Wielce kontrowersyjna polska gra o zabijaniu niewinnych ludzi - tak, tak, nie przesłyszeliście się - czyli Hatred, również z datą premiery. "Skoro gra dla dorosłych, skoro już jest o nią awantura - no to podkręcamy śrubę" - tak pewnie myśleli twórcy i ogłosili, że pojawi się toto w... Dzień Dziecka, 1 czerwca. Recenzji tej gry w Giermaszu nie będzie.
Zapewne doskonale orientujecie się w kulturze i dokonaniach Indian Huiczol? Nie? A przecież znani są z bardzo specyficznego podejścia do sztuki. Żartujemy - my też dowiedzieliśmy się o tym plemieniu z Ameryki Środkowej przy okazji zapowiedzi gry Kawiteros. Bajkowo-kolorowe artystyczne obrazki, jakie pokazali twórcy wyglądają fajnie - czekamy więc do 2016 roku na ogłoszoną właśnie grę logiczną.
Już informowaliśmy, że studio Studio Deck13, to samo, które zrobiło pod kierownictwem polskiego CI Games grę RPG akcji Lords of the Fallen - a z którym później wydawca kontrakt zerwał - wspominaliśmy, że ten zespół przygotowuje własną grę w podobnym klimacie rozgrywki. I właśnie poinformowano, że znaleźli nowego wydawcę, tym razem z Francji. Czekamy na więcej konkretów o ich nowej produkcji już w czerwcu na targach E3.
Uznany twórca gier wideo, czyli Hideo Kojima i doskonały reżyser filmowy Guillermo del Torro - mieli razem postraszyć graczy przygotowując nową odsłonę słynnej serii horrorów Silent Hills. Ale Kojima pokłócił się z wydawcą, firmą Konami - albo odwrotnie - i niestety, ale projekt anulowano. Szkoda.
Studio Avalanche ostatnio bardzo zapracowane: w zeszłym tygodniu ekscytowaliśmy się filmikiem z fragmentem rozgrywki z sandboxa Mad Max - a właśnie pokazali coś nowego. Czyli kilka scen z ich flagowej serii, Just Cause 3. I również jest dobrze. W wakacje Mad Max, pod koniec roku Just Cause 3 - będą mieli pracowitą końcówkę roku. Oby jedna i druga produkcja na tym nie ucierpiały.
Teraz o mniej przyjemnych sprawach: jak wiadomo, wielkie korporacje mają swoich akcjonariuszy, rady nadzorcze, księgowych - więc kasa musi się zgadzać. Ale w przypadku wielce wyczekiwanego sandboxa Batman: Arkham Knight - przepraszamy za wyrażenie - ktoś "przegina pałę". Otóż wersja ze wszystkimi dodatkami jest horrendalnie droga. Sama przepustka sezonowa kosztuje praktycznie tyle samo, ile gra. Dodatków owszem, będzie sporo, ale fajne to nie jest.
Gracze się oburzają - i czasami coś tam wywalczą. Tak się stało z płatnymi modami na Steamie. Mody - na PC-tach zapaleńcy tworzą swoje własne modyfikacje do gier. I wydawca RPG Skyrim wpadł na pomysł, że można takie mody sprzedawać. Bo - wbrew pozorom - nie ma ich aż tak dużo, a jeżeli twórca by zarobił, to inni by się skusili. Ale społeczność graczy zareagowała bardzo "ofensywnie" i płatnych modów w internetowym sklepie Steam już nie ma.
Zobacz także
2015-06-12, godz. 12:03
[13.06.2015] Kholat [PC]
Nic nie zapowiadało tragedii. Dla grupy 10. doświadczonych alpinistów, narciarska wyprawa w góry północnego Uralu miała być tylko rozgrzewką. Przywódca, Igor Diatłow, planował bowiem dużo trudniejszą eskapadę do Arktyki. Mieli…
» więcej
2015-06-12, godz. 12:01
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:52
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:49
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
[06.06.2015] Pepperoni na krzemowym cieście
Pudełko od pizzy, które jest równocześnie projektorem... gdzie można znaleźć takie cuda, to wie nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Rozmawiamy także o tematach poważniejszych, na przykład o jesiennej premierze Windowsa…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
ARCHIWUM 2015, czerwiec
» więcej
2015-06-05, godz. 14:57
[06.06.2015] Pytania i odpowiedzi
Co zrobi Techland - czy będzie Dying Light 2, dlaczego prace nad Hellraid zawieszono i co z marką Call of Juarez? Między innymi na te pytania odpowiada Michał Król z portalu HCgamer.pl . Jak zawsze ma najnowsze informacje o polskiej branży…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:33
[06.06.2015] Star Horizon [PC]
Od zarania dziejów ludzie tłukli się między sobą, co przerabiałem w setkach gier wszelakich gatunków - od strategii po zwykłe strzelaniny. Konflikty to pokarm dla scenarzystów i graczy, a największymi bataliami mogły się zawsze…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:23
[06.06.2015] Turbo Esprit (1986 r.)
W 1986 roku ta gra po prostu "rozgromiła" graczy: mieliśmy super "furę", wielkie otwarte miasto (!) i do tego widok z oczu kierowcy. Turbo Esprit, wydane przez Durell Software w tamtych czasach było grą, która po prostu zachwycała…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:04
[06.06.2015] Giermasz #143 - Skromniej nie znaczy gorzej
W tej audycji wyruszamy w kosmos, Michał Król przetestował udaną, mniejszą polską produkcję Star Horizon, przeniesioną z tabletów na PC-ty (swoją drogą, co za czasy, czy nie powinno być ewentualnie odwrotnie?). Andrzej Kutys przypomniał…
» więcej