No to może przypomnę, że Heroes of Might & Magic III to turowa gra strategiczna z elementami RPG, wydana po raz pierwszy w 1999 roku. Może nie prekursor gatunku, ale produkcja, która wyznaczyła w nim nowe kierunki, do tej pory wykorzystywane i kopiowane. Rzecz dzieje się w fantastycznym świecie z elfami, krasnoludami, czy aniołami. Najczęściej musimy pozbyć się przeciwnika, zdobyć jego zamek, bądź nawet odnaleźć skarb zakopany gdzieś na mapie rozgrywki.
Czego zabrakło w wersji po liftingu? Wszystkiego. Po pierwsze, ta gra już wszystko ma. Przede wszystkim miodność, ciekawy świat i fantastyczną muzykę Paula Romero, Roba Kinga i Steve'a Baci plus wciągające walki. Więc, moim zdaniem, albo takich świętych Graali nie ruszamy, albo zmieniamy je porządnie. A tu mamy do czynienia jedynie z podstawową wersją gry, bez dodatkowych misji czy kampanii. Nie ma także rozszerzeń opracowanych przez fanów, które można liczyć w dziesiątkach, a które niejednokrotnie jakością dorównywały tym stworzonym przez samych twórców Heroes of Might & Magic III.
Osobiście, z niecierpliwością oczekiwałem na wydanie odświeżonej wersji "Hirołsów". Przecież w grałem i wciąż gram w tę produkcję, od momentu pierwszego wydania. A więc już 16 lat. Grałem w nią tuż przed tym, zanim usłyszałem, że wyjdzie w odnowionej wersji. Liczyłem na coś, co mnie zaskoczy, sprawi, że spojrzę na nią w inny sposób. Nie przyciągnie - bo przyciągać mnie nie trzeba.
Tymczasem dostałem coś, co od swojej wcześniejszej wersji nie różni się właściwie niczym, w co ludzie grają od dawna, znają na wylot i na nowo doceniają. Z ręką na sercu - gdybym nie wiedział, że dostaję wersję HD, po odpaleniu chyba bym się nie zorientował, że nie mam wersji sprzed 16 lat. Pewnie dlatego twórcy w menu zaimplementowali przełącznik, który pozwala w każdym momencie przełączyć wersje. Dopiero po jego użyciu widać, jak grafika faktycznie się zmieniła.
Ale to wciąż za mało, aby Heores of Might & Magic III HD Edition traktować jako coś nowego. Nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute, a deweloperzy widocznie nie potrafią jeszcze przeskoczyć poprzeczki ustawionej 16 lat temu przez 3DO Company.
[Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy Ubisoft]
Zobacz także
2014-11-28, godz. 12:59
[30.11.2014] This War of Mine [PC]
"Wojna nigdy się nie zmienia". Ten cytat z kultowego Fallouta właśnie przestał być aktualny. Wojna się zmienia i to bardzo, a udowadniają to Polacy - twórcy gry This War of Mine. Produkcja 11bit Studios to thriller, dramat, horror…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:39
[30.11.2014] Giermasz na "szóstkę" vol.2
Ooops, znowu to zrobiliśmy... Co prawda zamiast normalnego obrazu widzimy piksele od nieustannego grania, ale czego się nie robi dla naszych słuchaczy, znowu 6 recenzji w Giermaszu. Ograliśmy więc dla Was: Assasin's Creed: Unity…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:37
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:35
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-26, godz. 13:56
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:31
[30.11.2014] Assasin's Creed Unity [PC]
Oczekiwania były ogromne, skrzętnie zresztą podsycane przez marketingowców z Ubisoftu. Dlatego trudno się dziwić temu, że równie ogromna afera wybuchła po premierze Assasin's Creed Unity. Poszło o stronę techniczną gry: błędy…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:31
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:27
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:24
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-16, godz. 16:52
[16.11.2014] DriveClub [PS 4]
Z idealnym wyczuciem wciskam pedał hamulca, aby nie uronić ułamków sekund przy wyjściu z zakrętu. Absolutnie nie mogę uderzyć przeciwnika przede mną, bo uszkodzenia auta zmuszą mnie do postoju w boksie i straty kolejnych pozycji…
» więcej