Jakby ktoś nie wiedział o co chodzi (o ile są tacy?), to przypomnijmy, że to gra RPG z bardzo dużym światem do zwiedzenia, wypełnionym mnóstwem różnych zadań. Co ważne, wielki nacisk twórcy położyli na opowiadaną w grze historię. Wiedźmin III: Dziki Gon ma spiąć wątki z "jedynki" i "dwójki" - więc jak ich nie ograliście, to w oczekiwaniu na premierę jest okazja, a te gry obecnie można "wyrwać" za niewielkie pieniądze.
Aha - do "trójki" nagrali 16 godzin filmów motion capture aby na ekranie oddać w miarę wiernie... sceny seksu...
Powstanie Borderlands 3, zapowiedzieli twórcy: Hurra - zakrzyknęli gracze, bo poprzednie części tej sandboxowo-strzelankowego-RPG kupiło kilka milionów ludzi. - Ale dopiero tworzymy zespół do nowej gry i zapraszamy chętnych - dodali ludzie z Gearbox... Albo się krygują, albo sobie jeszcze długo poczekamy.
Fantastyczny świat, elfy i inne takie - a tu możemy sobie zrobić absolutnie współczesne selfie jakbyśmy mieli przy sobie smartfonika. Ale jako pomysł na luźne urozmaicenie rozgrywki? - super, gratulujemy twórcom World of Warcraft. Możliwość robienia selfie pojawiła się w ostatnim dodatku Warlords of Draenor.
Rok bez LEGO, rokiem straconym: jeżeli martwiliście się, co dalej z bardzo sympatyczną acz do bólu wtórną serią, to uspokajamy. W 2015 roku pogramy przynajmniej w dwie produkcje, zapowiedziano LEGO Jurassic World i LEGO Marvel's Avengers - a i przecież Hobbita muszą skończyć. Więc klocków na ekranie nam nie zabraknie.
Ubisoft banuje piratów - sęk w tym, że nawet możesz nie wiedzieć, że nim jesteś. Otóż wiecie pewnie, że ceny gier zależą też od kraju. Na przykład w Polsce bywa taniej jeżeli chodzi o wersje PC. Zdarza się więc, że niektóre sklepy skupują kody do cyfrowych wersji tam gdzie taniej - i sprzedają drożej. I jeżeli nie kupiłeś gry Ubisoftu w autoryzowanym sklepie, to ci ją koncern usunie z konta. Uważajcie! Jedna z witryn już przeprosiła klientów i sprawdzi, skąd pochodziły feralne klucze, które sprzedano.
W dodatku, przed premierą zremasterowanej do HD gry-legendy Heroes of Might and Magic 3 okazało się, że Ubisoft nieco "podkolorował" informacje o zmianie wyglądu gry. Otóż pokazali porównanie "tak było - tak będzie". Sęk w tym, że grafiki z pierwotnej wersji to wzięli chyba z wersji o najniższej możliwej rozdzielczości. Oburzeni internauci twierdzą więc, że celowo "obrzydzono" oryginał, a remaster zmieni mniej, niż obiecywano.
Zazwyczaj jest tak: najpierw są przecieki przecieków, później "ktoś coś bąknie", wreszcie mamy oficjalną zapowiedź i czekanie na premierę. Ale z tym remasterem było zgoła inaczej. Owszem, pojawiła się strona z odliczaniem do premiery "czegoś" - a tu proszę bardzo, odliczyli - i gra od razu pojawiła się w sklepach. Więc możecie albo sobie przypomnieć - albo sprawdzić, czy Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered to rzeczywiście była tak dobra gra. Na razie mogą to zrobić PC-towcy i tableciarze.
Dokładnie na tych samych platformach odpalimy także sensacyjnie - i absurdalnie - się zapowiadający symulator... kromki chleba. I am Bread ma być trójwymiarową platformówką. Będziemy sterować czerstwą kromką, która chce zbawić świat - wróć, chce trafić do tostera. Najwyższe poświęcenie w imię udanego śniadania - koncept to wielce oryginalny, ciekawe czy wyjdzie - nie mogę się powstrzymać - świeżo, z chrupiącą skórką, czy raczej jak czerstwy, nadpleśniały suchar. Można już spróbować gry we wczesną wersję, czekamy na premierę gotowej produkcji.
Dragons Age: Inquisition, czyli bardzo dobrze oceniana sandboxowa gra RPG, jak pochwaliło się Bioware, było największą premierą w historii studia. Zresztą wydawca, Electronic Arts generalnie ma powody do zadowolenia, bo takie produkcje jak chociażby FIFA 15, Madden NFL 15 (ekstremalnie popularny w USA) czy Titanfall zdominowały sprzedaż na konsole nowej generacji w okresie świątecznym.
Electronic Arts i Bioware świętują - i z tej okazji udostępnili za darmo, przez dwa tygodnie można sobie ściągnąć pliki z muzyką, jaką słyszymy w tawernach świata Dragons Age: Inquisition. Wejdźcie na stronę gry, jak umiecie śpiewać i grać, to w pakiecie są i nuty i słowa.
Zobacz także
2015-08-21, godz. 18:35
[22.08.2015] Zatrzęsienie newsów
Jeżeli słuchaliście całego programu z 22 sierpnia, to wiecie, że wiadomości o polskiej branży było tak dużo, że musieliśmy wydłużyć wydanie kącika Granie po polsku i podzielić go na dwie części. Dla Waszej wygody, poniżej…
» więcej
2015-08-21, godz. 17:13
[22.08.2015] Przegląd tygodnia
Konkretnej daty jeszcze nie ma, ale wydawca zapewnia, że to kwestia raptem kilku tygodni i posiadacze PC-towej wersji gry Batman: Arkham Knight będą wreszcie mogli pobrać z sieci dużą "łatkę", która wreszcie naprawi ogromną ilość…
» więcej
2015-08-21, godz. 15:50
[22.08.2015] Beneath a Steel Sky (1994 r.)
Cyberpunkowy świat przyszłości, chciwe korporacje, świetny scenariusz, dużo humoru... oraz trudne zagadki. Bo, było nie było, mowa o przygodówce point'n'click z 1994 roku. Beneath a Steel Sky stworzyło znane dla fanów gatunku…
» więcej
2015-08-21, godz. 12:11
ARCHIWUM 2015, lipiec
» więcej
2015-08-21, godz. 12:10
[22.08.2015] Giermasz #154 - Ironia losu
Trudno się nie cieszyć, ogrywając bardzo dobrą grę, czyż nie? Więc to czysta ironia losu, gdy Andrzej Kutys trochę narzeka na ciekawą przygodówkę point'n'click Broken Age. A wszystko przez bardzo rozbudzone oczekiwania…
» więcej
2015-08-21, godz. 12:03
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-19, godz. 16:03
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-19, godz. 16:02
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-01, godz. 16:51
[08.08.2015] Branża na plusie
W ramach kącika Gramy po polsku w tym Giermaszu postanowiliśmy zaprosić do rozmowy rodzimych twórców gier. Oczywiście lista jest o wiele, wiele dłuższa - i w kolejnych programach postaramy się o kolejne zaproszenia. A teraz Michał…
» więcej
2015-08-01, godz. 16:47
[08.08.2015] Jumping Jack (1983 r.)
Ta gra - nawet jak na standardy 1983 roku - nie powalała grafiką. Ot, złożony z kilkunastu pikseli ludzik, poziome linie i równie rozpikselowani wrogowie poruszający się po nich. Rozgrywka polegała na skakaniu z dołu do góry ekranu:…
» więcej