MOBA to, dla niewtajemniczonych, Multiplayer Online Battle Arena. W skrócie - dwie drużyny w internecie ścierają się ze sobą na określonym obszarze (arenie). W Heroes of the Storm dodatkowo w trakcie starcia można zdobyć wsparcie "tubylców", wypełniając wyznaczone przez nich zadania: a to zebranie monet dla pirata, a to zejście do podziemi po trochę czaszek. Dodatkowo na arenie znajdują się strategiczne punkty, które warto zgarnąć dla swojej drużyny.
Co różni Heroes of the Storm od innych tego typu gier? Niewiele jest rozwijania indywidualnego bohatera - owszem ich zdolności z czasem stają się lepsze, ale nie ma już wybierania ścieżki rozwoju i zastanawiania się na co przeznaczyć zdobyte punkty doświadczenia. To samo z walutą - kupić można tylko niektórych bohaterów, wierzchowce i skórki - ale żadnego zaopatrywania się w ekwipunek.
I dobrze. dzięki temu leci się od razu na następną walkę a nie głowi, jak tu najlepiej wydać to co się zdobyło. I to wywołuje syndrom "jeszcze jedna walka". A potem "a to sprawdzę jeszcze tylko tego ancymona". I czas leci...
Fani Blizzarda mają tu do dyspozycji swoich ulubieńców z Diablo, Warcrafta i Starcrafta. I - co mi się w tej grze podoba najbardziej - to właśnie bohaterowie. A konkretnie ich wyjątkowość. Każdy ma inne umiejętności, wymaga innego podejścia i co nie bez znaczenia, wygląda zupełnie inaczej. Osobiście polecam Sonię, mocna jest dziewczyna a i jej środek transportu ciekawy.
Jeśli szukacie dobrej efektownej bijatyki od czasu do czasu, która nie wymaga za dużo myślenia, to Heores of the Storm jest dla Was. Jeśli szukacie dobrej efektownej bijatyki, która spędzi wam sen z oczu i zrobi z was mistrzów strategii to Heroes of the Storm... też jest dla Was.
A i jeszcze jedno. Muzyka autorstwa Glenna Stafforda & Jasona Hayesa. Co Wam będę mówić, posłuchajcie sami w nagranej recenzji.
Zobacz także
2015-06-12, godz. 12:03
[13.06.2015] Kholat [PC]
Nic nie zapowiadało tragedii. Dla grupy 10. doświadczonych alpinistów, narciarska wyprawa w góry północnego Uralu miała być tylko rozgrzewką. Przywódca, Igor Diatłow, planował bowiem dużo trudniejszą eskapadę do Arktyki. Mieli…
» więcej
2015-06-12, godz. 12:01
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:52
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:49
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
[06.06.2015] Pepperoni na krzemowym cieście
Pudełko od pizzy, które jest równocześnie projektorem... gdzie można znaleźć takie cuda, to wie nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Rozmawiamy także o tematach poważniejszych, na przykład o jesiennej premierze Windowsa…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
ARCHIWUM 2015, czerwiec
» więcej
2015-06-05, godz. 14:57
[06.06.2015] Pytania i odpowiedzi
Co zrobi Techland - czy będzie Dying Light 2, dlaczego prace nad Hellraid zawieszono i co z marką Call of Juarez? Między innymi na te pytania odpowiada Michał Król z portalu HCgamer.pl . Jak zawsze ma najnowsze informacje o polskiej branży…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:33
[06.06.2015] Star Horizon [PC]
Od zarania dziejów ludzie tłukli się między sobą, co przerabiałem w setkach gier wszelakich gatunków - od strategii po zwykłe strzelaniny. Konflikty to pokarm dla scenarzystów i graczy, a największymi bataliami mogły się zawsze…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:23
[06.06.2015] Turbo Esprit (1986 r.)
W 1986 roku ta gra po prostu "rozgromiła" graczy: mieliśmy super "furę", wielkie otwarte miasto (!) i do tego widok z oczu kierowcy. Turbo Esprit, wydane przez Durell Software w tamtych czasach było grą, która po prostu zachwycała…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:04
[06.06.2015] Giermasz #143 - Skromniej nie znaczy gorzej
W tej audycji wyruszamy w kosmos, Michał Król przetestował udaną, mniejszą polską produkcję Star Horizon, przeniesioną z tabletów na PC-ty (swoją drogą, co za czasy, czy nie powinno być ewentualnie odwrotnie?). Andrzej Kutys przypomniał…
» więcej