Liczbę znamy, bo pochwalił się wydawca czyli Take-Two. Przy okazji wspomniano o tym, że GTA V trafiło do sklepów w skromnej ilości... 45 milionów egzemplarzy. Z tego, 10 milionów to reedycja HD. Wyobraźcie sobie, najpierw ponad 30 milionów graczy kupuje na konsole nowej generacji - a później tego niby "odgrzewanego kotleta" kolejne 10. A nie wyszła jeszcze wersja na PC.
To jeszcze jedna cyfra od Take-Two - to pokłosie tego, że opublikowali raport finansowy - bardzo dobrze oceniana, również przez Giermasz symulacja koszykówki NBA2K miało nakład 5 milionów egzemplarzy. Jeżeli chcielibyście zdobyć mistrzostwo najlepszej ligi świata, to w tej chwili po prostu nie ma lepszej gry niż NBA2K15.
Ale nikt nie podskoczy Activision Blizzard. Wydawcy ujawniają swoje wyniki finansowe, i amerykański gigant "pozamiatał" konkurencją. Najpopularniejsza gra 2014 roku? Call of Duty: Advanced Warfare. Trzecia na tej liście jest strzelanka Destiny a piąta Skylanders Trap Team. 25 milionów graczy w karciance Hearthstone: Heroes of Warcraft i - znowu - 10 milionów abonentów World of Warcraft po premierze ostatniego dodatku. Amerykański gigant zarobił na czysto skromne 800 milionów "zielonych".
Słyszeliście o legendarnym mieście Kitież na Syberii? Jeżeli nie, to spokojnie, wszystko przed nami: mianowicie jeszcze w tym roku premiera nowej gry z Larą Croft, czyli Rise of the Tomb Raider, a ta miejscówka ma być jedną z odwiedzanych w czasie przygody pani archeolog. Poprzednie, nowe Tomb Raider było świetne, więc trzymamy kciuki. Ale pamiętajcie - jesienią premiera najpierw na Xbox-ie One i PC, później - jeszcze nie wiadomo kiedy - na konsolach Sony. Szczegóły ekskluzywnie w amerykańskim piśmie Game Informer.
A propos terenów Rosji: przenosimy się na Ural, aby rozwikłać tajemnicę Przełęczy Diatłowa. O grze Kholat już w Giermaszu mówiliśmy, jednym z narratorów będzie znany hollywoodzki aktor Sean Bean. Właśnie ujawniono datę premiery, 24 kwietnia na PC i Mac-a. Dlaczego 9 studentów w panice opuściło swój namiot i zginęło, co ma z tym wspólnego mroczna legenda góry Otorten - mamy nadzieję, że twórcy wymyślą fajną opowieść o tej prawdziwej - i wciąż oficjalnie nierozwiązanej zagadce.
Tajemniczy Twitterowy wpis z numerem telefonu - a jak się dodzwonicie, komunikat niczym te, które słyszał psychopatyczny bohater pierwszej części gry. Tak studio Dennaton Games promuje grę Hotline Miami 2. Następca świetnego, acz brutalnego tytułu - jak można wywnioskować, trafi do nas w okolicach 10 marca. Czekamy w Giermaszu, "jedynka" była naprawdę fajna.
"Cieszymy się, że Dragon's Age: Inquisition tak się spodobało graczom, ale w Mass Effect 4 nie będziemy powielać rozwiązań z tej gry" - zapowiada studio BioWare. Ta "czwórka" to jeszcze nazwa robocza, na razie wiadomo tyle, że gra powstaje, podobno wyjdzie w przyszłym roku i nie będzie bezpośrednią kontynuacją wcześniejszej trylogii Mass Effect.
Dodatek do ciepło przyjętego Lords of the Fallen opóźniony. W DLC Ancient Labirynt zagramy... - właściwie to jeszcze nie wiadomo kiedy. Polskie studio CI Games pracuje nad łatką, patchem poprawiającym rozgrywkę i dopiero jak go skończy, to opublikuje też dodatek. Recenzowaliśmy to action RPG, Lords of the Fallen można się jak najbardziej zainteresować jeszcze przed premierą dodatku.
Wybuchy, dzikie akrobacje na lecącym samolocie i znowu wybuchy, a później wybuchy i jeszcze fruwające samochody i, tak tak, wybuchy. W sieci są najnowsze obrazki z nieco (tylko nieco?) zwariowanego sandboxa Just Cause 3. Będziemy obalać dyktaturę w fikcyjnym państewku na Morzu Śródziemym - pytanie, kiedy, pozostaje bez odpowiedzi. Ale obrazki są fajne.
Słyszeliście o grze Octodad: Dadliest Catch? W tej niezależnej produkcji wcielamy się w ośmiornicę, która ma ludzką rodzinę, ale ukrywa przed nią i sąsiadami, że jest głowonogiem... Dziwaczne? Może, ale grywalne - i to do tego stopnia, że gra zarobiła 5 milionów dolarów, bo kupiło ją pół miliona graczy.
Trzymajcie mnie, bo nie wytrzymam: człowiek haruje, zagrywa się "na śmierć", często w trudne, wymagające małpiej zręczności gry dla hardkorowców - a tu proszę: smartfonowa produkcja free to play o życiu prawdziwego "tytana intelektu", czyli Kim Karadashian: Hollywood rozbija bank: ponad 45 milionów dolarów zysku z mikropłatności... Jakieś ciuszki, radnki, pozowanie na ściance - tak, gameplay jest mega-skomplikowany... Firma Glu Mobile - zapamiętajcie sobie, bo już wkrótce uraczą nas kolejną "grą" z Katy Perry a w planach mają więcej produkcji z celebrytami wszelkiej maści w roli głównej... Dla pocieszenia, teraz sprawdźcie, co pisaliśmy na początku tego przeglądu tygodnia.
Zobacz także
2015-01-09, godz. 15:15
[13.01.2015] Juju [PC]
"Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:23
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:21
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:37
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:35
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:33
[28.12.2014] Technologiczne 12 miesięcy okiem Giermaszu...
... czyli, oczywiście, w ostatniej audycji mijającego roku 2014 nasz ekspert Radosław Lis pokusił się o podsumowanie tego, co wydarzyło się w branży IT przez ostatnie 12 miesięcy. Czy był to czas przełomu, czy raczej kontynuacji…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:27
[28.12.2014] Podsumowanie roku
This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:10
[28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy
Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:52
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:50
[28.12.2014] The Crew [PC]
Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie…
» więcej