Bloodborne - zachwycająca ekskluzywna gra na PlayStation 4 również z milionem. Tyle sztuk poszło w tydzień. Nie dziwi nas to wcale - sprawdźcie entuzjastyczną recenzję Giermaszu. Dziejąca się w mrocznym steampunkowym, a'la wiktoriańskim świecie gra action RPG doczeka się też łatki. Ta poprawi czas wczytywania niektórych lokacji i różne inne błędy: na przykład ten, że po wielogodzinnej sesji z Bloodborne, dajmy na to bossowie byli łatwiejsi do pokonania.
A pamiętacie jak to się Rockstar krygował, "że z wersją GTA V na PC to nie wiadomo, czy będzie - może a może nie...". Okazało się to tylko marketingowym bla, bla, bla - bo ktoś ze studia ostatnio "chlapnął", że było to pewne praktycznie od samego początku.
Sprzedaż GTA V na PC-tach, dosłownie po dniu na rynku już idzie w miliony. Niesamowite, że wydana dwa lata temu gra najpierw podbiła listy sprzedaży poprzedniej generacji konsol. Później remaster rządził na PS 4 i Xbox One - a teraz triumfalny marsz kontynuuje wersja PC-towa. Mamy, sprawdzimy w Giermaszu, jak działa (bo przecież nie będziemy się zastanawiać czy to fajna gra - od dwóch lat wszakże wiadomo, że jest świetna). Test w programie za tydzień.
Mamy także najnowszą odsłonę kultowej serii bijatyk, czyli Mortal Kombat X - w wersji na PC. Ogramy, opowiemy. Ale nie kupimy płatnego dodatku, dzięki któremu łatwiej będzie wykonywać specjalne ciosy kończące walkę. Wiecie, te wszystkie słynne ultra-brutalne animacje. Ależ się afera o to podniosła w sieci: bo - no właśnie - Fatalities z "Mortala" są kultowe i fani nie posiadają się z oburzenia, że dzięki wpłacie na konto niektórzy mogą mieć z nimi łatwiej.
I jeszcze jeden milionik, z "kawałkiem": sprzedane milion pięćset tysięcy kopii pierwszoosobowej strzelanki w postapokaliptycznym klimacie czyli Metro Redux. W skład pakietu wchodzą dwie, zremasterowane gry na konsole nowej generacji. Również polecamy recenzje Giermaszu, nam się podobało - co ciekawe, według wydawcy "odgrzewany kotlet" w niektórych regionach sprzedał się lepiej niż pierwsze wersje obu gier.
Plastikowa gitarka w dłoń i dalej na podbój muzycznego świata - rytmiczne gry ze specjalnymi kontrolerami miały swoje chwile triumfu, później zniknęły z rynku. I wracają - Guitar Hero Live właśnie zapowiedziano: z nowym kontrolerem/gitką i nowym zestawem rockowych hitów.
Descent: Underground - następca legendarnych kosmicznych strzelanek powstanie i być może wyjdzie w przyszłym roku. Piszemy być może, bo to projekt ufundowany na serwisie społecznościowym - a nie raz zdarzało się, że mniejsze zespoły twórców przeliczyły się z siłami i premiery się opóźniały. Tak jak w klasykach, będziemy obserwować akcję z kokpitu naszego statku i będziemy strzelać i latać w trzech wymiarach.
Powstaje także kontynuacja innej klasycznej serii. Co prawda o dacie premiery nic się nie mówi, ale Sony pokazało ostatnio dziennikarzom trochę rozgrywki z nowego Shadow of the Beast. Te platformówki akcji w mrocznym klimacie rządziły w latach 90-tych na Amidze. Podejrzewamy, że nowa część będzie dostosowana do nowych czasów, bo na przykład o "jedynce" Shadow of the Beast poszła fama - prawdziwa, dodajmy - że to gra praktycznie nie do ukończenia.
