gier walki". Skoro więc w Giermaszu z 9 maja mówimy o dopiero co wydanej nowoczesnej bijatyce Mortal Kombat X - to powspominajmy, od czego się… » więcej 2015-05-08, godz. 10:05 [09.05.2015] Przegląd tygodnia Szkoda. Naprawdę szkoda, że w taki sposób żegnają się z tworzeniem gier. Pamiętacie, jak złościliśmy się na beznadzieje pirackie RPG Raven's Cry? Totalnie niedopracowane, pisane "na kolanie"... ta gra stała się przysłowiowym… » więcej 2015-05-06, godz. 15:38 ARCHIWUM 2015, kwiecień » więcej 2015-05-06, godz. 15:34 [09.05.2015] Mortal Kombat X [PC] Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet… » więcej 2015-05-06, godz. 12:28 [09.05.2015] Mortal Kombat X [PC] Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet… » więcej 2015-05-06, godz. 12:26 [09.05.2015] Mortal Kombat X [PC] Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet… » więcej
531532533534535536537