Już w maju zagramy w wielką polską superprodukcję RPG. Co prawda, na razie miano lidera polskiej branży przypada Techlandowi po premierze Dying Light - ale CD Projekt RED, wypuszczając kolejne materiały promocyjne, mocno pompuje balonik przed premierą. Właśnie poznaliśmy trochę nowych szczegółów i wierzymy, że ten balon nie pęknie z hukiem a dumnie uniesie się w górę list sprzedaży na całym świecie. Za to CI Games trochę gorzej, poznaliśmy szczegóły raportu finansowego za ubiegły rok. Ale nie tylko ogromnymi grami klasy AAA się zajęliśmy - nasz ekspert, naczelny portalu HCgamer Michał Król ma też sporo informacji o mniejszych acz ciekawych polskich produkcjach.
Chociaż coraz więcej osób w Polsce gra i interesuje się branżą, chociaż w mediach - tych nie zajmujących się wyłącznie grami - są takie programy jak Giermasz, to niestety, wciąż zdarzają się artykuły czy materiały, które pokazują nas, graczy, jako psychopatów. A ostatnio - jak się dowiedzieliśmy z poczytnej gazety - okazało się, że jesteśmy też "seksistami"... Ręce opadają, mamy prośbę do kolegów po dziennikarskim fachu - jak chcecie pisać o czymś, na czym się nie znacie - to albo odpuścicie, albo zwróćcie się do nas, fachowców. Wszystko opowiemy i wyjaśnimy... Razem z Michałem Królem z portalu HCgamer piętnujemy takie pseudo-dziennikarstwo, ale i na szczęście mamy o czym mówić, bo w twórcy z Polski cały czas pracują nad kolejnymi fajnymi tytułami.
Nagroda brytyjskiego przemysłu rozrywkowego dla Zaginięcia Ethana Cartera! Gra zgarnęła statuetkę BAFTA. Do tego Dying Light dalej świetnie się sprzedaje na przykład w USA. A cały świat czeka na jakiekolwiek materiały z Wiedźmina 3: Dziki Gon. Czyli po raz kolejny chwalimy polskich twórców. Nasz ekspert, naczelny portalu HCgamer Michał Król opowiada też o mniejszych, acz mających również szansę na sukces w swojej kategorii, produkcjach. Na przykład Ronin - zapamiętajcie ten tytuł, warto. Podobnie jak Earthcore: Shattered Elements, w którym narratorem będzie kultowy dla polskich graczy (pamiętających pierwszego "Baldura") aktor
This War of Mine docenione po raz kolejny - jaką nagrodę tym razem zdobyła ta świetna polska produkcja, opowiada nasz ekspert od rodzimej branży, czyli Michał Król z portalu HCgamer. Uchylając rąbka tajemnicy, miłe jest to, że grę uhonorowali sami gracze. Poza tym, wspominamy o najnowszym krótkim filmiku pokazującym miażdżącą oczy grafikę w PC-towej wersji wielce wyczekiwanego Wiedźmina 3: Dziki Gon. Oczywiście jest też miejsce dla mniejszych produkcji: niedługo recenzja Giermaszu, a już teraz przypominamy, że warto się zainteresować artystyczną przygodówką point'n'click Tormentum: Dark Sorrow. Tak jak wspieranym przez sam Microsoft logiczno-zręcznościową grą SUPERHOT.
Zobacz także
2015-05-15, godz. 14:21
[16.05.2015] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4]
Ostatni boss "ubity", wszystkie pucharki zdobyte, a na liczniku czasu gry masz grubo ponad 100 godzin - i pytasz sam siebie: co dalej? Żal rozstawać się z uniwersum, żal tym większy, bo polubiłeś, jak twórcy ze studia From Software…
» więcej
2015-05-08, godz. 16:53
[09.05.2015] Było sobie studio...
... nazywało się Reality pump i robiło niezłe gry. Może nie były to mega hity, ale nakłady szły w miliony. Do czasu - bo właśnie zbankrutowali. A byli jednym z polskich pionierów w tej branży, więc sporo na ten temat rozmawiamy…
» więcej
2015-05-08, godz. 15:54
[09.05.2015] Giermasz #139 - Krwawe KO
W tym programie recenzja jednej produkcji - za to nie byle jakiej, bo na hasło "Mortal Kombat" reagują nawet osoby, które nie interesują się grami. Było nie było - seria krwawych bijatyk jest jedną z wizytówek tej branży. Ale pomyśleliśmy…
» więcej
2015-05-08, godz. 15:04
[09.05.2015] Windows "miłości i pokoju"...
Jak powszechnie wiadomo, używanie tak zwanych emotikonów - smutnych, wesołych, zadumanych, zdenerwowanych, zdziwionych, itd.itp - buziek (a kreskówkowych smutnych czy wesołych piesków, kotków i wielu innych) od dawna jest normalnym…
» więcej
2015-05-08, godz. 10:38
[09.05.2015] Yie Ar Kung-Fu (1985 r.)
W opisie tej gry na Wikipedii czytamy, że "uważa się ją za podstawę dla współczesnych gier walki". Skoro więc w Giermaszu z 9 maja mówimy o dopiero co wydanej nowoczesnej bijatyce Mortal Kombat X - to powspominajmy, od czego się…
» więcej
2015-05-08, godz. 10:05
[09.05.2015] Przegląd tygodnia
Szkoda. Naprawdę szkoda, że w taki sposób żegnają się z tworzeniem gier. Pamiętacie, jak złościliśmy się na beznadzieje pirackie RPG Raven's Cry? Totalnie niedopracowane, pisane "na kolanie"... ta gra stała się przysłowiowym…
» więcej
2015-05-06, godz. 15:38
ARCHIWUM 2015, kwiecień
» więcej
2015-05-06, godz. 15:34
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej
2015-05-06, godz. 12:28
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej
2015-05-06, godz. 12:26
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej