Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Sprzedał się, po prostu się sprzedał - pomstują fani - Tak, w sumie też tak czuję, ale tak trzeba było zrobić... - odpowiada zainteresowany. To Twitterowa wymiana zdań z niejakim Notchem, czyli Markusem Perssonem. Dla niezorientowanych, to ten od Minecrafta. Ostatnio sprzedali mega-ultra-hitową produkcję wielkiej korporacji, Microsoft zapłacił 2,5 miliarda dolarów. Tak to można się sprzedać...

Gdy jedni co roku w milionach sprzedają wielkie, acz przewidywalne i bezpieczne mega-producje - inni, bez super rozgłosu, "dziergają" swoje niszowe gry, i także w milionach je sprzedają. Paradox Interactive, wielce zasłużone dla hardkorowych strategii studio, pochwaliło się że Crusaders Kings II: Mroczne Wieki dobiło do ponad miliona sprzedanych egzemplarzy. Do tego kilka milionów DLC i mamy - niszowy - ale jednak hit.

Jako ciekawostkę dodajmy, że największy twardziel, jak informują twórcy, spędził przy tej produkcji ponad... 10 tysięcy godzin. Przeciętny czas jaki komputerowi stratedzy spędzają przy Crusader Kings II: Mroczne Wieki to prawie 100 godzin.

Zupełnie czegoś innego spodziewajcie się od The Order: 1886. Grę da się przejść w niespełna 7 godzin, około 10 o ile szukacie różnych fantów. Bynajmniej nie zamierzamy ganić twórców za czas rozgrywki w tej jakże wyczekiwanej ekskluzywnej produkcji na PS4 - to taki gatunek gier z wielce filmową, oskryptowaną akcją. W sam raz dla zapracowanych, co to mają dwa trzy wieczory w tygodniu, żeby sobie "popykać". Czekamy z niecierpliwością!

Carmageddon: Reincarnation czyli reinkarnacja wielce brutalnych wyścigów samochodowych, z rozjeżdżaniem przechodniów na czele - dla co poniektórych to kultowa seria... Hmm, oceniać nie będziemy, ale po pierwsze: jak chcecie wziąć udział w publicznej becie (czyli testach tak naprawdę), to trzeba grę już kupić. Dalej nie możemy się do tej myśli przyzwyczaić. Ale, po drugie, na szczęście póki co recenzje tej wczesnej wersji są pozytywne.

Przy okazji: jeżeli na PC-cie bawicie się w doskonale oceniane RPG Dragons Age: Inkwizycja, to macie szansę wziąć udział w specjalnej, zamkniętej becie, testując nowe pomysły twórców na urozmaicenie tej świetnej produkcji. Szczegółów szukajcie w internecie.

Tales of Zestiria, czyli kolejna odsłona znanej serii japońskich gier RPG prawdopodobnie pojawi się na Playstation 4. Tak można wywnioskować oglądając uważnie ostatnią reklamę konsoli w Kraju Kwitnącej Wiśni. Póki co, dobrze oceniana gra jest dostępna tylko w Japonii na Playstation 3, czekamy na angielskie tłumaczenie i informacje o wersji na sprzęt najnowszej generacji.

Była wielka charytatywna aukcja, licytacja pierwszej limitowanej konsoli Playstation 4 wyglądającej jak klasyczne-szare Playstation One - zwycięzca zadeklarował, że wpłaci ponad pół miliona złotych... i okazało się, że to zwykły żartowniś z pustą kieszenią. Sony wzięło sprawę "na klatę", firma kasę na dzieci wpłaci sama a konsolę wstawi publicznie.

Inny japoński gigant, Nintendo, cieszy się z kolejnej hitowej produkcji na wyłączność. Wydany przez Capcom na przenośną konsolkę 3DS Monster Hunter 4 Ultimate święcił triumfy w Japonii, a od zeszłego tygodnia gra nasza reszta świata. I sprzedaż idzie w miliony.

Tak, chcemy, dawajcie nam kolejne dobre fantasy-cyberpunkowe RPG, poprzednie części były fajne - tak, wyobrażamy sobie, myśleli gracze, którzy na Kickstarterze ufundowali powstanie gry Shadowrun: Hong Kong. Potrzebne było 100 tysięcy zielonych - a jest ponad "bańka" dolarów. Premiera tego staroszkolnego RPG planowana jest na lato tego roku.

