... bo przecież czekamy na kolejną część Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - jeszcze w tym roku. Zapowiada się bardzo dobrze - ale bez Kojimy, zmartwili się fani? Bo Konami - sprawdźcie na oficjalnej stronie - wymazało istnienie Japończyka. Hideo uspokoił jednak, że aż do końca będzie pracował nad grą. A później, wydawca zamierza wydawać kolejne Metal Geary bez udziału pomysłodawcy serii.
Inna - może nie aż tak - ale jednak bardzo znana seria God of War obchodzi 10-cio lecie. I z tej okazji... nie, na razie nie dostaniemy nowej, czwartej części, a remaster "trójki", z PS3 na PS4. O ile cena będzie dobra, to super, bo to jeden z najlepszych slasherów w jakie graliśmy. Ale apelujemy do studia Sony Santa Monica o rychłą zapowiedź pełnoprawnej kontynuacji.
Mało remasterków i reedycji? No to proszę bardzo, w tym roku na konsolach nowej generacji zagramy w nieco odpicowane wersje gier z serii Batman: Arkham. Całkiem przyjemna wiadomość, która miała osłodzić inną informację - a no taką, że przygotowywana kolejna część Batman: Arkham Knight zaliczy prawie miesięczne opóźnienie. Teraz data premiery to zamiast 2 czerwca - 23 czerwca.
Sony ścina głowy - no nie dosłownie, ale właśnie poinformowano, że prawie połowa zespołu odpowiedzialnego za grę DriveClub pożegnało się z pracą w Evolution Studios. Premiera ścigałki była opóźniona o rok, a wkrótce po premierze zabawa po sieci była praktycznie niemożliwa - to pewnie i powody. Ciekawe, że gra teraz, po poprawkach, jest jedną z lepszych zręcznościowych samochodówek na rynku.
Rok do roku zysk spadł z prawie 30 milionów do 2 milionów złotych - ale polski wydawca, prezentując inwestorom wyniki roku 2014 CI Games zapewnia, że jest zadowolony. Bo produkcja Lords of the Fallen kosztowała 30 milionów a gra sprzedała się w prawie milionie egzemplarzy. Ta marka ma przyszłość - za to porażka pierwszoosobowej strzelanki Enemy Front oznacza, że kontynuacji nie będzie. Niestety, gra była po prostu kiepska, chociaż firma twierdzi, że nie wytrzymała konkurencji innych tytułów.
"Zagotowało się" wśród fanów GTA V - po tym, jak wypuścili najnowszą łatkę o numerze 1.08, która miała usprawnić działanie gry, w sieci pokazały się filmiki porównawcze: wynika z nich, że pogorszyła się grafika. Afera wybuchła potężna, a Rockstar już tłumaczy, że to "przypadkiem" i że "pracują nad poprawieniem tego błędu".
Call of Duty - te pierwszoosobowe strzelanki to ikona branży. I ikona hejtu: "odgrzewane kotlety, w kółko to samo, amerykański patos i krótka rozgrywka, filmowa i oskryptowana, w dodatku robiona przez krwiopijców z korporacji, co to nie mają wizji a księgowych - fuj!". A Activision robi swoje - czyli sprzedaje gigantyczne ilości każdej kolejnej części. Właśnie pochwalili się, że statystycznie przez ostatnie 10 lat (!) co dwie sekundy ktoś kupuje kolejną grę z serii. A sprzedali ich drobne 175 milionów kopii.
Zobacz także
2015-02-17, godz. 11:58
[21.02.2015] Grim Fandango Remastered [PC]
Nie ma jak praca w korpo: z wrednym szefem faworyzującym "kolegę" z biura - który tylko czeka na okazję, aby wbić nam przysłowiowy (czy tylko?) nóż w plecy. Tak, Manny Calavera, nie miał powodów do radości, gdy po raz kolejny konkurent…
» więcej
2015-02-13, godz. 19:35
[14.02.2015] Kto jest komputerowym analfabetą?
W tej rozmowie o nowych technologiach zastanawiamy się, dlaczego według badań prawie połowa Polaków z komputerem jest, powiedzmy, na bakier. A może to wcale nie jest takie złe? Nasz ekspert od branży IT Radek Lis mówi także, kto…
» więcej
2015-02-13, godz. 17:18
[14.02.2015] O tym jak nie powiedzieliśmy nic o nowym Wiedźminie...
... bo do tej majowej premiery wszak zostało jeszcze trochę czasu, a na razie świat żyje - i kupuje na szczęście - apokalipsą zombie zaserwowaną przez Techland w hitowym Dying Light. Pilnie pracują także mniejsze studia, kilka zapowiedzi…
» więcej
2015-02-13, godz. 13:44
[14.02.2015] Przegląd tygodnia
Nasze gry są... za trudne - uważa dyrektor kreatywny firmy Electronic Arts. Richard Hilleman - zapamiętajcie to nazwisko - tłumaczy, że aby opanować konsolową produkcję potrzeba przynajmniej 2 godzin. A przecież mamy rodziny, żony…
» więcej
2015-02-13, godz. 09:09
[14.02.2015] Grim Fandango (1998 r.)
W Giermaszu z 14 lutego jednym z tematów są odświeżone wersje klasycznych gier. A całkiem niedawno na półki wróciła przygodówka wydana pierwotnie przez LucasArts w 1998 roku, czyli Grim Fandango. Że tak przypomnę, wszak sam gatunek…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:59
[14.02.2015] Heroes of Might & Magic III: HD Edition [PC]
Na początek przykład z innej branży: kiedy na rynek wszedł nowy Volkswagen Garbus, dziennikarze motoryzacyjni tłumaczyli ten fakt próbą wskrzeszenia legendy. Tylko po co, skoro legenda wciąż żyje? - pytali od razu inni. Widzę tu…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:58
[14.02.2015] Heroes of Might & Magic III: HD Edition [PC]
Na początek przykład z innej branży: kiedy na rynek wszedł nowy Volkswagen Garbus, dziennikarze motoryzacyjni tłumaczyli ten fakt próbą wskrzeszenia legendy. Tylko po co, skoro legenda wciąż żyje? - pytali od razu inni. Widzę tu…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:40
[14.02.2015] Grow Home [PC]
Chociaż tę produkcję wydała potężna firma, nie towarzyszyła jej wielka kampania reklamowa. Ba, pytanie, czy w ogóle jakaś była. Ot, jeden czy dwa trailery - i wiele pozytywnych opinii w internecie. Jeżeli Grow Home nieźle się…
» więcej
2015-02-13, godz. 08:38
[14.02.2015] Grow Home [PC]
Chociaż tę produkcję wydała potężna firma, nie towarzyszyła jej wielka kampania reklamowa. Ba, pytanie, czy w ogóle jakaś była. Ot, jeden czy dwa trailery - i wiele pozytywnych opinii w internecie. Jeżeli Grow Home nieźle się…
» więcej
2015-02-12, godz. 10:23
[14.02.2015] Giermasz #127 - O tym jak niewiele graczom do szczęścia potrzeba
Jakoś tak się złożyło, że w tym Giermaszu recenzje dwóch gier wydanych przez giganta branży, czyli Ubisoft. Za Grow Home Andrzej Kutys będzie chwalić: gdy korporacja pozwala na nieco luzu swoim pracownikom, a ci dają upust fantazji…
» więcej