Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Niezbyt często wymieniamy twórców gier z imienia i nazwiska. Ale niektórzy z nich mają rangę ikony branży. Tak jak Japończyk Hideo Kojima, twórca słynnej serii skradanek akcji Metal Gear Solid. Futurystyczna ultra-nowoczesna technika wojskowa, super-żołnierze, brudna gra wywiadów i wielkich mocarstw: uniwersum jest świetne. Więc jak gruchnęła informacja, że firma Konami zakończyła współpracę z Kojimą, miliony wstrzymały oddech...

... bo przecież czekamy na kolejną część Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - jeszcze w tym roku. Zapowiada się bardzo dobrze - ale bez Kojimy, zmartwili się fani? Bo Konami - sprawdźcie na oficjalnej stronie - wymazało istnienie Japończyka. Hideo uspokoił jednak, że aż do końca będzie pracował nad grą. A później, wydawca zamierza wydawać kolejne Metal Geary bez udziału pomysłodawcy serii.

Inna - może nie aż tak - ale jednak bardzo znana seria God of War obchodzi 10-cio lecie. I z tej okazji... nie, na razie nie dostaniemy nowej, czwartej części, a remaster "trójki", z PS3 na PS4. O ile cena będzie dobra, to super, bo to jeden z najlepszych slasherów w jakie graliśmy. Ale apelujemy do studia Sony Santa Monica o rychłą zapowiedź pełnoprawnej kontynuacji.



Mało remasterków i reedycji? No to proszę bardzo, w tym roku na konsolach nowej generacji zagramy w nieco odpicowane wersje gier z serii Batman: Arkham. Całkiem przyjemna wiadomość, która miała osłodzić inną informację - a no taką, że przygotowywana kolejna część Batman: Arkham Knight zaliczy prawie miesięczne opóźnienie. Teraz data premiery to zamiast 2 czerwca - 23 czerwca.

Sony ścina głowy - no nie dosłownie, ale właśnie poinformowano, że prawie połowa zespołu odpowiedzialnego za grę DriveClub pożegnało się z pracą w Evolution Studios. Premiera ścigałki była opóźniona o rok, a wkrótce po premierze zabawa po sieci była praktycznie niemożliwa - to pewnie i powody. Ciekawe, że gra teraz, po poprawkach, jest jedną z lepszych zręcznościowych samochodówek na rynku.

Rok do roku zysk spadł z prawie 30 milionów do 2 milionów złotych - ale polski wydawca, prezentując inwestorom wyniki roku 2014 CI Games zapewnia, że jest zadowolony. Bo produkcja Lords of the Fallen kosztowała 30 milionów a gra sprzedała się w prawie milionie egzemplarzy. Ta marka ma przyszłość - za to porażka pierwszoosobowej strzelanki Enemy Front oznacza, że kontynuacji nie będzie. Niestety, gra była po prostu kiepska, chociaż firma twierdzi, że nie wytrzymała konkurencji innych tytułów.



"Zagotowało się" wśród fanów GTA V - po tym, jak wypuścili najnowszą łatkę o numerze 1.08, która miała usprawnić działanie gry, w sieci pokazały się filmiki porównawcze: wynika z nich, że pogorszyła się grafika. Afera wybuchła potężna, a Rockstar już tłumaczy, że to "przypadkiem" i że "pracują nad poprawieniem tego błędu".



Call of Duty - te pierwszoosobowe strzelanki to ikona branży. I ikona hejtu: "odgrzewane kotlety, w kółko to samo, amerykański patos i krótka rozgrywka, filmowa i oskryptowana, w dodatku robiona przez krwiopijców z korporacji, co to nie mają wizji a księgowych - fuj!". A Activision robi swoje - czyli sprzedaje gigantyczne ilości każdej kolejnej części. Właśnie pochwalili się, że statystycznie przez ostatnie 10 lat (!) co dwie sekundy ktoś kupuje kolejną grę z serii. A sprzedali ich drobne 175 milionów kopii.

