The Book of Unwritten Tales 2 rzuca nas w magiczny świat, w którym odpowiadamy za postępowania jednego z trzech bohaterów. To gra decyduje kiedy, kim kierujemy.
Realia są fantastyczne nie tylko ze względu na występującą w nim magię i stwory. Grafika jest po prostu bajeczna. Z jednej strony przypomina staroszkolne przygodówki - mamy tu ręcznie rysowane tła. A z drugiej, wszystko wygląda na miarę drugiego dziesięciolecia XXI wieku. Jakość oprawy stoi na najwyższym poziomie. Tła to małe dzieła sztuki, które mogłyby funkcjonować jako samodzielne obrazy.
Podobnie jest z muzyką. The Book of Unwritten Tales 2 oferuje ścieżkę dźwiękową, której nie powstydziłby się pełnometrażowy film. Animowany, ale jednak. Nic dziwnego zresztą. Jej autor - Benny Oschmann - stworzył już przynajmniej kilka komputerowych produkcji, które nawiązują do animacji ze srebrnego ekranu.
Naprawdę, nie wiem do czego się tu przyczepić. Zagadki skonstruowane są w sam raz. Niekiedy trzeba nad nimi spędzić sporo czasu, ale kiedy odpowiednio długo pomyślimy, zawsze rozwiązanie w końcu przyjdzie nam do głowy. Do tego te trudniejsze sprawiają oczywiście najwięcej satysfakcji po ich pokonaniu.
Są tu też błyskotliwe dialogi. I tu kolejny plus dla Book of Unwritten Tales 2 - duża część z nich aż ocieka humorem i to najwyższych lotów. Tu nasuwa się kolejne filmowe porównanie - tak zabawnych tekstów nie słyszałem w niektórych naprawdę dobrych komediach. Do tego, choć druga część jest fabularnie bezpośrednią kontynuacją pierwszej - tradycyjnie nie mówię ani słowa o historii - to nawet jeśli pominęliście "jedynkę", w najmniejszym stopniu nie psuje to zabawy.
The Book of Unwritten Tales 2 to fantastyczna sprawa. Nie chcę mówić o wadach, bo byłoby to szukanie na siłę. A ja zachęcam Was do sięgnięcia po tę produkcję. Nawet jeśli nie graliście nigdy w przygodówki, albo jakoś się nie przekonaliście do nich, to The Book of Unwritten Tales 2 będzie świetnym początkiem, albo ponowną próbą.
Gorąco polecam.
[Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego www.gog.com]
Zobacz także
2014-11-28, godz. 12:59
[30.11.2014] This War of Mine [PC]
"Wojna nigdy się nie zmienia". Ten cytat z kultowego Fallouta właśnie przestał być aktualny. Wojna się zmienia i to bardzo, a udowadniają to Polacy - twórcy gry This War of Mine. Produkcja 11bit Studios to thriller, dramat, horror…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:39
[30.11.2014] Giermasz na "szóstkę" vol.2
Ooops, znowu to zrobiliśmy... Co prawda zamiast normalnego obrazu widzimy piksele od nieustannego grania, ale czego się nie robi dla naszych słuchaczy, znowu 6 recenzji w Giermaszu. Ograliśmy więc dla Was: Assasin's Creed: Unity…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:37
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-28, godz. 12:35
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-26, godz. 13:56
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:31
[30.11.2014] Assasin's Creed Unity [PC]
Oczekiwania były ogromne, skrzętnie zresztą podsycane przez marketingowców z Ubisoftu. Dlatego trudno się dziwić temu, że równie ogromna afera wybuchła po premierze Assasin's Creed Unity. Poszło o stronę techniczną gry: błędy…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:31
[30.11.2014] LEGO Batman 3: Poza Gotham [PS 3]
Na wstępie chyba wypadałoby ogłosić szybki konkurs na "kreatywny wstęp do recenzji kolejnej gry z serii LEGO". Bo ja siedzę, siedzę - i nic mądrego wymyślić nie mogę. Oprócz czegoś w stylu, że to "klocki jakie znamy i lubimy"…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:27
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-25, godz. 13:24
[30.11.2014] Freedom Wars [PS Vita]
Dziwna to recenzja, gdy po wyliczeniu całkiem pokaźnej liczby minusów, gra jednak dostanie dosyć wysoką ocenę. Sprawę komplikuje dodatkowo fakt, że to tytuł z Japonii - co "z definicji" odrzuca część graczy. I, połóżmy wisienkę…
» więcej
2014-11-16, godz. 16:52
[16.11.2014] DriveClub [PS 4]
Z idealnym wyczuciem wciskam pedał hamulca, aby nie uronić ułamków sekund przy wyjściu z zakrętu. Absolutnie nie mogę uderzyć przeciwnika przede mną, bo uszkodzenia auta zmuszą mnie do postoju w boksie i straty kolejnych pozycji…
» więcej