Wielce kontrowersyjna polska gra o zabijaniu niewinnych ludzi - tak, tak, nie przesłyszeliście się - czyli Hatred, również z datą premiery. "Skoro gra dla dorosłych, skoro już jest o nią awantura - no to podkręcamy śrubę" - tak pewnie myśleli twórcy i ogłosili, że pojawi się toto w... Dzień Dziecka, 1 czerwca. Recenzji tej gry w Giermaszu nie będzie.
Zapewne doskonale orientujecie się w kulturze i dokonaniach Indian Huiczol? Nie? A przecież znani są z bardzo specyficznego podejścia do sztuki. Żartujemy - my też dowiedzieliśmy się o tym plemieniu z Ameryki Środkowej przy okazji zapowiedzi gry Kawiteros. Bajkowo-kolorowe artystyczne obrazki, jakie pokazali twórcy wyglądają fajnie - czekamy więc do 2016 roku na ogłoszoną właśnie grę logiczną.
Już informowaliśmy, że studio Studio Deck13, to samo, które zrobiło pod kierownictwem polskiego CI Games grę RPG akcji Lords of the Fallen - a z którym później wydawca kontrakt zerwał - wspominaliśmy, że ten zespół przygotowuje własną grę w podobnym klimacie rozgrywki. I właśnie poinformowano, że znaleźli nowego wydawcę, tym razem z Francji. Czekamy na więcej konkretów o ich nowej produkcji już w czerwcu na targach E3.
Uznany twórca gier wideo, czyli Hideo Kojima i doskonały reżyser filmowy Guillermo del Torro - mieli razem postraszyć graczy przygotowując nową odsłonę słynnej serii horrorów Silent Hills. Ale Kojima pokłócił się z wydawcą, firmą Konami - albo odwrotnie - i niestety, ale projekt anulowano. Szkoda.
Studio Avalanche ostatnio bardzo zapracowane: w zeszłym tygodniu ekscytowaliśmy się filmikiem z fragmentem rozgrywki z sandboxa Mad Max - a właśnie pokazali coś nowego. Czyli kilka scen z ich flagowej serii, Just Cause 3. I również jest dobrze. W wakacje Mad Max, pod koniec roku Just Cause 3 - będą mieli pracowitą końcówkę roku. Oby jedna i druga produkcja na tym nie ucierpiały.
Teraz o mniej przyjemnych sprawach: jak wiadomo, wielkie korporacje mają swoich akcjonariuszy, rady nadzorcze, księgowych - więc kasa musi się zgadzać. Ale w przypadku wielce wyczekiwanego sandboxa Batman: Arkham Knight - przepraszamy za wyrażenie - ktoś "przegina pałę". Otóż wersja ze wszystkimi dodatkami jest horrendalnie droga. Sama przepustka sezonowa kosztuje praktycznie tyle samo, ile gra. Dodatków owszem, będzie sporo, ale fajne to nie jest.
Gracze się oburzają - i czasami coś tam wywalczą. Tak się stało z płatnymi modami na Steamie. Mody - na PC-tach zapaleńcy tworzą swoje własne modyfikacje do gier. I wydawca RPG Skyrim wpadł na pomysł, że można takie mody sprzedawać. Bo - wbrew pozorom - nie ma ich aż tak dużo, a jeżeli twórca by zarobił, to inni by się skusili. Ale społeczność graczy zareagowała bardzo "ofensywnie" i płatnych modów w internetowym sklepie Steam już nie ma.
Zobacz także
2015-05-15, godz. 14:21
[16.05.2015] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4]
Ostatni boss "ubity", wszystkie pucharki zdobyte, a na liczniku czasu gry masz grubo ponad 100 godzin - i pytasz sam siebie: co dalej? Żal rozstawać się z uniwersum, żal tym większy, bo polubiłeś, jak twórcy ze studia From Software…
» więcej
2015-05-08, godz. 16:53
[09.05.2015] Było sobie studio...
... nazywało się Reality pump i robiło niezłe gry. Może nie były to mega hity, ale nakłady szły w miliony. Do czasu - bo właśnie zbankrutowali. A byli jednym z polskich pionierów w tej branży, więc sporo na ten temat rozmawiamy…
» więcej
2015-05-08, godz. 15:54
[09.05.2015] Giermasz #139 - Krwawe KO
W tym programie recenzja jednej produkcji - za to nie byle jakiej, bo na hasło "Mortal Kombat" reagują nawet osoby, które nie interesują się grami. Było nie było - seria krwawych bijatyk jest jedną z wizytówek tej branży. Ale pomyśleliśmy…
» więcej
2015-05-08, godz. 15:04
[09.05.2015] Windows "miłości i pokoju"...
Jak powszechnie wiadomo, używanie tak zwanych emotikonów - smutnych, wesołych, zadumanych, zdenerwowanych, zdziwionych, itd.itp - buziek (a kreskówkowych smutnych czy wesołych piesków, kotków i wielu innych) od dawna jest normalnym…
» więcej
2015-05-08, godz. 10:38
[09.05.2015] Yie Ar Kung-Fu (1985 r.)
W opisie tej gry na Wikipedii czytamy, że "uważa się ją za podstawę dla współczesnych gier walki". Skoro więc w Giermaszu z 9 maja mówimy o dopiero co wydanej nowoczesnej bijatyce Mortal Kombat X - to powspominajmy, od czego się…
» więcej
2015-05-08, godz. 10:05
[09.05.2015] Przegląd tygodnia
Szkoda. Naprawdę szkoda, że w taki sposób żegnają się z tworzeniem gier. Pamiętacie, jak złościliśmy się na beznadzieje pirackie RPG Raven's Cry? Totalnie niedopracowane, pisane "na kolanie"... ta gra stała się przysłowiowym…
» więcej
2015-05-06, godz. 15:38
ARCHIWUM 2015, kwiecień
» więcej
2015-05-06, godz. 15:34
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej
2015-05-06, godz. 12:28
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej
2015-05-06, godz. 12:26
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej