Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Kolejnych gier z tej serii zapowiadać nie trzeba, wiadomo, że co roku, jesienią będzie premiera następnej części. Bo nad pierwszoosobowymi strzelankami, które kochają fani sieciowej akcji, tymi z cyklu Call of Duty, pracują na raz trzy studia. I na zmianę wypuszczają kolejne produkcje. Teraz znowu będzie futurystycznie, w wojaka z przyszłości w grze o podtytule Black Ops III wcielimy się dokładnie 6 listopada.



Wielce kontrowersyjna polska gra o zabijaniu niewinnych ludzi - tak, tak, nie przesłyszeliście się - czyli Hatred, również z datą premiery. "Skoro gra dla dorosłych, skoro już jest o nią awantura - no to podkręcamy śrubę" - tak pewnie myśleli twórcy i ogłosili, że pojawi się toto w... Dzień Dziecka, 1 czerwca. Recenzji tej gry w Giermaszu nie będzie.

Zapewne doskonale orientujecie się w kulturze i dokonaniach Indian Huiczol? Nie? A przecież znani są z bardzo specyficznego podejścia do sztuki. Żartujemy - my też dowiedzieliśmy się o tym plemieniu z Ameryki Środkowej przy okazji zapowiedzi gry Kawiteros. Bajkowo-kolorowe artystyczne obrazki, jakie pokazali twórcy wyglądają fajnie - czekamy więc do 2016 roku na ogłoszoną właśnie grę logiczną.

Już informowaliśmy, że studio Studio Deck13, to samo, które zrobiło pod kierownictwem polskiego CI Games grę RPG akcji Lords of the Fallen - a z którym później wydawca kontrakt zerwał - wspominaliśmy, że ten zespół przygotowuje własną grę w podobnym klimacie rozgrywki. I właśnie poinformowano, że znaleźli nowego wydawcę, tym razem z Francji. Czekamy na więcej konkretów o ich nowej produkcji już w czerwcu na targach E3.

Uznany twórca gier wideo, czyli Hideo Kojima i doskonały reżyser filmowy Guillermo del Torro - mieli razem postraszyć graczy przygotowując nową odsłonę słynnej serii horrorów Silent Hills. Ale Kojima pokłócił się z wydawcą, firmą Konami - albo odwrotnie - i niestety, ale projekt anulowano. Szkoda.



Studio Avalanche ostatnio bardzo zapracowane: w zeszłym tygodniu ekscytowaliśmy się filmikiem z fragmentem rozgrywki z sandboxa Mad Max - a właśnie pokazali coś nowego. Czyli kilka scen z ich flagowej serii, Just Cause 3. I również jest dobrze. W wakacje Mad Max, pod koniec roku Just Cause 3 - będą mieli pracowitą końcówkę roku. Oby jedna i druga produkcja na tym nie ucierpiały.



Teraz o mniej przyjemnych sprawach: jak wiadomo, wielkie korporacje mają swoich akcjonariuszy, rady nadzorcze, księgowych - więc kasa musi się zgadzać. Ale w przypadku wielce wyczekiwanego sandboxa Batman: Arkham Knight - przepraszamy za wyrażenie - ktoś "przegina pałę". Otóż wersja ze wszystkimi dodatkami jest horrendalnie droga. Sama przepustka sezonowa kosztuje praktycznie tyle samo, ile gra. Dodatków owszem, będzie sporo, ale fajne to nie jest.

Gracze się oburzają - i czasami coś tam wywalczą. Tak się stało z płatnymi modami na Steamie. Mody - na PC-tach zapaleńcy tworzą swoje własne modyfikacje do gier. I wydawca RPG Skyrim wpadł na pomysł, że można takie mody sprzedawać. Bo - wbrew pozorom - nie ma ich aż tak dużo, a jeżeli twórca by zarobił, to inni by się skusili. Ale społeczność graczy zareagowała bardzo "ofensywnie" i płatnych modów w internetowym sklepie Steam już nie ma.

Zobacz także

2015-03-13, godz. 16:04 [14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC] Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje… » więcej 2015-03-13, godz. 13:57 [14.03.2015] (Nie)Kochamy Apple* Najnowsza konferencja amerykańskiego giganta to dla nas oczywiście okazja, aby powymieniać się uwagami na temat "kultu Maka". Kto jest "hejterem" a kto "fanbojem"? Posłuchajcie naszej rozmowy z ekspertem Giermaszu Radkiem Lisem. Dowiecie… » więcej 2015-03-13, godz. 13:52 [14.03.2015] Descent (1995 r.) W połowie lat 90-tych trójwymiarowe gry wciąż jeszcze były pewną nowinką, którą zachwycali się gracze. Wyobraźcie sobie - zamiast dwuwymiarowych kosmicznych strzelanek, można było wskoczyć w wirtualny kokpit i walić z laserów… » więcej 2015-03-12, godz. 09:35 [14.03.2015] Giermasz #131 - Mroczne stany świadomości Tak się złożyło, że w tej audycji recenzujemy jedną grę - bo Jarek Gowin na chorobowym. Gatunek point'n'click jakoby obumiera i jest niszowy - nawet jeżeli (choć nie jesteśmy do tego przekonani), to cały czas na rynku… » więcej 2015-03-12, godz. 09:33 [14.03.2015] Przegląd tygodnia Były czołgi, samoloty - to niech będą wielkie okręty wojenne. Studio świetnie znane z World of Tanks sieciowe bitwy na morzu zapowiadało już ze trzy lata temu. I się doczekaliśmy - a przynajmniej doczekaliśmy się beta testów World… » więcej 2015-03-12, godz. 09:31 [14.03.2015] Tormentum: Dark Sorrow [PC] Mam propozycję: jeżeli po przeczytaniu tej recenzji zainteresuje was gra Tormentum: Dark Sorrow, to spróbujcie tak zaplanować sobie czas z tą produkcją, żeby skończyć ją w jedną noc. Bo nie jest jakoś przesadnie długa, a wydaje… » więcej 2015-03-12, godz. 09:30 [21.03.2015] The Book of Unwritten Tales 2 [PC] To kolejny przykład na to, że sprawdzone rozwiązania i czerpanie pełnymi garściami z dobrych wzorów - w rozsądnych ilościach - to prawie gotowa recepta na udaną grę. Prawie, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze twórców z dobrym… » więcej 2015-03-06, godz. 17:43 [07.03.2015] Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty [PC] Niektórzy deweloperzy jednak pamiętają, że nie naprawia się rzeczy, które nie są zepsute, a jeśli coś przynosi mnóstwo frajdy i nie pozwala oderwać się od ekranu komputera, to znaczy, że nie wymaga wielkich zmian. Taki właśnie… » więcej 2015-03-06, godz. 17:34 [07.03.2015] Giants: Citizen Kabuto (2000r.) To był jeden z tych akcentów charakterystycznych dla końcówki lat 90-tych. Miks wszystkiego, z akcentem położonym na nieco przyciężkawy humor. W Giants: Citizen Kabuto, produkcji sprzed 15-tu lat Planet Moon Studios, mamy mieszankę… » więcej 2015-03-06, godz. 17:24 [07.03.2015] Polska branża ma się coraz lepiej This War of Mine docenione po raz kolejny - jaką nagrodę tym razem zdobyła ta świetna polska produkcja, opowiada nasz ekspert od rodzimej branży, czyli Michał Król z portalu HCgamer. Uchylając rąbka tajemnicy, miłe jest to, że grę… » więcej
535536537538539540541