Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Miliony, milioniki - dobre wiadomości od kilku wydawców. Dobre, bo fajne gry fajnie się sprzedają. Wspominaliśmy na przykład, że miłośnicy budowania miast bardzo polubili Cities: Skylines, strategiczno-ekonomiczną grę już kupił milion graczy. Co więcej, wydawca informuje, że chociaż od premiery minął miesiąc, zainteresowanie nie maleje.



Bloodborne - zachwycająca ekskluzywna gra na PlayStation 4 również z milionem. Tyle sztuk poszło w tydzień. Nie dziwi nas to wcale - sprawdźcie entuzjastyczną recenzję Giermaszu. Dziejąca się w mrocznym steampunkowym, a'la wiktoriańskim świecie gra action RPG doczeka się też łatki. Ta poprawi czas wczytywania niektórych lokacji i różne inne błędy: na przykład ten, że po wielogodzinnej sesji z Bloodborne, dajmy na to bossowie byli łatwiejsi do pokonania.

A pamiętacie jak to się Rockstar krygował, "że z wersją GTA V na PC to nie wiadomo, czy będzie - może a może nie...". Okazało się to tylko marketingowym bla, bla, bla - bo ktoś ze studia ostatnio "chlapnął", że było to pewne praktycznie od samego początku.

Sprzedaż GTA V na PC-tach, dosłownie po dniu na rynku już idzie w miliony. Niesamowite, że wydana dwa lata temu gra najpierw podbiła listy sprzedaży poprzedniej generacji konsol. Później remaster rządził na PS 4 i Xbox One - a teraz triumfalny marsz kontynuuje wersja PC-towa. Mamy, sprawdzimy w Giermaszu, jak działa (bo przecież nie będziemy się zastanawiać czy to fajna gra - od dwóch lat wszakże wiadomo, że jest świetna). Test w programie za tydzień.

Mamy także najnowszą odsłonę kultowej serii bijatyk, czyli Mortal Kombat X - w wersji na PC. Ogramy, opowiemy. Ale nie kupimy płatnego dodatku, dzięki któremu łatwiej będzie wykonywać specjalne ciosy kończące walkę. Wiecie, te wszystkie słynne ultra-brutalne animacje. Ależ się afera o to podniosła w sieci: bo - no właśnie - Fatalities z "Mortala" są kultowe i fani nie posiadają się z oburzenia, że dzięki wpłacie na konto niektórzy mogą mieć z nimi łatwiej.

I jeszcze jeden milionik, z "kawałkiem": sprzedane milion pięćset tysięcy kopii pierwszoosobowej strzelanki w postapokaliptycznym klimacie czyli Metro Redux. W skład pakietu wchodzą dwie, zremasterowane gry na konsole nowej generacji. Również polecamy recenzje Giermaszu, nam się podobało - co ciekawe, według wydawcy "odgrzewany kotlet" w niektórych regionach sprzedał się lepiej niż pierwsze wersje obu gier.

Plastikowa gitarka w dłoń i dalej na podbój muzycznego świata - rytmiczne gry ze specjalnymi kontrolerami miały swoje chwile triumfu, później zniknęły z rynku. I wracają - Guitar Hero Live właśnie zapowiedziano: z nowym kontrolerem/gitką i nowym zestawem rockowych hitów.



Descent: Underground - następca legendarnych kosmicznych strzelanek powstanie i być może wyjdzie w przyszłym roku. Piszemy być może, bo to projekt ufundowany na serwisie społecznościowym - a nie raz zdarzało się, że mniejsze zespoły twórców przeliczyły się z siłami i premiery się opóźniały. Tak jak w klasykach, będziemy obserwować akcję z kokpitu naszego statku i będziemy strzelać i latać w trzech wymiarach.

Powstaje także kontynuacja innej klasycznej serii. Co prawda o dacie premiery nic się nie mówi, ale Sony pokazało ostatnio dziennikarzom trochę rozgrywki z nowego Shadow of the Beast. Te platformówki akcji w mrocznym klimacie rządziły w latach 90-tych na Amidze. Podejrzewamy, że nowa część będzie dostosowana do nowych czasów, bo na przykład o "jedynce" Shadow of the Beast poszła fama - prawdziwa, dodajmy - że to gra praktycznie nie do ukończenia.



Fani samochodówek ściskali kciuki - później się wściekali słysząc o kolejnych opóźnieniach premiery - a teraz to chyba rozbili świnki-skarbonki i już ustawiają się w społecznej kolejce po Project CARS. Twórcy ogłosili, że gra powędrowała do tłoczni. Ma być absolutnie przepięknie graficznie i absolutnie realistycznie-znakomicie pod względem fizyki jazdy. To już 8. maja na PlayStation 4, Xbox One i PC.

Star Wars: Battlefront czyli sieciowa strzelanka w klimatach uwielbianego przez setki milionów uniwersum zadebiutuje jeszcze w tym roku. Fani w plikach źródłowych oficjalnej strony internetowej znaleźli datę premiery 17 listopada - na PS4, Xboxa One i PC.

Ale największe wrażenie - chociaż to nie nasza działka - zrobił najnowszy, dopiero co pokazany trailer nowego filmu Star Wars VII "Przebudzenie Mocy". No jest Moc!!! I Han Solo... I Chewbacca... I efektowne sekwencje z latającymi pojazdami... Premiera 25 grudnia, niech Moc będzie z nami wszystkimi!

Zobacz także

2016-01-22, godz. 16:40 [23.01.2016] Pierwsze wrażenia: World of Tanks [PS4] Dobrze czytacie tytuł: chociaż darmowa sieciowa strzelanka z czołgami w roli głównej od lat rządzi na PC-tach, chociaż już graliśmy w World of Tanks na dwóch generacjach konsoli Xbox, to premiera na najpopularniejszym chyba obecnie… » więcej 2016-01-22, godz. 12:58 [23.01.2016] Jaguar XJ220 (1993 r.) Lata 90 to wysyp gier wyścigowych, ale mało które były dedykowane jednej marce czy - jak Jaguar XJ220 - pojedynczemu modelowi auta. Brytyjski producent bardzo chciał mieć w portfolio klasyczny super samochód i kwestią czasu było… » więcej 2016-01-22, godz. 12:42 [23.01.2016] Przegląd tygodnia Ręka w górę, kto lubi heavy metal? Nie raz mówiliśmy o tym, że w grach komputerowych grają nam chyba wszystkie możliwe gatunki muzyki, także - ale w zapowiedziana właśnie produkcja Legacy of the Beast będzie oparta głównie o… » więcej 2016-01-15, godz. 15:07 [16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC] Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które… » więcej 2016-01-15, godz. 14:35 [16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC] Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które… » więcej 2016-01-15, godz. 13:36 [16.01.2016] Underrail [PC] O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy… » więcej 2016-01-15, godz. 13:35 [16.01.2016] Underrail [PC] O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy… » więcej 2016-01-15, godz. 13:30 [16.01.2016] Chaos Reborn [Mac] Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów… » więcej 2016-01-15, godz. 13:28 [16.01.2016] Chaos Reborn [Mac] Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów… » więcej 2016-01-15, godz. 13:10 [16.01.2016] Polskie hity Metacritic 2015 Powoli kończy się czas różnorakich podsumowań roku 2015, więc na początek krótko o najlepiej ocenianych polskich produkcjach - dzięki serwisowi Metacritic mamy uśrednione dane z wielu recenzji. Zaskoczenia, jak zapewnia Michał Król… » więcej
498499500501502503504