Z ekskluziwów na Xboxa One właśnie zadebiutowała kolorowa i śliczna platformówka Ori and the Blind Forest. Recenzenci z całego świata są zachwyceni. Patrząc na to, co się najlepiej sprzedaje na świecie jakoś nie mamy przekonania, że to będzie mega-system-seller, ale fani artystycznych, "innych" produkcji kupić muszą.
Microsoft mocno promuje się za to przy okazji premiery Wiedźmina 3: Dziki Gon. Co prawda ekskluziw to nie jest, ale to dzięki ogłoszonemu przez producenta Xboxa One konkursowi będziecie mieli szansę pograć w tę wyczekiwaną super-produkcję wcześniej. Szczegółów szukajcie na fejsie.
A tak przy okazji - fani pytają, czy studio CD Projekt RED nie przygotowałoby remasterów "jedynki" i "dwójki" Wiedźmina? Wydane pierwotnie na PC - "dwójka" trafiła też na Xboxa 360 - ale według twórców na razie na nowych konsolach się ich nie spodziewajmy. Można łapać za słówko "na razie" i mieć nadzieję - ale jeżeli już, to chyba nieprędko.
Lepsza płynność działania czy wyższa rozdzielczość? - oto jest pytanie. Odpowiedź, w przypadku dynamicznych gier akcji i strzelanek wydaje się prosta - płynność. Konsolowe wersje najnowszej odsłony sieciowej serii Battlefield: Hardline na konsolach nie wyświetli się w pełnym HD. 900p - na PlayStation 4 i 700p na Xbox One - informują twórcy. A posiadacze mocarnych PC-tów znowu będą się śmiać z "konsolowców", bo u nich będzie HD. Ale musisz mieć mocną maszynę.
Trzymajcie kciuki za studio Creative Assembly: twórcy uznanej serii strategii Total War i - niespodziewanie - świetnego survival horroru Obcy: Izolacja ogłasza nabór pracowników do pracy nad bliżej niezidentyfikowaną grą. Liczymy na jakąś wielką zapowiedź - może jeszcze w tym roku? Oby.
Opóźnienia, opóźnienia - chcemy dopracowanych produkcji, ale złościmy się, jak twórcy co i rusz przesuwają datę premiery wyczekiwanej gry. Czasami pewnie ciężko przewidzieć, ile potrwa produkcja, ale apelujemy o większą rozwagę przy ogłaszaniu dat. A w ostatnim tygodniu mamy wysyp "hiobowych" informacji o kolejnych "obsuwach".
Tak więc Naughty Dog w 2015 roku nie skończy pracy nad WIELCE wyczekiwaną kontynuacją-finałem przygód awanturnika-archeologa Nathana Drake'a w przygodowej grze akcji czyli Uncharted 4: A Thief's End. Ta ekskluzywna produkcja dla PS 4 ma szansę stać się system-sellerem, bo to studio nie wypuszcza kiepskich gier - ale trzeba będzie niestety poczekać do 2016 roku.
Co prawda znaczenie ekskluziwów - czyli tytułów wydanych na jednej wybranej platformie - jakby się zmniejsza, ale ten rok ma być przełomowy pod tym względem, tak dla PlayStation 4 jak i Xboxa One. Dla tej drugiej konsoli zapowiedziano między innymi ciekawie wyglądającą na prezentacjach grę z perspektywy trzecie osoby Quantum Break. Manipulacje czasem, filmowa akcja, serialowa narracja - i mamy obsuwę. Nieoficjalnie mówi się o premierze w przyszłym roku zamiast w tym.
Project CARS - czyli samochodówka, której wygląd zrywa berety z głów a model jazdy ma zadowolić wybrednych miłośników symulacji - też ma opóźnienie. Kolejne. Miał być początek kwietnia, teraz mówi się o połowie maja. Ale nie wiemy, czy warto się przywiązywać do tej daty...
Opóźniona jest także premiera Homefront: The Revolution, strzelanki FPP (czyli z widokiem z oczu bohatera). Co ciekawe, część pierwsza zebrała średnie recenzje - a dobrze się sprzedała. Może chodziło o temat, czyli inwazję wojsk Korei Północnej na USA i bohaterską walkę amerykańskich bohaterów z komunistycznym najeźdźcą.
Dosyć o opóźnieniach - za dwa tygodnie będziemy się cieszyć Bloodborne. To znaczy, cieszyć się będą po pierwsze posiadacze PlayStation 4, po drugie, miłośnicy bardzo trudnych gier z gatunku action-RPG. Wszak to gra od twórców serii Souls, a mówiło się o nich, że to "symulatory umierania". Przeciwnik, który zabija jednym ciosem to w tych grach norma. A fani to kochają. I już się cieszą, że skończenie gry to minimum 40 godzin z padem w łapie.
