Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Były czołgi, samoloty - to niech będą wielkie okręty wojenne. Studio świetnie znane z World of Tanks sieciowe bitwy na morzu zapowiadało już ze trzy lata temu. I się doczekaliśmy - a przynajmniej doczekaliśmy się beta testów World of Warships. Już się zaczęły, jak bierzecie udział, dajcie znać i opowiedzcie o wrażeniach.

Z ekskluziwów na Xboxa One właśnie zadebiutowała kolorowa i śliczna platformówka Ori and the Blind Forest. Recenzenci z całego świata są zachwyceni. Patrząc na to, co się najlepiej sprzedaje na świecie jakoś nie mamy przekonania, że to będzie mega-system-seller, ale fani artystycznych, "innych" produkcji kupić muszą.



Microsoft mocno promuje się za to przy okazji premiery Wiedźmina 3: Dziki Gon. Co prawda ekskluziw to nie jest, ale to dzięki ogłoszonemu przez producenta Xboxa One konkursowi będziecie mieli szansę pograć w tę wyczekiwaną super-produkcję wcześniej. Szczegółów szukajcie na fejsie.

A tak przy okazji - fani pytają, czy studio CD Projekt RED nie przygotowałoby remasterów "jedynki" i "dwójki" Wiedźmina? Wydane pierwotnie na PC - "dwójka" trafiła też na Xboxa 360 - ale według twórców na razie na nowych konsolach się ich nie spodziewajmy. Można łapać za słówko "na razie" i mieć nadzieję - ale jeżeli już, to chyba nieprędko.

Lepsza płynność działania czy wyższa rozdzielczość? - oto jest pytanie. Odpowiedź, w przypadku dynamicznych gier akcji i strzelanek wydaje się prosta - płynność. Konsolowe wersje najnowszej odsłony sieciowej serii Battlefield: Hardline na konsolach nie wyświetli się w pełnym HD. 900p - na PlayStation 4 i 700p na Xbox One - informują twórcy. A posiadacze mocarnych PC-tów znowu będą się śmiać z "konsolowców", bo u nich będzie HD. Ale musisz mieć mocną maszynę.



Trzymajcie kciuki za studio Creative Assembly: twórcy uznanej serii strategii Total War i - niespodziewanie - świetnego survival horroru Obcy: Izolacja ogłasza nabór pracowników do pracy nad bliżej niezidentyfikowaną grą. Liczymy na jakąś wielką zapowiedź - może jeszcze w tym roku? Oby.

Opóźnienia, opóźnienia - chcemy dopracowanych produkcji, ale złościmy się, jak twórcy co i rusz przesuwają datę premiery wyczekiwanej gry. Czasami pewnie ciężko przewidzieć, ile potrwa produkcja, ale apelujemy o większą rozwagę przy ogłaszaniu dat. A w ostatnim tygodniu mamy wysyp "hiobowych" informacji o kolejnych "obsuwach".

Tak więc Naughty Dog w 2015 roku nie skończy pracy nad WIELCE wyczekiwaną kontynuacją-finałem przygód awanturnika-archeologa Nathana Drake'a w przygodowej grze akcji czyli Uncharted 4: A Thief's End. Ta ekskluzywna produkcja dla PS 4 ma szansę stać się system-sellerem, bo to studio nie wypuszcza kiepskich gier - ale trzeba będzie niestety poczekać do 2016 roku.



Co prawda znaczenie ekskluziwów - czyli tytułów wydanych na jednej wybranej platformie - jakby się zmniejsza, ale ten rok ma być przełomowy pod tym względem, tak dla PlayStation 4 jak i Xboxa One. Dla tej drugiej konsoli zapowiedziano między innymi ciekawie wyglądającą na prezentacjach grę z perspektywy trzecie osoby Quantum Break. Manipulacje czasem, filmowa akcja, serialowa narracja - i mamy obsuwę. Nieoficjalnie mówi się o premierze w przyszłym roku zamiast w tym.

Project CARS - czyli samochodówka, której wygląd zrywa berety z głów a model jazdy ma zadowolić wybrednych miłośników symulacji - też ma opóźnienie. Kolejne. Miał być początek kwietnia, teraz mówi się o połowie maja. Ale nie wiemy, czy warto się przywiązywać do tej daty...

Opóźniona jest także premiera Homefront: The Revolution, strzelanki FPP (czyli z widokiem z oczu bohatera). Co ciekawe, część pierwsza zebrała średnie recenzje - a dobrze się sprzedała. Może chodziło o temat, czyli inwazję wojsk Korei Północnej na USA i bohaterską walkę amerykańskich bohaterów z komunistycznym najeźdźcą.

