Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Szkoda. Naprawdę szkoda, że w taki sposób żegnają się z tworzeniem gier. Pamiętacie, jak złościliśmy się na beznadzieje pirackie RPG Raven's Cry? Totalnie niedopracowane, pisane "na kolanie"... ta gra stała się przysłowiowym "gwoździem do trumny" dla jednego z najstarszych polskich studiów tworzących gry. Reality pump właśnie oficjalnie zbankrutowało - o co dokładnie poszło, więcej o tym znajdziecie, gdy odsłuchacie rozmowy w dziale Granie po polsku.

Activision Blizzard już zaczyna podkręcanie atmosfery przed... listopadową premierą nowego Call of Duty: Black Ops III. Na wydawanych co roku kolejnych częściach ultra-hitowej strzelanki od 2003 roku firma zarobiła skromne 11 miliardów dolarów. I, jak się pochwalili, poprzednie dwie części podserii Black Ops trafiły do 100 milionów graczy. Domyślamy się, że ogłaszając takie informacje, mówią między wierszami "widzicie, tyle milionów nie może się mylić".

Chociaż - inna słynna gra tego wydawcy, sieciowy World of Warcraft znowu zaliczył spadek abonentów. Z 10 milionów do 7 milionów. Nie pierwszy raz się to dzieje, po premierze ostatniego dodatku był spory skok do góry - teraz, wygląda na to, sytuacja wróciła do normy. Tak czy owak, WOW to najpopularniejsza gra sieciowa, w której trzeba płacić miesięczny abonament.

Ale nie martwcie się, odbiją sobie inną hitową grą. Bo darmową karciankę - z mikropłatnościami - czyli Hearthstone: Heroes of Warcraft ściągnęło skromne 30 milionów graczy. Oczywiście, pewnie nie wszystkie konta są aktywne, ale nie zmienia to faktu, że kasa musi tam płynąć szerokim strumieniem.

Rynek gier przeglądarkowych, społecznościowych i mobilnych - wielu, oj wielu chciałoby uszczknąć kasy z tego wielkiego tortu pełnego lukru. Wszak takie produkcje - często darmowe z mikropłatnościami - ściągają na swoje smartfony-tablety dziesiątki milionów ludzi. A później twórcy kupują kolejne wille z basenem... Albo i nie - skoro znana firma na tym rynku, Zynga - czyli ci od między innymi FarmVille - zwalnia, tnie koszty i ogranicza plany wydawnicze.

Wytłumaczcie nam jedną rzecz: podobno trójwymiarowe platformówki są passé, podobno od lat nikt ich nie chce - i poza jakimiś twórcami niezależnymi i małą niszą nikogo nie interesują... Wygląda jednak na to, że ta nisza trzyma się mocno, bo gdy twórcy znanej kiedyś serii Banjo-Kazooie ogłosili, że zbierają kasę na duchowego następcę - zamiast deklarowanych 175 tysięcy funtów, w kilka godzin zebrali na grę Yooka-Laylee prawie milion banknotów.



Zresztą, w centrali japońskiego giganta, Nintendo chyba nikt o "śmierci" platformówek 3D nie słyszał - jak je tworzyli, tak tworzą. A właśnie poinformowali, że kolejne przygody "Mariana" na dwóch ich konsolach, stacjonarnej Wii U i przenośnym 3DS kupiło w sumie ponad 15 milionów ludzi. Ten rok fiskalny dla "Big N" był naprawdę dobry. Z minusa odbili się na plus z zyskiem 342 milionów dolarów.

Rok fiskalny podsumowało także Electronic Arts. Ciekawe, że firma gigant zarabia coraz mniej na rynku PC, coraz więcej na konsolach. Z ich dokumentów dowiedzieliśmy się także, że: jesienią zagramy w kolejną część znanej serii zręcznościowych samochodówek Need for Speed, a zimą przyszłego roku doczekamy się kontynuacji kultowej dla wielu produkcji o bieganiu po dachach w parkourowym stylu, czyli Mirror's Edge.

Za to sieciowa-futurystyczna pierwszoosobowa sieciowa strzelanka z wielkimi robotami w roli głównej ani w tym, ani prawdopodobnie w przyszłym roku nie pojawi się na sklepowych półkach. Mowa o Titanfall 2, wiadomo, że jest w produkcji - chociaż jest też wariant optymistyczny, że być może na pole bitwy wyruszymy późną jesienią 2016 roku.

