Widać w Blackguards 2 starania, aby opowiadana historia przypominała jakąś sensacyjno-szpiegowską przygodę, ale wszystko jest, w mojej opinii, zbyt przerysowane i wygląda równie "poważnie" i "złowrogo" jak tłumaczenia przekleństw w filmach emitowanych w telewizyjnej Jedynce.
Jeśli chodzi o sam mechanizm, to jest dosyć ciekawy. Generalnie w Blackguards 2 do wypełnienia mamy szereg misji, które pchają główny wątek fabularny. Później możemy wykonywać też zadania poboczne. A wszystko sprowadza się do podróży po kolejnych miastach, w których uzupełniamy zapasy i tak dalej.
Rzecz jasna gwoździem programu jest walka. I jeśli chodzi o nią to większych zastrzeżeń mieć nie można. W czasie potyczek wykorzystujemy elementy otoczenia, rzucamy czary, używamy broni, a celem niekoniecznie jest pokonanie wroga. Niekiedy trzeba na przykład kogoś oswobodzić.
Do tego cele mogą zmieniać się dynamicznie - już w trakcie walki. Same bitwy do najłatwiejszych nie należą, szczególnie jeśli wcześniej punkty doświadczenia wlepialiśmy jak leci. Bywa, że trzeba się solidnie napocić jeżeli postaci skonfigurowaliśmy niedbale i w naszej drużynie brakuje specjalistów z umiejętnościami, które akurat w danym momencie są prawie niezbędne, aby przejść dalej. To zaleta i wada. Gra nie jest dzięki temu zbyt łatwa, ale łatwo się zablokować i zniechęcić do dalszej rozgrywki.
Jeśli chodzi o grafikę to jest, bo jest. Fajerwerków nie odnotowałem. Podobnie z muzyką Petera Connelly'ego.
I jaka ocena? Naprawdę, to twardy orzech do zgryzienia. Gierka jest solidna, ale nie oferuje niczego rewelacyjnego ani nowego. Dla fanów Blackguards - to siódemka. Dla reszty? Hmmm. Przynajmniej jeden punkt mniej.
Zobacz także
2015-01-30, godz. 10:57
[31.01.2015] Seria Monkey Island (1990-2009r.)
Gdzieś daleko na Karaibach, gdy żaglowce dumnie pływały po morzach i oceanach, żył sobie pewien blondynek, który bardzo chciał zostać piratem. Kwalifikacje miał nieliche, bo - jak się chwalił - potrafi wstrzymać oddech pod wodą…
» więcej
2015-01-30, godz. 09:24
[31.01.2015] Giermasz #125 - Niech żyją artystyczne gry!
To była chyba ostatnia okazja, aby nadrobić jakieś zaległości z "kupki wstydu": Andrzej Kutys zdjął z niej bardzo fajną, artystyczną produkcję Hohokum i odpalił na swojej konsoli przenośnej PS Vita. Nowości zapowiadamy na przyszły…
» więcej
2015-01-30, godz. 09:15
[31.01.2015] Hohokum [PS Vita]
"Jak to dobrze, że w styczniu Hohokum było w promocji i się skusiłem" - pomyślałem, szykując się do pisania tej recenzji. Grę kupiłem o połowę taniej i dzięki temu z czystym sumieniem mogę chwalić tę specyficzną produkcję…
» więcej
2015-01-30, godz. 09:14
[31.01.2015] Hohokum [PS Vita]
"Jak to dobrze, że w styczniu Hohokum było w promocji i się skusiłem" - pomyślałem, szykując się do pisania tej recenzji. Grę kupiłem o połowę taniej i dzięki temu z czystym sumieniem mogę chwalić tę specyficzną produkcję…
» więcej
2015-01-30, godz. 09:13
[31.01.2015] Hohokum [PS Vita]
"Jak to dobrze, że w styczniu Hohokum było w promocji i się skusiłem" - pomyślałem, szykując się do pisania tej recenzji. Grę kupiłem o połowę taniej i dzięki temu z czystym sumieniem mogę chwalić tę specyficzną produkcję…
» więcej
2015-01-23, godz. 14:51
[24.01.2015] Prince of Persia (1989r.)
Wakacje - wczesne lata 90... Jestem u kuzyna, który jest moim bohaterem, bo jest starszy i ma Amigę 500. Włącza mi grę, o której mówi: "młody to już jest wyższa szkoła jazdy". Po kilkugodzinnym szkoleniu sam mogę złapać joystick…
» więcej
2015-01-23, godz. 14:41
[24.01.2015] Blackguards 2 [PC]
Nie lubię recenzować takich gier. Głupio się czuję krytykując, ale chwalić też za bardzo nie ma za co. Blackguards 2 to kawał solidnej, rzemieślniczej roboty, ale... No właśnie - nie wyróżnia się niczym specjalnym. Tym, których…
» więcej
2015-01-23, godz. 14:39
[24.01.2015] Blackguards 2 [PC]
Nie lubię recenzować takich gier. Głupio się czuję krytykując, ale chwalić też za bardzo nie ma za co. Blackguards 2 to kawał solidnej, rzemieślniczej roboty, ale... No właśnie - nie wyróżnia się niczym specjalnym. Tym, których…
» więcej
2015-01-23, godz. 14:32
[24.01.2015] Giermasz #124 - Zaczyna się, znowu...
Łapcie się za portfele: po bardzo krótkim okresie spokoju, znowu na półkach sklepów zaczną pojawiać się kolejne premiery, w tym Giermaszu ogrywamy jedną z pierwszych tegorocznych czyli taktyczne RPG Blackguards 2. I Jarek Gowin nie…
» więcej
2015-01-23, godz. 14:20
[24.01.2015] Gdzie zombie nie może, tam pirat dopłynie...
O Dying Light mówiliśmy w Giermaszu bardzo dużo - ale trudno inaczej, skoro nadciągająca premiera ma szansę zamieszać na całym gamingowym świecie. Chyba mniejszy zasięg będzie miała gra RPG Raven's Cry - ale tutaj ważne…
» więcej