Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Niezbyt często wymieniamy twórców gier z imienia i nazwiska. Ale niektórzy z nich mają rangę ikony branży. Tak jak Japończyk Hideo Kojima, twórca słynnej serii skradanek akcji Metal Gear Solid. Futurystyczna ultra-nowoczesna technika wojskowa, super-żołnierze, brudna gra wywiadów i wielkich mocarstw: uniwersum jest świetne. Więc jak gruchnęła informacja, że firma Konami zakończyła współpracę z Kojimą, miliony wstrzymały oddech...

... bo przecież czekamy na kolejną część Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - jeszcze w tym roku. Zapowiada się bardzo dobrze - ale bez Kojimy, zmartwili się fani? Bo Konami - sprawdźcie na oficjalnej stronie - wymazało istnienie Japończyka. Hideo uspokoił jednak, że aż do końca będzie pracował nad grą. A później, wydawca zamierza wydawać kolejne Metal Geary bez udziału pomysłodawcy serii.

Inna - może nie aż tak - ale jednak bardzo znana seria God of War obchodzi 10-cio lecie. I z tej okazji... nie, na razie nie dostaniemy nowej, czwartej części, a remaster "trójki", z PS3 na PS4. O ile cena będzie dobra, to super, bo to jeden z najlepszych slasherów w jakie graliśmy. Ale apelujemy do studia Sony Santa Monica o rychłą zapowiedź pełnoprawnej kontynuacji.



Mało remasterków i reedycji? No to proszę bardzo, w tym roku na konsolach nowej generacji zagramy w nieco odpicowane wersje gier z serii Batman: Arkham. Całkiem przyjemna wiadomość, która miała osłodzić inną informację - a no taką, że przygotowywana kolejna część Batman: Arkham Knight zaliczy prawie miesięczne opóźnienie. Teraz data premiery to zamiast 2 czerwca - 23 czerwca.

Sony ścina głowy - no nie dosłownie, ale właśnie poinformowano, że prawie połowa zespołu odpowiedzialnego za grę DriveClub pożegnało się z pracą w Evolution Studios. Premiera ścigałki była opóźniona o rok, a wkrótce po premierze zabawa po sieci była praktycznie niemożliwa - to pewnie i powody. Ciekawe, że gra teraz, po poprawkach, jest jedną z lepszych zręcznościowych samochodówek na rynku.

Rok do roku zysk spadł z prawie 30 milionów do 2 milionów złotych - ale polski wydawca, prezentując inwestorom wyniki roku 2014 CI Games zapewnia, że jest zadowolony. Bo produkcja Lords of the Fallen kosztowała 30 milionów a gra sprzedała się w prawie milionie egzemplarzy. Ta marka ma przyszłość - za to porażka pierwszoosobowej strzelanki Enemy Front oznacza, że kontynuacji nie będzie. Niestety, gra była po prostu kiepska, chociaż firma twierdzi, że nie wytrzymała konkurencji innych tytułów.



"Zagotowało się" wśród fanów GTA V - po tym, jak wypuścili najnowszą łatkę o numerze 1.08, która miała usprawnić działanie gry, w sieci pokazały się filmiki porównawcze: wynika z nich, że pogorszyła się grafika. Afera wybuchła potężna, a Rockstar już tłumaczy, że to "przypadkiem" i że "pracują nad poprawieniem tego błędu".



Call of Duty - te pierwszoosobowe strzelanki to ikona branży. I ikona hejtu: "odgrzewane kotlety, w kółko to samo, amerykański patos i krótka rozgrywka, filmowa i oskryptowana, w dodatku robiona przez krwiopijców z korporacji, co to nie mają wizji a księgowych - fuj!". A Activision robi swoje - czyli sprzedaje gigantyczne ilości każdej kolejnej części. Właśnie pochwalili się, że statystycznie przez ostatnie 10 lat (!) co dwie sekundy ktoś kupuje kolejną grę z serii. A sprzedali ich drobne 175 milionów kopii.

Zobacz także

2015-04-02, godz. 11:30 ARCHIWUM 2014 » więcej 2015-03-31, godz. 15:35 [04.04.2015] Pillars of Eternity [PC] Co mam Wam powiedzieć? Tego nie ma jak zrecenzować. Tu trzeba siedzieć i grać. Nie lubię banalnych, górnolotnych zwrotów, ale sorry - Pillars of Eternity to taka gra, że chyba inaczej nie da się o niej mówić. Produkcja Obsidian… » więcej 2015-03-31, godz. 15:15 [04.04.2015] Giermasz #134 - Oldskul trzyma się mocno W Giermaszu nie zdarzało się, abyśmy mówili o grze w trakcie przygotowywania recenzji. Ale skoro dopiero co wydane Bloodborne już dzierży tytuł najlepiej ocenianej produkcji na PS4, to zanim poznacie finalny werdykt, w tym programie… » więcej 2015-03-31, godz. 15:14 [04.04.2015] Przegląd tygodnia Jednego dnia chwalili sobie współpracę, informowali, że sprzedali prawie milion egzemplarzy gry - a dosłownie kilka dni później zerwali kontrakt. CI Games poinformowało, że niemiecka ekipa Deck 13 nie pracuje już przy kontynuacji… » więcej 2015-03-27, godz. 17:39 [28.03.2015] W oczekiwaniu na Wiedźmina III Już w maju zagramy w wielką polską superprodukcję RPG. Co prawda, na razie miano lidera polskiej branży przypada Techlandowi po premierze Dying Light - ale CD Projekt RED, wypuszczając kolejne materiały promocyjne, mocno pompuje balonik… » więcej 2015-03-27, godz. 17:06 [28.03.2015] Assasin's Creed: Rogue [PC] Powiem szczerze: nie jestem fanem studia Ubisoft Sofia. Bo tak jak lubię serię Assasin's Creed, tak przygotowywane przez nich odsłony sagi o Zabójcach i Templariuszach mnie nie przekonały. Mowa tutaj o Assasin's Creed: Liberation… » więcej 2015-03-27, godz. 10:40 [28.03.2015] Giermasz #133 - Pływamy, latamy i walczymy W tym programie to, "co tygrysy lubią najbardziej", czyli aż trzy recenzje, Andrzej Kutys ostatnio nic nie robił, tylko grał. I tak: po pierwsze, naprawdę poleca grę Sunless Sea - ale odsłuchajcie uważnie, bo produkcja to nad wyraz… » więcej 2015-03-27, godz. 09:59 [28.03.2015] Assasin's Creed: Rogue [PC] Powiem szczerze: nie jestem fanem studia Ubisoft Sofia. Bo tak jak lubię serię Assasin's Creed, tak przygotowywane przez nich odsłony sagi o Zabójcach i Templariuszach mnie nie przekonały. Mowa tutaj o Assasin's Creed: Liberation… » więcej 2015-03-27, godz. 09:37 [28.03.2015] Assasin's Creed: Rogue [PC] Powiem szczerze: nie jestem fanem studia Ubisoft Sofia. Bo tak jak lubię serię Assasin's Creed, tak przygotowywane przez nich odsłony sagi o Zabójcach i Templariuszach mnie nie przekonały. Mowa tutaj o Assasin's Creed: Liberation… » więcej 2015-03-27, godz. 08:37 [28.03.2015] Kosmiczne jaja "Będzie komercyjna wyprawa na Marsa" - mówili... "Uzbieramy 6 miliardów dolarów, a do programu zgłosiło się 200 tysięcy chętnych" - mówili... A nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis mówi - jak jest - czyli o kosmicznej "ściemie"… » więcej
533534535536537538539