To, tu cytat "jedyna survivalowa gra z zombie na Steamie, która nie jest dostępna w programie wczesnego dostępu" - mówią twórcy GoatZ - czyli płatnego dodatku do słynnego Symulatora Kozy. Oczywiście, tak jak "podstawka" jest kpiną z gier sandboxowych, z otwartym światem - tak GoatZ to żart z modnych ostatnio (i często niedopracowanych i testowanych na graczach) gier o przeżyciu w świecie opanowanym przez zombie. Będzie koo-ooo-ooo-zacko!!!

Zobacz także

2015-07-10, godz. 09:57 [11.07.2015] Toren No to się teraz wpakowałem jak śliwka w kompot. A sam chciałem. Wiecie: artystyczna wizja, inspiracje kultowym ICO, do tego z Brazyli czyli mamy powiew egzotyki - idealne połączenie, wydawało się... I cały problem polega na tym, że… » więcej 2015-07-09, godz. 16:55 [11.07.2015] Przegląd tygodnia O tym, że świat zwariował, wiadomo od dawna: no bo jak inaczej wytłumaczyć, że gry z tak zwanym "wczesnym dostępem" - czytaj: niedokończone, w produkcji - sprzedają się w milionowych nakładach. Głównie tak zwane survivale, czego… » więcej 2015-07-09, godz. 16:54 [11.07.2015] Toren No to się teraz wpakowałem jak śliwka w kompot. A sam chciałem. Wiecie: artystyczna wizja, inspiracje kultowym ICO, do tego z Brazyli czyli mamy powiew egzotyki - idealne połączenie, wydawało się... I cały problem polega na tym, że… » więcej 2015-07-09, godz. 16:53 [11.07.2015] J-Stars Victory VS+ [PS4] Andrzej (czyli kolega z redakcji) po raz kolejny uraczył mnie grą, skierowaną do specyficznego grona fanów wszystkiego z literą "J" przed nazwą właściwą. Chodzi tu o daleki Kraj Kwitnącej Wiśni i ich niezrozumiałe dla zwykłego… » więcej 2015-07-08, godz. 16:30 [11.07.2015] Jak rząd nowe technologie odkrył... Jeżeli nie wiecie, jaka była pierwsza w historii polska aplikacja napisana na "inteligentny zegarek" Apple - to wystarczy włączyć rozmowę i wszystko Wam nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis opowie. Jak to zwykle u nas, nie brakuje… » więcej 2015-07-03, godz. 17:18 [04.07.2015] Ronin [PC] "Każdy dobry fort musi mieć lukę, która zwabi wroga." Cytat z wielkiego klasyka Akiry Kurosawy, filmu "Siedmiu samurajów", pasuje do Ronina jak ulał. Gra ta jest bardzo wymagająca, ale daje niewyobrażalną satysfakcję. Zwłaszcza… » więcej 2015-07-03, godz. 16:34 [04.07.2015] Giermasz #147 - Giermasz Action Edition Tak jak tydzień temat, ten Giermasz również poświęcamy konkretnemu gatunkowi gier - tym razem aż trzy recenzje: dwie produkcje wypełnione akcją po brzegi, trzecia przygodowa "z przymrużeniem oka". Narosło nam trochę zaległości… » więcej 2015-07-03, godz. 16:27 [04.07.2015] Ronin [PC] "Każdy dobry fort musi mieć lukę, która zwabi wroga." Cytat z wielkiego klasyka Akiry Kurosawy, filmu "Siedmiu samurajów", pasuje do Ronina jak ulał. Gra ta jest bardzo wymagająca, ale daje niewyobrażalną satysfakcję. Zwłaszcza… » więcej 2015-07-03, godz. 15:43 [04.07.2015] Rach, ciach - i szlus Dopiero co na komputerach PC zadebiutowała polska gra Ronin - od nas, co sprawdzicie w recenzjach, dostała wysoką notę - a nasz ekspert Michał Król z portalu HCgamer opowiada o kulisach powstania tej produkcji. Poza tym, sprawdzamy… » więcej 2015-07-03, godz. 15:42 ARCHIWUM 2015, lipiec » więcej
518519520521522523524