Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
To kolejny przykład na to, że sprawdzone rozwiązania i czerpanie pełnymi garściami z dobrych wzorów - w rozsądnych ilościach - to prawie gotowa recepta na udaną grę. Prawie, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze twórców z dobrym pomysłem i polotem. I w The Book of Unwritten Tales 2 wszystkie te elementy są i dokładnie do siebie pasują. Produkcja KING Art Games to "najklasyczniejszy z klasycznych" gatunków - przygodówka typu point and click, czyli gra, której podstawą są zagadki. Dopiero po ich rozwiązaniu możemy przejść do dalszych etapów rozgrywki. Niby proste, ale wciąga. A tu te - klasyczne - zasady otrzymujemy w możliwym najlepszym wydaniu.
GIERMASZ-Recenzja The Book of Unwritten Tales 2


The Book of Unwritten Tales 2 rzuca nas w magiczny świat, w którym odpowiadamy za postępowania jednego z trzech bohaterów. To gra decyduje kiedy, kim kierujemy.

Realia są fantastyczne nie tylko ze względu na występującą w nim magię i stwory. Grafika jest po prostu bajeczna. Z jednej strony przypomina staroszkolne przygodówki - mamy tu ręcznie rysowane tła. A z drugiej, wszystko wygląda na miarę drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Jakość oprawy stoi na najwyższym poziomie. Tła to małe dzieła sztuki, które mogłyby funkcjonować jako samodzielne obrazy.

Podobnie jest z muzyką. The Book of Unwritten Tales 2 oferuje ścieżkę dźwiękową, której nie powstydziłby się pełnometrażowy film. Animowany, ale jednak. Nic dziwnego zresztą. Jej autor - Benny Oschmann - stworzył już przynajmniej kilka komputerowych produkcji, które nawiązują do animacji ze srebrnego ekranu.

Naprawdę, nie wiem do czego się tu przyczepić. Zagadki skonstruowane są w sam raz. Niekiedy trzeba nad nimi spędzić sporo czasu, ale kiedy odpowiednio długo pomyślimy, zawsze rozwiązanie w końcu przyjdzie nam do głowy. Do tego te trudniejsze sprawiają oczywiście najwięcej satysfakcji po ich pokonaniu.

Są tu też błyskotliwe dialogi. I tu kolejny plus dla Book of Unwritten Tales 2 - duża część z nich aż ocieka humorem i to najwyższych lotów. Tu nasuwa się kolejne filmowe porównanie - tak zabawnych tekstów nie słyszałem w niektórych naprawdę dobrych komediach. Do tego, choć druga część jest fabularnie bezpośrednią kontynuacją pierwszej - tradycyjnie nie mówię ani słowa o historii - to nawet jeśli pominęliście "jedynkę", w najmniejszym stopniu nie psuje to zabawy.

The Book of Unwritten Tales 2 to fantastyczna sprawa. Nie chcę mówić o wadach, bo byłoby to szukanie na siłę. A ja zachęcam Was do sięgnięcia po tę produkcję. Nawet jeśli nie graliście nigdy w przygodówki, albo jakoś się nie przekonaliście do nich, to The Book of Unwritten Tales 2 będzie świetnym początkiem, albo ponowną próbą.

Gorąco polecam.

[Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego www.gog.com]

Zobacz także

2014-12-28, godz. 11:50 [28.12.2014] The Crew [PC] Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie… » więcej 2014-12-28, godz. 11:45 [28.12.2014] Heartstone - dodatek "Gobliny vs Gnomy" [PC] Nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute... To jedna z podstawowych zasad, które gwarantują sukces przy tworzeniu kontynuacji, lub - jak w tym przypadku - dodatku do udanej gry. I twórcy DLC do gry Hearthstone wyryli sobie tę regułę… » więcej 2014-12-28, godz. 11:43 [28.12.2014] Heartstone - dodatek "Gobliny vs Gnomy" [PC] Nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute... To jedna z podstawowych zasad, które gwarantują sukces przy tworzeniu kontynuacji, lub - jak w tym przypadku - dodatku do udanej gry. I twórcy DLC do gry Hearthstone wyryli sobie tę regułę… » więcej 2014-12-28, godz. 11:40 [28.12.2014] Heartstone - dodatek "Gobliny vs Gnomy" [PC] Nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute... To jedna z podstawowych zasad, które gwarantują sukces przy tworzeniu kontynuacji, lub - jak w tym przypadku - dodatku do udanej gry. I twórcy DLC do gry Hearthstone wyryli sobie tę regułę… » więcej 2014-12-23, godz. 09:59 [28.12.2014] The Crew [PC] Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie… » więcej 2014-12-23, godz. 09:55 [28.12.2014] The Crew [PC] Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie… » więcej 2014-12-23, godz. 09:54 [13.01.2015] Juju [PC] "Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę… » więcej 2014-12-13, godz. 13:35 [14.12.2014] Little Big Planet 3 [PS 4] Pierwsza gra z serii Little Big Planet szturmem podbiła serca konsolowej braci. Kolorowa platformówka, ekskluzywnie na konsolach Sony, pokazała, że "odjechane" pomysły na poziomy i kreację przedstawionego świata, z wielką szczyptą… » więcej 2014-12-13, godz. 13:02 [14.11.2014] Goat Simulator MMO [PC] Nie wiem w sumie jak zacząć... Więc może tak, jak wygląda sama gra? Która "wali w twarz" poziomem absurdu, humoru i nonsensu. Kolejny raz zresztą, bo chodzi o Symulator Kozy MMO, czyli Massive Multiplayer Online. Teoretycznie więc… » więcej 2014-12-13, godz. 13:00 [14.11.2014] Goat Simulator MMO [PC] Nie wiem w sumie jak zacząć... Więc może tak, jak wygląda sama gra? Która "wali w twarz" poziomem absurdu, humoru i nonsensu. Kolejny raz zresztą, bo chodzi o Symulator Kozy MMO, czyli Massive Multiplayer Online. Teoretycznie więc… » więcej
547548549550551552553