Chociaż ze zbiórkami publicznymi to bywa różnie - najczęściej to twórcy ubiegający się o wsparcie zwyczajnie przeliczają się z siłami. Czasami kończy się to fatalnie - jak chociażby Godus, o którym mówiliśmy w zeszłym tygodniu - a czasami mamy potężną obsuwę, ale gra przynajmniej powstaje i jest fajna. Tak jak przygodówka Broken Age - produkcję trzeba było podzielić na dwa odcinki, pierwszy zebrał dobre oceny i - wreszcie - mamy informację od twórców, że całość znajdzie się w sklepach już na wiosnę.

Ale już na przykład 114 tysięcy dolarów, za jakie gracze ufundowali powstanie The Stomping Land - to chyba pooooooszło w błoto... Szef studia zerwał kontakt ze wszystkimi, więc ta sieciowa gra, w której mieliśmy pokierować jaskiniowcami polującymi na dinozaury (prawdą historyczną to chyba nikt się nie przejmował) - ten tytuł pewnie nie powstanie.

Jest jeszcze jedna szkoła: zapowiadasz grę i to taką, w którą zaangażowani są twórcy kultowych ICO i Shadow of the Collosus - więc oczekiwania graczy na "dzień dobry" są wręcz niebotyczne. Po czym, przez wiele lat o produkcji panuje cisza. I co jakiś czas, "ktoś, coś bąknie". To przypadek gry The Last Guardian - ostatnio gruchnęła informacja, że Sony nie przedłużyło w urzędzie patentowym praw do nazwy. Na co Japończycy odpowiedzieli - któryż to raz - że "spokojnie, gra powstaje".

Zobacz także

2015-02-23, godz. 09:30 [07.03.2015] Evolve [PC] Ta gra nie będzie hitem. Nie da się zrobić bestsellera z tytułu, który zaczyna smakować dopiero po wielu godzinach nauki mechaniki i rządzących wirtualnym światem prawideł. Trzeba ewoluować, by zacząć się dobrze bawić w Evolve… » więcej 2015-02-20, godz. 14:54 [21.02.2015] Trzymamy kciuki Na początek sprawdzamy, czy na liście prestiżowych brytyjskich nagród BAFTA - bo oprócz filmów wyróżniają także gry - są jakieś polskie produkcje. I cieszymy się bardzo, że w nominacjach jest wielce klimatyczne i artystyczne… » więcej 2015-02-20, godz. 14:38 [21.02.2015] Apotheon [PC] Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym… » więcej 2015-02-20, godz. 14:37 [21.02.2015] Apotheon [PC] Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym… » więcej 2015-02-20, godz. 14:20 [21.02.2015] Gods (1991 r.) Giermasz z 21 lutego w klimatach antycznych - z racji recenzji opartej na mitologii gry Apotheon (chwalimy, sprawdźcie w dziale Recenzje) - więc w kąciku poświęconym starociom też starożytne klimaty. W Gods - platformówce z 1991-go… » więcej 2015-02-20, godz. 14:15 [21.02.2015] Skynet... Według naszego eksperta od nowych technologii Radka Lisa, powtórka z Terminatora nam nie grozi, bo amerykanie właśnie poinformowali, że wymienią komputery odpowiedzialne za system sterujący głowicami atomowymi. Poza tym, rozmawiamy… » więcej 2015-02-19, godz. 14:15 [21.02.2015] Giermasz #128 - Taniec ze śmiercią Praca w Departamencie Śmierci to nie jest łatwe zadanie: sprawdzamy, jak poradził sobie Manny Calavera - agent podróży w zaświatach - w odnowionej wersji świetnej, klasycznej przygodówki Grim Fandango Remastered. Andrzej Kutys "tańczy… » więcej 2015-02-19, godz. 14:13 [21.02.2015] Grim Fandango Remastered [PC] Nie ma jak praca w korpo: z wrednym szefem faworyzującym "kolegę" z biura - który tylko czeka na okazję, aby wbić nam przysłowiowy (czy tylko?) nóż w plecy. Tak, Manny Calavera, nie miał powodów do radości, gdy po raz kolejny konkurent… » więcej 2015-02-17, godz. 14:23 [21.02.2015] Apotheon [PC] Żebyście wyobrazili sobie tę grę, proponuję prosty zabieg: przypomnijcie sobie wazy z jakimś antycznym greckim motywem, albo ilustracje z podręcznika do mitologii. Dwuwymiarowe ilustracje roznegliżowanych postaci najczęściej na żółtym… » więcej
538539540541542543544