Zobacz także

2015-01-30, godz. 09:24 [31.01.2015] Giermasz #125 - Niech żyją artystyczne gry! To była chyba ostatnia okazja, aby nadrobić jakieś zaległości z "kupki wstydu": Andrzej Kutys zdjął z niej bardzo fajną, artystyczną produkcję Hohokum i odpalił na swojej konsoli przenośnej PS Vita. Nowości zapowiadamy na przyszły… » więcej 2015-01-30, godz. 09:15 [31.01.2015] Hohokum [PS Vita] "Jak to dobrze, że w styczniu Hohokum było w promocji i się skusiłem" - pomyślałem, szykując się do pisania tej recenzji. Grę kupiłem o połowę taniej i dzięki temu z czystym sumieniem mogę chwalić tę specyficzną produkcję… » więcej 2015-01-30, godz. 09:14 [31.01.2015] Hohokum [PS Vita] "Jak to dobrze, że w styczniu Hohokum było w promocji i się skusiłem" - pomyślałem, szykując się do pisania tej recenzji. Grę kupiłem o połowę taniej i dzięki temu z czystym sumieniem mogę chwalić tę specyficzną produkcję… » więcej 2015-01-30, godz. 09:13 [31.01.2015] Hohokum [PS Vita] "Jak to dobrze, że w styczniu Hohokum było w promocji i się skusiłem" - pomyślałem, szykując się do pisania tej recenzji. Grę kupiłem o połowę taniej i dzięki temu z czystym sumieniem mogę chwalić tę specyficzną produkcję… » więcej 2015-01-23, godz. 14:51 [24.01.2015] Prince of Persia (1989r.) Wakacje - wczesne lata 90... Jestem u kuzyna, który jest moim bohaterem, bo jest starszy i ma Amigę 500. Włącza mi grę, o której mówi: "młody to już jest wyższa szkoła jazdy". Po kilkugodzinnym szkoleniu sam mogę złapać joystick… » więcej 2015-01-23, godz. 14:41 [24.01.2015] Blackguards 2 [PC] Nie lubię recenzować takich gier. Głupio się czuję krytykując, ale chwalić też za bardzo nie ma za co. Blackguards 2 to kawał solidnej, rzemieślniczej roboty, ale... No właśnie - nie wyróżnia się niczym specjalnym. Tym, których… » więcej 2015-01-23, godz. 14:39 [24.01.2015] Blackguards 2 [PC] Nie lubię recenzować takich gier. Głupio się czuję krytykując, ale chwalić też za bardzo nie ma za co. Blackguards 2 to kawał solidnej, rzemieślniczej roboty, ale... No właśnie - nie wyróżnia się niczym specjalnym. Tym, których… » więcej 2015-01-23, godz. 14:32 [24.01.2015] Giermasz #124 - Zaczyna się, znowu... Łapcie się za portfele: po bardzo krótkim okresie spokoju, znowu na półkach sklepów zaczną pojawiać się kolejne premiery, w tym Giermaszu ogrywamy jedną z pierwszych tegorocznych czyli taktyczne RPG Blackguards 2. I Jarek Gowin nie… » więcej 2015-01-23, godz. 14:20 [24.01.2015] Gdzie zombie nie może, tam pirat dopłynie... O Dying Light mówiliśmy w Giermaszu bardzo dużo - ale trudno inaczej, skoro nadciągająca premiera ma szansę zamieszać na całym gamingowym świecie. Chyba mniejszy zasięg będzie miała gra RPG Raven's Cry - ale tutaj ważne… » więcej 2015-01-23, godz. 11:15 [24.01.2015] Bastion [PC] Nie mam pomysłu, jak zacząć tę recenzję... Słowa na klawiaturze układają się w banały, że na przykład "świat jest pełen świetnych gier, o których nie mamy pojęcia", albo że "nawet gracz śledzący na bieżąco nowinki w branży… » więcej
543544545546547548549