Nie 40 - a przynajmniej 100 - gigabajtów na dysku: tyle musicie przygotować na instalację kosmicznego symulatora Star Citizen. Produkcję, przypomnijmy, sfinansowali sami gracze, którzy wpłacili - bagatela - 75 milionów dolarów. Więc jest to tytuł tak wielce wyczekiwany jak i ten, który z wielkimi oczekiwaniami musi się zmierzyć. A jak chcecie zagrać, to musicie się zmierzyć z tematem kupna nowego "kompa". Bo żeby gra zauroczyła, do "odpalenia" potrzebna będzie potężna maszyna.
Zobacz także
2015-05-01, godz. 13:41
[02.05.2015] Raid Over Moscow (1984 r.)
W czasach komuny ta gra była niemalże mityczna, niczym filmy z Jamesem Bondem krążyła w "drugim obiegu" - a pierwszego obiegu tak czy owak nie było w przaśnej PRL-owskiej rzeczywistości. Oczywiście zakazana była dlatego, że w grze…
» więcej
2015-04-29, godz. 15:21
[02.05.2015] Przegląd tygodnia
Kolejnych gier z tej serii zapowiadać nie trzeba, wiadomo, że co roku, jesienią będzie premiera następnej części. Bo nad pierwszoosobowymi strzelankami, które kochają fani sieciowej akcji, tymi z cyklu Call of Duty, pracują na raz…
» więcej
2015-04-29, godz. 15:20
[02.05.2015] Assassin's Creed Chronicles: China [PC]
Mam problem z tą grą: w Assassin's Creed Chronicles: China widzę mnóstwo niewykorzystanego potencjału. Ale skłamałbym, gdybym stwierdził, że kiepsko się bawiłem. Nie - grało mi się naprawdę przyjemnie, miałem ochotę do…
» więcej
2015-04-29, godz. 14:26
[02.05.2015] Assassin's Creed Chronicles: China [PC]
Mam problem z tą grą: w Assassin's Creed Chronicles: China widzę mnóstwo niewykorzystanego potencjału. Ale skłamałbym, gdybym stwierdził, że kiepsko się bawiłem. Nie - grało mi się naprawdę przyjemnie, miałem ochotę do…
» więcej
2015-04-29, godz. 11:39
[16.05.2015] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4]
Ostatni boss "ubity", wszystkie pucharki zdobyte, a na liczniku czasu gry masz grubo ponad 100 godzin - i pytasz sam siebie: co dalej? Żal rozstawać się z uniwersum, żal tym większy, bo polubiłeś, jak twórcy ze studia From Software…
» więcej
2015-04-29, godz. 11:35
[16.05.2015] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4]
Ostatni boss "ubity", wszystkie pucharki zdobyte, a na liczniku czasu gry masz grubo ponad 100 godzin - i pytasz sam siebie: co dalej? Żal rozstawać się z uniwersum, żal tym większy, bo polubiłeś, jak twórcy ze studia From Software…
» więcej
2015-04-29, godz. 11:34
[02.05.2015] Assassin's Creed Chronicles: China [PC]
Mam problem z tą grą: w Assassin's Creed Chronicles: China widzę mnóstwo niewykorzystanego potencjału. Ale skłamałbym, gdybym stwierdził, że kiepsko się bawiłem. Nie - grało mi się naprawdę przyjemnie, miałem ochotę do…
» więcej
2015-04-29, godz. 11:33
[02.05.2015] Oceanhorn: Monster of Uncharted Seas [PC]
Seria The Legend of Zelda od blisko 30 lat bawi miliony graczy na całym świecie, zachwyca rozmachem, bajkowością i wyznacza ramy gatunku jRPG-ów akcji. Zbierający od zawsze najwyższe oceny klasyk doczekał się w końcu godnej konkurencji…
» więcej
2015-04-28, godz. 15:18
[25.04.2015] Polskie podróże małe i duże
This War of Mine znowu zgarnia branżowe nagrody, Dying Light dobrze zadebiutowało na listach sprzedaży w Japonii, a gdzie się nie obrócimy, to wszędzie wszyscy mówią o nieodległej premierze Wiedźmina III: Dziki Gon... Czyli w polskiej…
» więcej
2015-04-24, godz. 12:08
[25.04.2015] Polskie podróże małe i duże
This War of Mine znowu zgarnia branżowe nagrody, Dying Light dobrze zadebiutowało na listach sprzedaży w Japonii, a gdzie się nie obrócimy, to wszędzie wszyscy mówią o nieodległej premierze Wiedźmina III: Dziki Gon... Czyli w polskiej…
» więcej