Wielce kontrowersyjna polska gra o zabijaniu niewinnych ludzi - tak, tak, nie przesłyszeliście się - czyli Hatred, również z datą premiery. "Skoro gra dla dorosłych, skoro już jest o nią awantura - no to podkręcamy śrubę" - tak pewnie myśleli twórcy i ogłosili, że pojawi się toto w... Dzień Dziecka, 1 czerwca. Recenzji tej gry w Giermaszu nie będzie.
Zapewne doskonale orientujecie się w kulturze i dokonaniach Indian Huiczol? Nie? A przecież znani są z bardzo specyficznego podejścia do sztuki. Żartujemy - my też dowiedzieliśmy się o tym plemieniu z Ameryki Środkowej przy okazji zapowiedzi gry Kawiteros. Bajkowo-kolorowe artystyczne obrazki, jakie pokazali twórcy wyglądają fajnie - czekamy więc do 2016 roku na ogłoszoną właśnie grę logiczną.
Już informowaliśmy, że studio Studio Deck13, to samo, które zrobiło pod kierownictwem polskiego CI Games grę RPG akcji Lords of the Fallen - a z którym później wydawca kontrakt zerwał - wspominaliśmy, że ten zespół przygotowuje własną grę w podobnym klimacie rozgrywki. I właśnie poinformowano, że znaleźli nowego wydawcę, tym razem z Francji. Czekamy na więcej konkretów o ich nowej produkcji już w czerwcu na targach E3.
Uznany twórca gier wideo, czyli Hideo Kojima i doskonały reżyser filmowy Guillermo del Torro - mieli razem postraszyć graczy przygotowując nową odsłonę słynnej serii horrorów Silent Hills. Ale Kojima pokłócił się z wydawcą, firmą Konami - albo odwrotnie - i niestety, ale projekt anulowano. Szkoda.
Studio Avalanche ostatnio bardzo zapracowane: w zeszłym tygodniu ekscytowaliśmy się filmikiem z fragmentem rozgrywki z sandboxa Mad Max - a właśnie pokazali coś nowego. Czyli kilka scen z ich flagowej serii, Just Cause 3. I również jest dobrze. W wakacje Mad Max, pod koniec roku Just Cause 3 - będą mieli pracowitą końcówkę roku. Oby jedna i druga produkcja na tym nie ucierpiały.
Teraz o mniej przyjemnych sprawach: jak wiadomo, wielkie korporacje mają swoich akcjonariuszy, rady nadzorcze, księgowych - więc kasa musi się zgadzać. Ale w przypadku wielce wyczekiwanego sandboxa Batman: Arkham Knight - przepraszamy za wyrażenie - ktoś "przegina pałę". Otóż wersja ze wszystkimi dodatkami jest horrendalnie droga. Sama przepustka sezonowa kosztuje praktycznie tyle samo, ile gra. Dodatków owszem, będzie sporo, ale fajne to nie jest.
Gracze się oburzają - i czasami coś tam wywalczą. Tak się stało z płatnymi modami na Steamie. Mody - na PC-tach zapaleńcy tworzą swoje własne modyfikacje do gier. I wydawca RPG Skyrim wpadł na pomysł, że można takie mody sprzedawać. Bo - wbrew pozorom - nie ma ich aż tak dużo, a jeżeli twórca by zarobił, to inni by się skusili. Ale społeczność graczy zareagowała bardzo "ofensywnie" i płatnych modów w internetowym sklepie Steam już nie ma.
Zobacz także
2015-09-24, godz. 14:46
[26.09.2015] Until Dawn [PS4]
Co robisz, gdy podczas wypoczynkowego wyjazdu w góry z grupą znajomych, ginie dwójka z nich? W rocznicę śmierci jedziesz tam ponownie, na zaproszenie brata ofiar. Oczywiście spotykacie się wieczorem, w zapomnianym przez cywilizację…
» więcej
2015-09-24, godz. 14:38
[26.09.2015] Tearaway Unfolded [PS4]
Ta gra jest po prostu słodka. "Słodziuchem" była zresztą już w wersji na konsolę przenośną PlayStation Vita i od Giermaszu dostała maksymalną notę (co łatwo sprawdzić). Teraz dostajemy wersję na stacjonarną PS4, jako Tearaway…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:57
[26.09.2015] Tearaway Unfolded [PS4]
Ta gra jest po prostu słodka. "Słodziuchem" była zresztą już w wersji na konsolę przenośną PlayStation Vita i od Giermaszu dostała maksymalną notę (co łatwo sprawdzić). Teraz dostajemy wersję na stacjonarną PS4, jako Tearaway…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:55
[26.09.2015] Tearaway Unfolded [PS4]
Ta gra jest po prostu słodka. "Słodziuchem" była zresztą już w wersji na konsolę przenośną PlayStation Vita i od Giermaszu dostała maksymalną notę (co łatwo sprawdzić). Teraz dostajemy wersję na stacjonarną PS4, jako Tearaway…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:53
[26.09.2015] Until Dawn [PS4]
Co robisz, gdy podczas wypoczynkowego wyjazdu w góry z grupą znajomych, ginie dwójka z nich? W rocznicę śmierci jedziesz tam ponownie, na zaproszenie brata ofiar. Oczywiście spotykacie się wieczorem, w zapomnianym przez cywilizację…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:20
[26.09.2015] Satellite Reign [Mac]
Satellite Reign. Mogło być tak pięknie... I pięknie jest, ale ta gra to taki zestaw plusów i minusów. Z obydwu stron bardzo dużych. Najpierw się przyczepię: problemy z grafiką, zacinki, zawieszki, tryb full screen na moim Mac'u…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:19
[26.09.2015] Satellite Reign [Mac]
Satellite Reign. Mogło być tak pięknie... I pięknie jest, ale ta gra to taki zestaw plusów i minusów. Z obydwu stron bardzo dużych. Najpierw się przyczepię: problemy z grafiką, zacinki, zawieszki, tryb full screen na moim Mac'u…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:10
[26.09.2015] Satellite Reign [Mac]
Satellite Reign. Mogło być tak pięknie... I pięknie jest, ale ta gra to taki zestaw plusów i minusów. Z obydwu stron bardzo dużych. Najpierw się przyczepię: problemy z grafiką, zacinki, zawieszki, tryb full screen na moim Mac'u…
» więcej
2015-09-18, godz. 20:01
[19.09.2015] Polskie gry - "niepolskie" budżety
Ponad 300 milionów złotych na stworzenie i wypromowanie gry Wiedźmin III: Dziki Gon - to robi wrażenie, prawda? Co prawda nieco nam jeszcze brakuje do największych studiów i wydawców, ale coraz mniej. A nasz ekspert Michał Król z…
» więcej
2015-09-18, godz. 19:23
[19.09.2015] Mad Max [PS4]
Uwielbiam sandboxy czyli gry z otwartym światem, mimo że wymagają olbrzymiej ilości czasu, którego po prostu nie mam. Gdy dowiedziałem się, że w moje ręce wpadnie Mad Max od Avalanche Studios - zawyłem z zachwytu. W końcu to oni…
» więcej