The Book of Unwritten Tales 2 rzuca nas w magiczny świat, w którym odpowiadamy za postępowania jednego z trzech bohaterów. To gra decyduje kiedy, kim kierujemy.
Realia są fantastyczne nie tylko ze względu na występującą w nim magię i stwory. Grafika jest po prostu bajeczna. Z jednej strony przypomina staroszkolne przygodówki - mamy tu ręcznie rysowane tła. A z drugiej, wszystko wygląda na miarę drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Jakość oprawy stoi na najwyższym poziomie. Tła to małe dzieła sztuki, które mogłyby funkcjonować jako samodzielne obrazy.
Podobnie jest z muzyką. The Book of Unwritten Tales 2 oferuje ścieżkę dźwiękową, której nie powstydziłby się pełnometrażowy film. Animowany, ale jednak. Nic dziwnego zresztą. Jej autor - Benny Oschmann - stworzył już przynajmniej kilka komputerowych produkcji, które nawiązują do animacji ze srebrnego ekranu.
Naprawdę, nie wiem do czego się tu przyczepić. Zagadki skonstruowane są w sam raz. Niekiedy trzeba nad nimi spędzić sporo czasu, ale kiedy odpowiednio długo pomyślimy, zawsze rozwiązanie w końcu przyjdzie nam do głowy. Do tego te trudniejsze sprawiają oczywiście najwięcej satysfakcji po ich pokonaniu.
Są tu też błyskotliwe dialogi. I tu kolejny plus dla Book of Unwritten Tales 2 - duża część z nich aż ocieka humorem i to najwyższych lotów. Tu nasuwa się kolejne filmowe porównanie - tak zabawnych tekstów nie słyszałem w niektórych naprawdę dobrych komediach. Do tego, choć druga część jest fabularnie bezpośrednią kontynuacją pierwszej - tradycyjnie nie mówię ani słowa o historii - to nawet jeśli pominęliście "jedynkę", w najmniejszym stopniu nie psuje to zabawy.
The Book of Unwritten Tales 2 to fantastyczna sprawa. Nie chcę mówić o wadach, bo byłoby to szukanie na siłę. A ja zachęcam Was do sięgnięcia po tę produkcję. Nawet jeśli nie graliście nigdy w przygodówki, albo jakoś się nie przekonaliście do nich, to The Book of Unwritten Tales 2 będzie świetnym początkiem, albo ponowną próbą.
Gorąco polecam.
[Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego www.gog.com]
Zobacz także
2015-02-12, godz. 10:23
[14.02.2015] Giermasz #127 - O tym jak niewiele graczom do szczęścia potrzeba
Jakoś tak się złożyło, że w tym Giermaszu recenzje dwóch gier wydanych przez giganta branży, czyli Ubisoft. Za Grow Home Andrzej Kutys będzie chwalić: gdy korporacja pozwala na nieco luzu swoim pracownikom, a ci dają upust fantazji…
» więcej
2015-02-12, godz. 09:35
[14.02.2015] Heroes of Might & Magic III: HD Edition [PC]
Na początek przykład z innej branży: kiedy na rynek wszedł nowy Volkswagen Garbus, dziennikarze motoryzacyjni tłumaczyli ten fakt próbą wskrzeszenia legendy. Tylko po co, skoro legenda wciąż żyje? - pytali od razu inni. Widzę tu…
» więcej
2015-02-12, godz. 09:35
[14.02.2015] Grow Home [PC]
Chociaż tę produkcję wydała potężna firma, nie towarzyszyła jej wielka kampania reklamowa. Ba, pytanie, czy w ogóle jakaś była. Ot, jeden czy dwa trailery - i wiele pozytywnych opinii w internecie. Jeżeli Grow Home nieźle się…
» więcej
2015-02-06, godz. 16:14
[07.02.2015] Strzeżcie się Raven's Cry...
Niestety, wielokrotnie opóźniana premiera pirackiego RPG Raven's Cry to na razie jedna wielka "wtopa". Chociaż bardzo kibicujemy polskim produkcjom, to zgodziliśmy się z naszym ekspertem od rodzimej branży, że w tej chwili absolutnie…
» więcej
2015-02-06, godz. 16:12
ARCHIWUM 2015, luty
» więcej
2015-02-06, godz. 15:25
[07.02.2015] Dying Light [PC]
Wreszcie... Wreszcie ktoś zrobił grę, która faktycznie może przypominać to, jakby wyglądał świat, w którym ludzie skazani są na konfrontacje z żywymi trupami. Dying Light studia Techland może nie szokuje, ale straszy: przyprawia…
» więcej
2015-02-06, godz. 15:22
[07.02.2015] Dying Light [PC]
Wreszcie... Wreszcie ktoś zrobił grę, która faktycznie może przypominać to, jakby wyglądał świat, w którym ludzie skazani są na konfrontacje z żywymi trupami. Dying Light studia Techland może nie szokuje, ale straszy: przyprawia…
» więcej
2015-02-06, godz. 15:18
[07.02.2015] Saints Row IV Re-Elected i DLC Gat out of Hell [PS 4]
"Ech, życie" - nieraz narzekałem na "ciężki fach recenzenta", ale teraz to już naprawę jestem w kropce. Bo moim obowiązkiem jest przecież przekazać możliwie jak najlepszy, najbardziej kompletny obraz opisywanej produkcji. Oczywiście…
» więcej
2015-02-06, godz. 11:05
[07.02.2015] Przegląd tygodnia
"Strategie są dla fanatyków, to niszowa rozrywka"... - jeżeli tak myślicie, to chyba jesteście w błędzie. Ostatnio dowiedzieliśmy się bowiem, że seria Civilization rozeszła się do sklepów w nakładzie 29 milionów egzemplarzy…
» więcej
2015-02-06, godz. 11:01
[07.02.2015] Dying Light [PC]
Wreszcie... Wreszcie ktoś zrobił grę, która faktycznie może przypominać to, jakby wyglądał świat, w którym ludzie skazani są na konfrontacje z żywymi trupami. Dying Light studia Techland może nie szokuje, ale straszy: przyprawia…
» więcej