The Book of Unwritten Tales 2 rzuca nas w magiczny świat, w którym odpowiadamy za postępowania jednego z trzech bohaterów. To gra decyduje kiedy, kim kierujemy.
Realia są fantastyczne nie tylko ze względu na występującą w nim magię i stwory. Grafika jest po prostu bajeczna. Z jednej strony przypomina staroszkolne przygodówki - mamy tu ręcznie rysowane tła. A z drugiej, wszystko wygląda na miarę drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Jakość oprawy stoi na najwyższym poziomie. Tła to małe dzieła sztuki, które mogłyby funkcjonować jako samodzielne obrazy.
Podobnie jest z muzyką. The Book of Unwritten Tales 2 oferuje ścieżkę dźwiękową, której nie powstydziłby się pełnometrażowy film. Animowany, ale jednak. Nic dziwnego zresztą. Jej autor - Benny Oschmann - stworzył już przynajmniej kilka komputerowych produkcji, które nawiązują do animacji ze srebrnego ekranu.
Naprawdę, nie wiem do czego się tu przyczepić. Zagadki skonstruowane są w sam raz. Niekiedy trzeba nad nimi spędzić sporo czasu, ale kiedy odpowiednio długo pomyślimy, zawsze rozwiązanie w końcu przyjdzie nam do głowy. Do tego te trudniejsze sprawiają oczywiście najwięcej satysfakcji po ich pokonaniu.
Są tu też błyskotliwe dialogi. I tu kolejny plus dla Book of Unwritten Tales 2 - duża część z nich aż ocieka humorem i to najwyższych lotów. Tu nasuwa się kolejne filmowe porównanie - tak zabawnych tekstów nie słyszałem w niektórych naprawdę dobrych komediach. Do tego, choć druga część jest fabularnie bezpośrednią kontynuacją pierwszej - tradycyjnie nie mówię ani słowa o historii - to nawet jeśli pominęliście "jedynkę", w najmniejszym stopniu nie psuje to zabawy.
The Book of Unwritten Tales 2 to fantastyczna sprawa. Nie chcę mówić o wadach, bo byłoby to szukanie na siłę. A ja zachęcam Was do sięgnięcia po tę produkcję. Nawet jeśli nie graliście nigdy w przygodówki, albo jakoś się nie przekonaliście do nich, to The Book of Unwritten Tales 2 będzie świetnym początkiem, albo ponowną próbą.
Gorąco polecam.
[Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego www.gog.com]
Zobacz także
2015-05-15, godz. 14:21
[16.05.2015] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4]
Ostatni boss "ubity", wszystkie pucharki zdobyte, a na liczniku czasu gry masz grubo ponad 100 godzin - i pytasz sam siebie: co dalej? Żal rozstawać się z uniwersum, żal tym większy, bo polubiłeś, jak twórcy ze studia From Software…
» więcej
2015-05-08, godz. 16:53
[09.05.2015] Było sobie studio...
... nazywało się Reality pump i robiło niezłe gry. Może nie były to mega hity, ale nakłady szły w miliony. Do czasu - bo właśnie zbankrutowali. A byli jednym z polskich pionierów w tej branży, więc sporo na ten temat rozmawiamy…
» więcej
2015-05-08, godz. 15:54
[09.05.2015] Giermasz #139 - Krwawe KO
W tym programie recenzja jednej produkcji - za to nie byle jakiej, bo na hasło "Mortal Kombat" reagują nawet osoby, które nie interesują się grami. Było nie było - seria krwawych bijatyk jest jedną z wizytówek tej branży. Ale pomyśleliśmy…
» więcej
2015-05-08, godz. 15:04
[09.05.2015] Windows "miłości i pokoju"...
Jak powszechnie wiadomo, używanie tak zwanych emotikonów - smutnych, wesołych, zadumanych, zdenerwowanych, zdziwionych, itd.itp - buziek (a kreskówkowych smutnych czy wesołych piesków, kotków i wielu innych) od dawna jest normalnym…
» więcej
2015-05-08, godz. 10:38
[09.05.2015] Yie Ar Kung-Fu (1985 r.)
W opisie tej gry na Wikipedii czytamy, że "uważa się ją za podstawę dla współczesnych gier walki". Skoro więc w Giermaszu z 9 maja mówimy o dopiero co wydanej nowoczesnej bijatyce Mortal Kombat X - to powspominajmy, od czego się…
» więcej
2015-05-08, godz. 10:05
[09.05.2015] Przegląd tygodnia
Szkoda. Naprawdę szkoda, że w taki sposób żegnają się z tworzeniem gier. Pamiętacie, jak złościliśmy się na beznadzieje pirackie RPG Raven's Cry? Totalnie niedopracowane, pisane "na kolanie"... ta gra stała się przysłowiowym…
» więcej
2015-05-06, godz. 15:38
ARCHIWUM 2015, kwiecień
» więcej
2015-05-06, godz. 15:34
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej
2015-05-06, godz. 12:28
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej
2015-05-06, godz. 12:26
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej