Jakby ktoś nie wiedział o co chodzi (o ile są tacy?), to przypomnijmy, że to gra RPG z bardzo dużym światem do zwiedzenia, wypełnionym mnóstwem różnych zadań. Co ważne, wielki nacisk twórcy położyli na opowiadaną w grze historię. Wiedźmin III: Dziki Gon ma spiąć wątki z "jedynki" i "dwójki" - więc jak ich nie ograliście, to w oczekiwaniu na premierę jest okazja, a te gry obecnie można "wyrwać" za niewielkie pieniądze.
Aha - do "trójki" nagrali 16 godzin filmów motion capture aby na ekranie oddać w miarę wiernie... sceny seksu...
Powstanie Borderlands 3, zapowiedzieli twórcy: Hurra - zakrzyknęli gracze, bo poprzednie części tej sandboxowo-strzelankowego-RPG kupiło kilka milionów ludzi. - Ale dopiero tworzymy zespół do nowej gry i zapraszamy chętnych - dodali ludzie z Gearbox... Albo się krygują, albo sobie jeszcze długo poczekamy.
Fantastyczny świat, elfy i inne takie - a tu możemy sobie zrobić absolutnie współczesne selfie jakbyśmy mieli przy sobie smartfonika. Ale jako pomysł na luźne urozmaicenie rozgrywki? - super, gratulujemy twórcom World of Warcraft. Możliwość robienia selfie pojawiła się w ostatnim dodatku Warlords of Draenor.
Rok bez LEGO, rokiem straconym: jeżeli martwiliście się, co dalej z bardzo sympatyczną acz do bólu wtórną serią, to uspokajamy. W 2015 roku pogramy przynajmniej w dwie produkcje, zapowiedziano LEGO Jurassic World i LEGO Marvel's Avengers - a i przecież Hobbita muszą skończyć. Więc klocków na ekranie nam nie zabraknie.
Ubisoft banuje piratów - sęk w tym, że nawet możesz nie wiedzieć, że nim jesteś. Otóż wiecie pewnie, że ceny gier zależą też od kraju. Na przykład w Polsce bywa taniej jeżeli chodzi o wersje PC. Zdarza się więc, że niektóre sklepy skupują kody do cyfrowych wersji tam gdzie taniej - i sprzedają drożej. I jeżeli nie kupiłeś gry Ubisoftu w autoryzowanym sklepie, to ci ją koncern usunie z konta. Uważajcie! Jedna z witryn już przeprosiła klientów i sprawdzi, skąd pochodziły feralne klucze, które sprzedano.
W dodatku, przed premierą zremasterowanej do HD gry-legendy Heroes of Might and Magic 3 okazało się, że Ubisoft nieco "podkolorował" informacje o zmianie wyglądu gry. Otóż pokazali porównanie "tak było - tak będzie". Sęk w tym, że grafiki z pierwotnej wersji to wzięli chyba z wersji o najniższej możliwej rozdzielczości. Oburzeni internauci twierdzą więc, że celowo "obrzydzono" oryginał, a remaster zmieni mniej, niż obiecywano.
Zazwyczaj jest tak: najpierw są przecieki przecieków, później "ktoś coś bąknie", wreszcie mamy oficjalną zapowiedź i czekanie na premierę. Ale z tym remasterem było zgoła inaczej. Owszem, pojawiła się strona z odliczaniem do premiery "czegoś" - a tu proszę bardzo, odliczyli - i gra od razu pojawiła się w sklepach. Więc możecie albo sobie przypomnieć - albo sprawdzić, czy Fahrenheit: Indigo Prophecy Remastered to rzeczywiście była tak dobra gra. Na razie mogą to zrobić PC-towcy i tableciarze.
Dokładnie na tych samych platformach odpalimy także sensacyjnie - i absurdalnie - się zapowiadający symulator... kromki chleba. I am Bread ma być trójwymiarową platformówką. Będziemy sterować czerstwą kromką, która chce zbawić świat - wróć, chce trafić do tostera. Najwyższe poświęcenie w imię udanego śniadania - koncept to wielce oryginalny, ciekawe czy wyjdzie - nie mogę się powstrzymać - świeżo, z chrupiącą skórką, czy raczej jak czerstwy, nadpleśniały suchar. Można już spróbować gry we wczesną wersję, czekamy na premierę gotowej produkcji.
Dragons Age: Inquisition, czyli bardzo dobrze oceniana sandboxowa gra RPG, jak pochwaliło się Bioware, było największą premierą w historii studia. Zresztą wydawca, Electronic Arts generalnie ma powody do zadowolenia, bo takie produkcje jak chociażby FIFA 15, Madden NFL 15 (ekstremalnie popularny w USA) czy Titanfall zdominowały sprzedaż na konsole nowej generacji w okresie świątecznym.
Electronic Arts i Bioware świętują - i z tej okazji udostępnili za darmo, przez dwa tygodnie można sobie ściągnąć pliki z muzyką, jaką słyszymy w tawernach świata Dragons Age: Inquisition. Wejdźcie na stronę gry, jak umiecie śpiewać i grać, to w pakiecie są i nuty i słowa.
Zobacz także
2015-01-09, godz. 15:16
[13.01.2015] Juju [PC]
"Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę…
» więcej
2015-01-09, godz. 15:15
[13.01.2015] Juju [PC]
"Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:23
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:21
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:37
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:35
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:33
[28.12.2014] Technologiczne 12 miesięcy okiem Giermaszu...
... czyli, oczywiście, w ostatniej audycji mijającego roku 2014 nasz ekspert Radosław Lis pokusił się o podsumowanie tego, co wydarzyło się w branży IT przez ostatnie 12 miesięcy. Czy był to czas przełomu, czy raczej kontynuacji…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:27
[28.12.2014] Podsumowanie roku
This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:10
[28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy
Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:52
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej