Z ekskluziwów na Xboxa One właśnie zadebiutowała kolorowa i śliczna platformówka Ori and the Blind Forest. Recenzenci z całego świata są zachwyceni. Patrząc na to, co się najlepiej sprzedaje na świecie jakoś nie mamy przekonania, że to będzie mega-system-seller, ale fani artystycznych, "innych" produkcji kupić muszą.
Microsoft mocno promuje się za to przy okazji premiery Wiedźmina 3: Dziki Gon. Co prawda ekskluziw to nie jest, ale to dzięki ogłoszonemu przez producenta Xboxa One konkursowi będziecie mieli szansę pograć w tę wyczekiwaną super-produkcję wcześniej. Szczegółów szukajcie na fejsie.
A tak przy okazji - fani pytają, czy studio CD Projekt RED nie przygotowałoby remasterów "jedynki" i "dwójki" Wiedźmina? Wydane pierwotnie na PC - "dwójka" trafiła też na Xboxa 360 - ale według twórców na razie na nowych konsolach się ich nie spodziewajmy. Można łapać za słówko "na razie" i mieć nadzieję - ale jeżeli już, to chyba nieprędko.
Lepsza płynność działania czy wyższa rozdzielczość? - oto jest pytanie. Odpowiedź, w przypadku dynamicznych gier akcji i strzelanek wydaje się prosta - płynność. Konsolowe wersje najnowszej odsłony sieciowej serii Battlefield: Hardline na konsolach nie wyświetli się w pełnym HD. 900p - na PlayStation 4 i 700p na Xbox One - informują twórcy. A posiadacze mocarnych PC-tów znowu będą się śmiać z "konsolowców", bo u nich będzie HD. Ale musisz mieć mocną maszynę.
Trzymajcie kciuki za studio Creative Assembly: twórcy uznanej serii strategii Total War i - niespodziewanie - świetnego survival horroru Obcy: Izolacja ogłasza nabór pracowników do pracy nad bliżej niezidentyfikowaną grą. Liczymy na jakąś wielką zapowiedź - może jeszcze w tym roku? Oby.
Opóźnienia, opóźnienia - chcemy dopracowanych produkcji, ale złościmy się, jak twórcy co i rusz przesuwają datę premiery wyczekiwanej gry. Czasami pewnie ciężko przewidzieć, ile potrwa produkcja, ale apelujemy o większą rozwagę przy ogłaszaniu dat. A w ostatnim tygodniu mamy wysyp "hiobowych" informacji o kolejnych "obsuwach".
Tak więc Naughty Dog w 2015 roku nie skończy pracy nad WIELCE wyczekiwaną kontynuacją-finałem przygód awanturnika-archeologa Nathana Drake'a w przygodowej grze akcji czyli Uncharted 4: A Thief's End. Ta ekskluzywna produkcja dla PS 4 ma szansę stać się system-sellerem, bo to studio nie wypuszcza kiepskich gier - ale trzeba będzie niestety poczekać do 2016 roku.
Co prawda znaczenie ekskluziwów - czyli tytułów wydanych na jednej wybranej platformie - jakby się zmniejsza, ale ten rok ma być przełomowy pod tym względem, tak dla PlayStation 4 jak i Xboxa One. Dla tej drugiej konsoli zapowiedziano między innymi ciekawie wyglądającą na prezentacjach grę z perspektywy trzecie osoby Quantum Break. Manipulacje czasem, filmowa akcja, serialowa narracja - i mamy obsuwę. Nieoficjalnie mówi się o premierze w przyszłym roku zamiast w tym.
Project CARS - czyli samochodówka, której wygląd zrywa berety z głów a model jazdy ma zadowolić wybrednych miłośników symulacji - też ma opóźnienie. Kolejne. Miał być początek kwietnia, teraz mówi się o połowie maja. Ale nie wiemy, czy warto się przywiązywać do tej daty...
Opóźniona jest także premiera Homefront: The Revolution, strzelanki FPP (czyli z widokiem z oczu bohatera). Co ciekawe, część pierwsza zebrała średnie recenzje - a dobrze się sprzedała. Może chodziło o temat, czyli inwazję wojsk Korei Północnej na USA i bohaterską walkę amerykańskich bohaterów z komunistycznym najeźdźcą.
