Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Ta gra nie będzie hitem. Nie da się zrobić bestsellera z tytułu, który zaczyna smakować dopiero po wielu godzinach nauki mechaniki i rządzących wirtualnym światem prawideł. Trzeba ewoluować, by zacząć się dobrze bawić w Evolve. I trzeba mieć kolegów - i tak, jeszcze trzeba się nauczyć grać. Ta kooperacyjna strzelanka jest bardzo fajna w założeniu, czyli gdy macie zgrany team. W innym przypadku Evolve może Was nie przekonać.
GIERMASZ-Recenzja Evolve

Dawno, dawno temu w odległej galaktyce, może jeszcze dalej gdzieś, była sobie mała wieś... na planecie Shear. Ludzie mieszkali sobie tam w szczęśliwie do czasu, gdy przypomniała o sobie miejscowa fauna. Potwory zaczęły atakować - ludzkie kolonie trzeba było ewakuować. Ubezpieczaniem odwrotu zajął się czteroosobowy oddział specjalny... Tu fabuła kończy się, a gra zaczyna.

Evolve jest grą sieciową, w której jeden z graczy wciela się w bestię z Shear a czterech innych staje się łowcami. Cel jest prosty: wygrywa ta strona, która przeżyje lub przechytrzy przeciwnika - to w przypadku bitwy, w której zadaniem bestii jest wyłączenie generatorów.

Potwór w starciu z czwórką łowców pozornie tylko jest bez szans, bo by wygrać z bestią, czwórka graczy musi ze sobą ściśle współpracować, co wymaga uwagi i zgrania, bo każdy z łowców jest specjalistą w innej dziedzinie. Jest więc szturmowiec, czyli gość stworzony do zabijania potworów. Jest trapper, którego zadaniem jest wytropienie ściganego monstra, jest medyk i pomocnik, który nieźle spisuje się jako asystent napastnika jak i medyka.

Podczas gromadzenia doświadczenia odblokowujemy kolejne postacie w poszczególnych klasach i tu zaczyna się zabawa. Szybko okazuje się, że szturmowiec szturmowcowi lub też medyk medykowi równy nie jest. Każda z postaci ma inny charakter, wyposażenie i zdolności. Gdy jeden medyk przywraca więcej zdrowia - inny wskrzesza itp. Kluczami do sukcesu, czyli pokonania bestii, są więc: odpowiednia konfiguracja drużyny i dobra współpraca graczy.

Sprawa jest łatwiejsza w przypadku gry bestią. Tu do wyboru na razie - reszta pojawi się w dodatkach - mamy trzy typy. Jeden biega, skacze i miota czym popadnie. Drugi lata i atakuje z powietrza, trzeci potrafi zniknąć, by zaatakować błyskawicznie z ukrycia.

Każdy z potworów ewoluuje zdobywając energię i doświadczenie po pożarciu innych przedstawicieli fauny. Każdy z trzech dostępnych poziomów ewolucji oferuje dodatkowe umiejętności specjalne.

Evolve jest nietypową grą sieciową. Ma bardzo wysoki próg wejścia. Jej oswojenie i przyswojenie zasad wymaga sporo czasu. Jeżeli jednak poświęci się go na naukę, może dostarczyć sporo radości. Nie wierzę jednak w to, że serwery z tym tytułem będą się grzały od ilości wywołań.

Tym bardziej, że zdarzają się kłopoty z połączeniami.

[Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora firmy Cenega Polska]

Zobacz także

2015-01-09, godz. 15:16 [13.01.2015] Juju [PC] "Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę… » więcej 2015-01-09, godz. 15:15 [13.01.2015] Juju [PC] "Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę… » więcej 2014-12-28, godz. 16:23 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 16:21 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 12:37 [28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania… » więcej 2014-12-28, godz. 12:35 [28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC] Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś… » więcej 2014-12-28, godz. 12:33 [28.12.2014] Technologiczne 12 miesięcy okiem Giermaszu... ... czyli, oczywiście, w ostatniej audycji mijającego roku 2014 nasz ekspert Radosław Lis pokusił się o podsumowanie tego, co wydarzyło się w branży IT przez ostatnie 12 miesięcy. Czy był to czas przełomu, czy raczej kontynuacji… » więcej 2014-12-28, godz. 12:27 [28.12.2014] Podsumowanie roku This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą… » więcej 2014-12-28, godz. 12:10 [28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:… » więcej 2014-12-28, godz. 11:52 [28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania… » więcej
546547548549550551552