... szczególnie, że według plotek, jakie obiegły sieć, opóźnienie premiery może mieć coś wspólnego z atakiem na redakcję pisma Charlie Hebdo w Paryżu. I że - jakoby - twórcy musieli w związku z tym wyciąć nieco treści z gry. Bo mogły kogoś obrazić - i że naciskał na to amerykański wydawca. Oczywiście są to tylko spekulacje, oficjalnie nikt nic nie wie.
Na ostatniej prostej przed premierą Techland mocno - a przede wszystkim - pomysłowo promuje swoje (miejmy nadzieję) dzieło. Na przykład okazało się, że prawdziwy mistrz parkouru brał udział w pracach nad Dying Light. Albo w sieci ląduje filmik na którym pokazano grających twórców gry, reklamujących zalety kooperacji. Fajne, oby gra była świetna i sprzedała się w grubych milionach.
W Giermaszu mamy także dział, w którym Gramy po polsku - to w najnowszej audycji porozmawiamy między innymi i o Dying Light. A także Hatred: wielce kontrowersyjna strzelanina, w której celem będą przypadkowi, niewinni ludzie ma nowy trailer. Jak Wam się podoba?
Zapowiedziano Borderlands: The Handsome Collection na konsole nowej generacji. Czyli dopakowaną graficznie paczkę z dwoma grami: "dwójką" i The Pre-Sequel. W ramach zestawu dostaniemy również wszystkie wydane dotychczas do nich dodatki. Jeżeli Borderlands: The Handsome Collection będzie w sensownej cenie, to nie mamy pytań.
„To fantastyczne uczucie czytać wszystkie recenzje i obserwować reakcje graczy, ukrytych we wnętrzu stacji Sewastopol, zbyt przerażonych by wykonać następny ruch" - to chyba o nas, bo grając w Obcy: Izolacja baliśmy się bardzo. A wraz z nami - jak się okazało - milion innych straceńców. Dobra sprzedaż gry cieszy chyba wszystkich, szczególnie, że to zazwyczaj oznacza powstanie części drugiej.
Co tam rozdzielczość HD, albo 4K czy nawet 8K - otóż wyczekiwana wielce przez fanów samochodowych symulatorów gra Project CARS ma wspierać rozdzielczość 12K. Najwięcej samochodów, najdoskonalszy system jazdy, najlepsza, ultra-realistyczna grafika... Tak, ta gra ma nam zniszczyć instalację. A czy tak będzie, przekonamy się po premierze 17 marca - o ile jej nie przesuną, bo w Project CARS mieliśmy już grać w zeszłym roku.
Konkurencja z DriveClub - o czym informowali wszyscy - nie zaliczyła dobrego startu, bo w sieciowej z założenia grze serwery po premierze nie działały. I kolejna firma - tak jak chociażby Ubisoft po premierze zabugowanego Assasin's Creed Unity - również Evolution Studios obłaskawia graczy, wypuszczając darmowe dodatki. DriveClub właśnie doczekał się pięciu nowych tras w Japonii.
Pamiętacie grę akcji Remember Me? Zebrała niezłe recenzje, także od Giermaszu i wygląda na to, że studio DONTNOD Entertainment nabrało wiatru w żagle: już za chwileczkę już za momencik premiera przygodowej gry - czy właściwie jej pierwszego odcinka - Life is Strange. A twórcy już zapowiadają kolejny tytuł, action RPG Vampyr pod hasłem „Wypij krew. Uratuj życie”.
Inna znana francuska firma Quantic Dream, coś tam w internecie na swojej stronie odlicza. Spekuluje się, że mogą planować remaster HD ich bardzo znanej gry przygodowej Fahrenheit. A może pracują nad częścią "drugą"? A może jeszcze nad czymś innym? Dowiemy się w przyszłym tygodniu.
A propos: jeżeli zastanawialiście się nad zakupem zremasterowanej wersji klasycznego survival horroru czyli Resident Evil HD - to się nie zastanawiajcie, tylko kupujcie, recenzje są dobre. Co prawda upływu lat nie da się ukryć, ale klimat i bardzo dobrze zbalansowana rozgrywka zostały.
Microsoft zapowiada premiery ekskluzywnych gier na Xboxa One: bardzo ciekawie zapowiadająca się platformówka Ori and the Blind Forest zadebiutuje 11 marca. Wcześniej, 6 marca w sklepach pojawi się ScreamRide, zwariowany symulator budowy lunaparków. I wreszcie, odnowiony hit z poprzedniej generacji, w którym trzeba przeżyć apokalipsę zombie, czyli State of Decay pojawi się 1 maja.
Na koniec ciekawostka znaleziona bynajmniej nie w serwisach o grach - a na stronie Loudwire zajmującej się muzyką rockową i metalową. Otóż redaktorzy tamże zadali sobie pytanie: "co by było, gdyby w erze 8-bitowych pikseli, powstała gra muzyczna o wielkiej czwórce trash metalu czyli zespołach Metallica, Slayer, Megadeth i Anthrax?". Na zastanawianiu się nie skończyło, wspólnie z teamem Filthy Frackers stworzyli nawet trailer takiej nieistniejącej produkcji...
Zobacz także
2015-08-21, godz. 18:35
[22.08.2015] Zatrzęsienie newsów
Jeżeli słuchaliście całego programu z 22 sierpnia, to wiecie, że wiadomości o polskiej branży było tak dużo, że musieliśmy wydłużyć wydanie kącika Granie po polsku i podzielić go na dwie części. Dla Waszej wygody, poniżej…
» więcej
2015-08-21, godz. 17:13
[22.08.2015] Przegląd tygodnia
Konkretnej daty jeszcze nie ma, ale wydawca zapewnia, że to kwestia raptem kilku tygodni i posiadacze PC-towej wersji gry Batman: Arkham Knight będą wreszcie mogli pobrać z sieci dużą "łatkę", która wreszcie naprawi ogromną ilość…
» więcej
2015-08-21, godz. 15:50
[22.08.2015] Beneath a Steel Sky (1994 r.)
Cyberpunkowy świat przyszłości, chciwe korporacje, świetny scenariusz, dużo humoru... oraz trudne zagadki. Bo, było nie było, mowa o przygodówce point'n'click z 1994 roku. Beneath a Steel Sky stworzyło znane dla fanów gatunku…
» więcej
2015-08-21, godz. 12:11
ARCHIWUM 2015, lipiec
» więcej
2015-08-21, godz. 12:10
[22.08.2015] Giermasz #154 - Ironia losu
Trudno się nie cieszyć, ogrywając bardzo dobrą grę, czyż nie? Więc to czysta ironia losu, gdy Andrzej Kutys trochę narzeka na ciekawą przygodówkę point'n'click Broken Age. A wszystko przez bardzo rozbudzone oczekiwania…
» więcej
2015-08-21, godz. 12:03
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-19, godz. 16:03
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-19, godz. 16:02
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-01, godz. 16:51
[08.08.2015] Branża na plusie
W ramach kącika Gramy po polsku w tym Giermaszu postanowiliśmy zaprosić do rozmowy rodzimych twórców gier. Oczywiście lista jest o wiele, wiele dłuższa - i w kolejnych programach postaramy się o kolejne zaproszenia. A teraz Michał…
» więcej
2015-08-01, godz. 16:47
[08.08.2015] Jumping Jack (1983 r.)
Ta gra - nawet jak na standardy 1983 roku - nie powalała grafiką. Ot, złożony z kilkunastu pikseli ludzik, poziome linie i równie rozpikselowani wrogowie poruszający się po nich. Rozgrywka polegała na skakaniu z dołu do góry ekranu:…
» więcej