Dosyć o opóźnieniach - za dwa tygodnie będziemy się cieszyć Bloodborne. To znaczy, cieszyć się będą po pierwsze posiadacze PlayStation 4, po drugie, miłośnicy bardzo trudnych gier z gatunku action-RPG. Wszak to gra od twórców serii Souls, a mówiło się o nich, że to "symulatory umierania". Przeciwnik, który zabija jednym ciosem to w tych grach norma. A fani to kochają. I już się cieszą, że skończenie gry to minimum 40 godzin z padem w łapie.
Nie 40 - a przynajmniej 100 - gigabajtów na dysku: tyle musicie przygotować na instalację kosmicznego symulatora Star Citizen. Produkcję, przypomnijmy, sfinansowali sami gracze, którzy wpłacili - bagatela - 75 milionów dolarów. Więc jest to tytuł tak wielce wyczekiwany jak i ten, który z wielkimi oczekiwaniami musi się zmierzyć. A jak chcecie zagrać, to musicie się zmierzyć z tematem kupna nowego "kompa". Bo żeby gra zauroczyła, do "odpalenia" potrzebna będzie potężna maszyna.
Zobacz także
2015-01-23, godz. 11:15
[24.01.2015] Bastion [PC]
Nie mam pomysłu, jak zacząć tę recenzję... Słowa na klawiaturze układają się w banały, że na przykład "świat jest pełen świetnych gier, o których nie mamy pojęcia", albo że "nawet gracz śledzący na bieżąco nowinki w branży…
» więcej
2015-01-23, godz. 09:33
[24.01.2015] Premiera Windows 10
Co prawda najnowszy system operacyjny Microsoftu jeszcze na półkach sklepowych nie zadebiutował, ale skoro ujawnili sporo nowych informacji na jego temat, to oczywiście nie mogliśmy tej prezentacji i konferencji przegapić. Nasz ekspert…
» więcej
2015-01-22, godz. 14:12
[24.01.2015] Przegląd tygodnia
Zamieszanie z premierą Dying Light: zgodnie z terminem, 27 stycznia w pudełku i cyfrowo ta wielce wyczekiwana polska superprodukcja wyjdzie w USA i u nas, w Polsce 30 stycznia. Za to reszta świata w dniu premiery dostanie tylko wersję…
» więcej
2015-01-19, godz. 15:14
[24.01.2015] Blackguards 2 [PC]
Nie lubię recenzować takich gier. Głupio się czuję krytykując, ale chwalić też za bardzo nie ma za co. Blackguards 2 to kawał solidnej, rzemieślniczej roboty, ale... No właśnie - nie wyróżnia się niczym specjalnym. Tym, których…
» więcej
2015-01-19, godz. 15:10
[24.01.2015] Bastion [PC]
Nie mam pomysłu, jak zacząć tę recenzję... Słowa na klawiaturze układają się w banały, że na przykład "świat jest pełen świetnych gier, o których nie mamy pojęcia", albo że "nawet gracz śledzący na bieżąco nowinki w branży…
» więcej
2015-01-19, godz. 15:10
[24.01.2015] Bastion [PC]
Nie mam pomysłu, jak zacząć tę recenzję... Słowa na klawiaturze układają się w banały, że na przykład "świat jest pełen świetnych gier, o których nie mamy pojęcia", albo że "nawet gracz śledzący na bieżąco nowinki w branży…
» więcej
2015-01-16, godz. 15:40
ARCHIWUM 2014
» więcej
2015-01-16, godz. 14:41
[17.01.2015] W oczekiwaniu na premiery
A czekać długo nie będziemy: 26 stycznia Raven's Cry, 30 stycznia Dying Light. Zwłaszcza ta druga gra jest wielce wypatrywana w sklepach na całym świecie. Spragnieni upiornego parkouru w mieście opanowanym przez zombie muszą wytrzymać…
» więcej
2015-01-16, godz. 13:22
[17.01.2015] Lumino City [PC]
Lubicie albo lubiliście bawić się wycinankami? Jeżeli odpowiedź brzmi "tak", to Lumino City jest dla Was. Chociaż, po prawdzie, ta gra jest nie tylko dla miłośników rękodzieła. Ja mam ostatnio szczęście do gier rodzinnych, czyli…
» więcej
2015-01-16, godz. 13:19
[17.01.2015] Lumino City [PC]
Lubicie albo lubiliście bawić się wycinankami? Jeżeli odpowiedź brzmi "tak", to Lumino City jest dla Was. Chociaż, po prawdzie, ta gra jest nie tylko dla miłośników rękodzieła. Ja mam ostatnio szczęście do gier rodzinnych, czyli…
» więcej