Fani samochodówek ściskali kciuki - później się wściekali słysząc o kolejnych opóźnieniach premiery - a teraz to chyba rozbili świnki-skarbonki i już ustawiają się w społecznej kolejce po Project CARS. Twórcy ogłosili, że gra powędrowała do tłoczni. Ma być absolutnie przepięknie graficznie i absolutnie realistycznie-znakomicie pod względem fizyki jazdy. To już 8. maja na PlayStation 4, Xbox One i PC.
Star Wars: Battlefront czyli sieciowa strzelanka w klimatach uwielbianego przez setki milionów uniwersum zadebiutuje jeszcze w tym roku. Fani w plikach źródłowych oficjalnej strony internetowej znaleźli datę premiery 17 listopada - na PS4, Xboxa One i PC.
Ale największe wrażenie - chociaż to nie nasza działka - zrobił najnowszy, dopiero co pokazany trailer nowego filmu Star Wars VII "Przebudzenie Mocy". No jest Moc!!! I Han Solo... I Chewbacca... I efektowne sekwencje z latającymi pojazdami... Premiera 25 grudnia, niech Moc będzie z nami wszystkimi!
Zobacz także
2015-01-09, godz. 15:15
[13.01.2015] Juju [PC]
"Nie samymi "wiedźminami" człowiek żyje" - Polacy są świetni również w tworzeniu innych gier. Niekoniecznie tak poważnych i krwawych jak przygody Białego Wilka. Przykład? Bardzo proszę - Juju studia Flying Wild Hog. Kiedy widzę…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:23
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 16:21
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:37
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:35
[28.12.2014] Dragon's Age: Inquisition [PC]
Jeszcze jeden wrzecionowiec i wracam do obozu. Zaraz. Elfie zioło przy kamieniu! Biorę. Kilka metrów dalej coś błysnęło? To czaszka. Po spojrzeniu w oczodoły okazuje się, że działa jak lornetka. Coś przez nią wypatrzyłem. Jakiś…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:33
[28.12.2014] Technologiczne 12 miesięcy okiem Giermaszu...
... czyli, oczywiście, w ostatniej audycji mijającego roku 2014 nasz ekspert Radosław Lis pokusił się o podsumowanie tego, co wydarzyło się w branży IT przez ostatnie 12 miesięcy. Czy był to czas przełomu, czy raczej kontynuacji…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:27
[28.12.2014] Podsumowanie roku
This War of Mine, Lords of the Fallen - ale nie tylko. Wymienione dwie gry to tylko "wierzchołek góry lodowej" fajnych polskich produkcji, które wyszły spod ręki naszych zespołów w 2014 roku. Wydarzenia z branży nad Wisłą i Odrą…
» więcej
2014-12-28, godz. 12:10
[28.12.2014] Giermasz #121 - 12 miesięcy z życia graczy
Sporo naprawdę udanych gier, parę rozczarowań - tak w wielkim skrócie można podsumować minione 12 miesięcy w Giermaszu. W tej audycji rozmawiamy o tym, w co bawiliśmy się i zrecenzowaliśmy dla Was. Ale i mamy nowe gry warte uwagi:…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:52
[28.12.2014] To był rok... - posłuchaj, jakie gry zapadły nam w pamięć w 2014 roku
Podsumowanie roku w Giermaszu to przede wszystkim gry, które recenzowaliśmy - i w które się zagrywaliśmy przez ostatnie 12 miesięcy. Chociaż niektóre tytuły zapadły w pamięć ze zgoła innych powodów... Rozmowa do odsłuchania…
» więcej
2014-12-28, godz. 11:50
[28.12.2014] The Crew [PC]
Miałem dosyć łamania palców: przez ostatnie trzy godziny gry zaliczałem kolejne wyzwania, żeby zdobyć lepsze części do mojego samochodu. Udało się też przejechać misję fabularną. Więc postanowiłem odpocząć: ustaliłem sobie…
» więcej