Dawno, dawno temu w odległej galaktyce, może jeszcze dalej gdzieś, była sobie mała wieś... na planecie Shear. Ludzie mieszkali sobie tam w szczęśliwie do czasu, gdy przypomniała o sobie miejscowa fauna. Potwory zaczęły atakować - ludzkie kolonie trzeba było ewakuować. Ubezpieczaniem odwrotu zajął się czteroosobowy oddział specjalny... Tu fabuła kończy się, a gra zaczyna.
Evolve jest grą sieciową, w której jeden z graczy wciela się w bestię z Shear a czterech innych staje się łowcami. Cel jest prosty: wygrywa ta strona, która przeżyje lub przechytrzy przeciwnika - to w przypadku bitwy, w której zadaniem bestii jest wyłączenie generatorów.
Potwór w starciu z czwórką łowców pozornie tylko jest bez szans, bo by wygrać z bestią, czwórka graczy musi ze sobą ściśle współpracować, co wymaga uwagi i zgrania, bo każdy z łowców jest specjalistą w innej dziedzinie. Jest więc szturmowiec, czyli gość stworzony do zabijania potworów. Jest trapper, którego zadaniem jest wytropienie ściganego monstra, jest medyk i pomocnik, który nieźle spisuje się jako asystent napastnika jak i medyka.
Podczas gromadzenia doświadczenia odblokowujemy kolejne postacie w poszczególnych klasach i tu zaczyna się zabawa. Szybko okazuje się, że szturmowiec szturmowcowi lub też medyk medykowi równy nie jest. Każda z postaci ma inny charakter, wyposażenie i zdolności. Gdy jeden medyk przywraca więcej zdrowia - inny wskrzesza itp. Kluczami do sukcesu, czyli pokonania bestii, są więc: odpowiednia konfiguracja drużyny i dobra współpraca graczy.
Sprawa jest łatwiejsza w przypadku gry bestią. Tu do wyboru na razie - reszta pojawi się w dodatkach - mamy trzy typy. Jeden biega, skacze i miota czym popadnie. Drugi lata i atakuje z powietrza, trzeci potrafi zniknąć, by zaatakować błyskawicznie z ukrycia.
Każdy z potworów ewoluuje zdobywając energię i doświadczenie po pożarciu innych przedstawicieli fauny. Każdy z trzech dostępnych poziomów ewolucji oferuje dodatkowe umiejętności specjalne.
Evolve jest nietypową grą sieciową. Ma bardzo wysoki próg wejścia. Jej oswojenie i przyswojenie zasad wymaga sporo czasu. Jeżeli jednak poświęci się go na naukę, może dostarczyć sporo radości. Nie wierzę jednak w to, że serwery z tym tytułem będą się grzały od ilości wywołań.
Tym bardziej, że zdarzają się kłopoty z połączeniami.
[Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora firmy Cenega Polska]
Zobacz także
2015-05-22, godz. 10:10
[23.05.2015] Rozmawiamy z twórcami gry Wiedźmin III: Dziki Gon
Paweł Sasko i Kajetan Kapuściński ze studia CD Projekt RED byli częścią zespołu, który dał graczom na całym świecie wspaniałą sandboxową grę RPG czyli oczywiście Wiedźmin III: Dziki Gon. Przyjechali na wieczorną premierę…
» więcej
2015-05-22, godz. 08:40
[23.05.2015] Project CARS [PC, PS4]
Gra samochodowa, na którą czekali chyba wszyscy fani wirtualnego jeżdżenia. Wyobraźnię rozpalały oszałamiające obrazki czy filmy pokazujący wizualne "rozpasanie" Project CARS. Z tego zresztą między innymi powodu premierę wielokrotnie…
» więcej
2015-05-22, godz. 08:34
[23.05.2015] Giermasz #141 - Po studiu hasają Białe Wilki...
Ten Giermasz po prostu zdominował temat Wiedźmina III: Dziki Gon. Na wieczornym otwarciu sklepu tuż przed premierą był i Andrzej Kutys i Michał Król z naszej redakcji, rozmawialiśmy z fanami. A że na imprezę z okazji premiery do…
» więcej
2015-05-15, godz. 19:39
[16.05.2015] Wiedźmin wiedźmin wiedźmin...
... wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin…
» więcej
2015-05-15, godz. 17:18
[16.05.2015] Kerbal Space Program [PC]
Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program…
» więcej
2015-05-15, godz. 17:16
[16.05.2015] Kerbal Space Program [PC]
Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program…
» więcej
2015-05-15, godz. 15:19
[16.05.2015] Giermasz #140 - Kosmiczny projekt
Nie tylko samymi wielkimi produkcjami klasy AAA żyje gracz - i co jakiś czas staramy się opowiedzieć w Giermaszu o jakimś ciekawym "indyku". Nie wszyscy kochają gry "indie" (independent-niezależne), ale w całkiem sporej liczbie przypadków…
» więcej
2015-05-15, godz. 15:12
[16.05.2015] Przegląd tygodnia
Przy okazji publikowania raportów finansowych wychodzą ciekawe informacje: Ubisoft wcześniej jakoś się nie chwalił sprzedażą świetnego, obrazoburczego RPG South Park: Kijek Prawdy. A z worka wyszło całkiem okazałe szydło: mianowicie…
» więcej
2015-05-15, godz. 14:53
[16.05.2015] Śpiewająca żarówka
Tytuł tylko pozornie jest bez sensu - zresztą, wystarczy posłuchać, co ciekawego wymyślili ludzie z Sony. O nowinkach technologicznych opowiada - jak zawsze - nasz ekspert Radek Lis. A w tym wydaniu mówimy między innymi i o śpiewających…
» więcej
2015-05-15, godz. 14:26
[16.05.2015] Kerbal Space Program [PC]
Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program…
» więcej