Dosyć o opóźnieniach - za dwa tygodnie będziemy się cieszyć Bloodborne. To znaczy, cieszyć się będą po pierwsze posiadacze PlayStation 4, po drugie, miłośnicy bardzo trudnych gier z gatunku action-RPG. Wszak to gra od twórców serii Souls, a mówiło się o nich, że to "symulatory umierania". Przeciwnik, który zabija jednym ciosem to w tych grach norma. A fani to kochają. I już się cieszą, że skończenie gry to minimum 40 godzin z padem w łapie.



Nie 40 - a przynajmniej 100 - gigabajtów na dysku: tyle musicie przygotować na instalację kosmicznego symulatora Star Citizen. Produkcję, przypomnijmy, sfinansowali sami gracze, którzy wpłacili - bagatela - 75 milionów dolarów. Więc jest to tytuł tak wielce wyczekiwany jak i ten, który z wielkimi oczekiwaniami musi się zmierzyć. A jak chcecie zagrać, to musicie się zmierzyć z tematem kupna nowego "kompa". Bo żeby gra zauroczyła, do "odpalenia" potrzebna będzie potężna maszyna.

Zobacz także

2015-01-13, godz. 16:12 [13.01.2015] Polskie gry docenione na świecie Zniknięcie Ethana Cartera i oczywiście This War of Mine - to gry, które w publikowanych właśnie podsumowaniach ubiegłego roku plasują się na naprawdę bardzo wysokich miejscach. I piszą o nich media nie tylko na co dzień zajmujące… » więcej 2015-01-13, godz. 16:09 ARCHIWUM 2015, styczeń » więcej 2015-01-13, godz. 13:18 [13.01.2015] Giermasz #122 - Chwila wytchnienia przed gorącym rokiem Ta premiera - ku naszemu zaskoczeniu i niezadowoleniu - przeszła jakby nieco w cieniu wielkich tytułów z gigantycznymi budżetami. Tymczasem nasze, polskie Juju. kolorowa, bajkowa platformówka to bardzo przyjemna zabawa tak dla młodszych… » więcej 2015-01-13, godz. 09:48 [13.01.2015] Night Hawk: F-117A Stealth Fighter 2.0 (1991r.) Przy tej grze można było spędzić długie godziny. Gracz do dyspozycji miał najnowocześniejszą wojskową technikę: kamery na podczerwień, nowoczesne systemy namierzania i doskonałe uzbrojenie. A przede wszystkim, miałeś niewidzialny… » więcej 2015-01-13, godz. 08:35 [13.01.2015] One Piece Unlimited World R [PS Vita] Na początku roku mamy nieco wytchnienia (ale tylko trochę, pod koniec miesiąca znowu graczy zaatakują nowości) - więc zajrzałem na swoją wielgachną "kupkę wstydu", aby ograć to, co udało się kupić na wielu różnych promocjach… » więcej 2015-01-13, godz. 08:32 [13.01.2015] Przegląd tygodnia Na początek trochę cyferek: w Sony po okresie świątecznym strzelają korki od szampana. Playstation 4 okazało się znakomitym prezentem pod choinkę, skoro firma sprzedała ponad 4 miliony konsol - a od momentu premiery w sumie 18,5 miliona… » więcej 2015-01-12, godz. 16:34 [13.01.2014] Witamy w Nowym Roku! Świat technologii tylko na chwilę zwolnił przez święta, teraz znowu nabiera przyspieszenia - wszak na kolejne Boże Narodzenie trzeba będzie coś nowego na prezenty wypuścić, prawda? Wiele z tego pokazano na targach CES w Las Vegas… » więcej 2015-01-12, godz. 16:33 ARCHIWUM 2015, styczeń » więcej 2015-01-09, godz. 15:25 [13.01.2015] One Piece Unlimited World R [PS Vita] Na początku roku mamy nieco wytchnienia (ale tylko trochę, pod koniec miesiąca znowu graczy zaatakują nowości) - więc zajrzałem na swoją wielgachną "kupkę wstydu", aby ograć to, co udało się kupić na wielu różnych promocjach… » więcej 2015-01-09, godz. 15:22 [13.01.2015] One Piece Unlimited World R [PS Vita] Na początku roku mamy nieco wytchnienia (ale tylko trochę, pod koniec miesiąca znowu graczy zaatakują nowości) - więc zajrzałem na swoją wielgachną "kupkę wstydu", aby ograć to, co udało się kupić na wielu różnych promocjach… » więcej
545546547548549550551