Co gorsza, opcje graficzne, zazwyczaj bardzo rozbudowane na "blaszakach", tym razem są nad wyraz skromne. Trzeba "grzebać" w plikach gry, żeby na przykład zwiększyć limit wyświetlanych klatek na sekundę. Szczytem jest informacja, że jakoby w stosunku do wersji konsolowych - które, nota bene, działają bez zarzutu - otóż wersja PC jakoby jest pozbawiona części graficznych bajerów.
No to już lekkie przegięcie - bo co jak co, ale jeżeli wydałeś ładnych kilka "tysi" na ekstra PC, to zawsze grafika wygląda tam lepiej. No cóż, oczywiście w oficjalnym komunikacie mamy zapewnienie, że zainteresowani "w pocie czoła" pracują nad naprawieniem tej kuriozalnej, co by nie mówić, sytuacji.
"Rusz na ostatnią przygodę wraz ze swą drużyną, by zmierzyć się z Tym, który to wszystko zaczął" - zachęcają twórcy gry RPG Dragon's Age: Inkwizycja. Na razie rozesłali ankiety do graczy z pytaniem, czy ci skłonni byliby wydać 15 dolców na taki dodatek do gry.
Opadły już emocje po wielce udanych targach E3, ale nie brakuje newsów o pokazanych tam grach. Na przykład remake kultowego Final Fantasy VII. To nie będzie wersja "jeden do jednego" czyli oryginał z ładniejszą grafiką - zapowiadają twórcy. Twierdzą, że bez psucia klimatu klasyka dodadzą coś nowego. Przy remake Final Fantasy VII pracuje między innymi oryginalny scenarzysta, więc chyba nie będzie źle. Tak czy owak, klasyczną wersję kupicie w cyfrowych sklepach bez problemu.
A wracając jeszcze do nieszczęsnego Batman: Arkham Knight... W Giermaszu wkrótce recenzja wersji konsolowej, oceny z portali na całym świecie są generalnie entuzjastyczne. A gracze zastanawiają się, co teraz wymyśli firma Rocksteady? Jeden z nich nagrał nawet filmik, w którym wytropił w grze o Mrocznym Rycerzu nawiązania do innego słynnego superbohatera, protoplasty nurtu, czyli Supermana.
Wreszcie się doczekali: abonenci usługi sieciowej PlayStation Plus doczekali się darmowej - okrojonej oczywiście w związku z tym - wersji gry wyścigowej DriveClub. To była niezła afera, bo mieli dostać to rozbudowane demo na starcie konsoli PS 4 jeszcze w październiku 2013 roku. Ale gra najpierw "zaliczyła obsuwę", a później o wersji PS Plus było cicho. No i wreszcie jest do ściągnięcia z cyfrowego sklepu Sony. Jak masz abonament...
Byli niezależni, później kupieni przez korpo - i znowu "idą na swoje". Znane polskie studio People Can Fly, twórcy strzelanki Painkiller i jednej z odsłon słynnej serii Gears of War. Więcej o tej reaktywacji mówimy w dziale Gramy po polsku.
Tam również podzielimy się z Wami wrażeniami z pokazanego długiego fragmentu rozgrywki z przygotowywanej przez warszawskie studio Flying Wild Hog pierwszoosobowej siekanko-strzelanki Shadow Warrior 2. "Jedynkę" recenzowaliśmy i się nam podobała, czekamy na "dwójkę", bo rzeczone wideo wygląda naprawdę nieźle.
Nowy model PlayStation 4 na rynku od 15 lipca. Więcej o zapowiedzianej nieco zmienionej konsoli w dziale Technologie, graczy na pewno ucieszy większy, terabajtowy dysk twardy. Bo w czasach gier zajmujących po 50 giga, mniejsze dyski powoli tracą rację bytu. Chociaż to, że nowy model "Pleja" będzie nieco droższy, to naszym zdaniem pewne jak dwa razy dwa...
Zobacz także
2015-06-12, godz. 12:03
[13.06.2015] Kholat [PC]
Nic nie zapowiadało tragedii. Dla grupy 10. doświadczonych alpinistów, narciarska wyprawa w góry północnego Uralu miała być tylko rozgrzewką. Przywódca, Igor Diatłow, planował bowiem dużo trudniejszą eskapadę do Arktyki. Mieli…
» więcej
2015-06-12, godz. 12:01
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:52
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-12, godz. 11:49
[13.06.2015] Invisible, Inc. [Mac]
"Lubisz XCOM-a to Ci się spodoba". Tak brzmiało moje pierwsze zetknięcie z Invisible, Inc. Trochę było w nim prawdy ale niedużo. Invisible, Inc. to strategia turowa z elementami RPG. Tak jak w XCOMie, śmierć jednego, dobrze wyposażonego…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
[06.06.2015] Pepperoni na krzemowym cieście
Pudełko od pizzy, które jest równocześnie projektorem... gdzie można znaleźć takie cuda, to wie nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Rozmawiamy także o tematach poważniejszych, na przykład o jesiennej premierze Windowsa…
» więcej
2015-06-05, godz. 15:00
ARCHIWUM 2015, czerwiec
» więcej
2015-06-05, godz. 14:57
[06.06.2015] Pytania i odpowiedzi
Co zrobi Techland - czy będzie Dying Light 2, dlaczego prace nad Hellraid zawieszono i co z marką Call of Juarez? Między innymi na te pytania odpowiada Michał Król z portalu HCgamer.pl . Jak zawsze ma najnowsze informacje o polskiej branży…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:33
[06.06.2015] Star Horizon [PC]
Od zarania dziejów ludzie tłukli się między sobą, co przerabiałem w setkach gier wszelakich gatunków - od strategii po zwykłe strzelaniny. Konflikty to pokarm dla scenarzystów i graczy, a największymi bataliami mogły się zawsze…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:23
[06.06.2015] Turbo Esprit (1986 r.)
W 1986 roku ta gra po prostu "rozgromiła" graczy: mieliśmy super "furę", wielkie otwarte miasto (!) i do tego widok z oczu kierowcy. Turbo Esprit, wydane przez Durell Software w tamtych czasach było grą, która po prostu zachwycała…
» więcej
2015-06-05, godz. 14:04
[06.06.2015] Giermasz #143 - Skromniej nie znaczy gorzej
W tej audycji wyruszamy w kosmos, Michał Król przetestował udaną, mniejszą polską produkcję Star Horizon, przeniesioną z tabletów na PC-ty (swoją drogą, co za czasy, czy nie powinno być ewentualnie odwrotnie?). Andrzej Kutys przypomniał…
» więcej