Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"Hej, ostatnio grałam w fajną grę na tablecie" - "Tak? Jaką" - "Earthcore Shattered Elements" - "Co?". No właśnie, jeżeli nawet angliście wymowa nazwy gry nie przychodzi naturalnie to chyba coś jest nie tak. Zwłaszcza, jak robi ją polskie studio. Skróćmy ją więc - Earthcore - o Boże - Earth-Core, "Jądro Ziemi", to darmowa gra mobilna na system iOS czyli na iPady. W przyszłości mają się pojawić jeszcze wersje na Androida i Windows ale na razie bez wynalazków Steve'a Jobsa nie pogramy. Gra wielka jak cegła, bo waży ponad 700MB. Średnio aplikacje i gry mają tak po sześćdziesiąt do stu mega. Earthcore jest 10 razy cięższe, a jest grą karcianą...
GIERMASZ-Recenzja Earthcore: Shattered Elements

Zasada jest prosta: woda wygrywa z ogniem, ogień z ziemią, ziemia z wodą - wszystko wygrywa z pyłem. Coś jak "kamień, papier, nożyce". Różnica jest taka, że nasze "nożyce" mogą dostać specjalne zdolności, które pozwolą im uciec, pomóc koledze czy spowodować duże straty u przeciwnika, bez względu na wynik pojedynku. Do tego dostajemy jeszcze historię utrzymaną w klimacie mrocznego fantasy i możliwość uczestniczenia w turniejach.

Pomimo wad, takich jak tutorial (samouczek) w formie filmów do oglądania, zupełnie niezrozumiałe oczekiwanie na ulepszenie bohaterskich kart, fabuła tylko w formie tekstu między pojedynkami czy nudna muzyka - Earthcore jest zaskakująco wciągające. Trochę trwa strategiczne kombinowanie, a i tak rozgrywka jest ułożona w taki sposób, że każdy Dawid Goliata może przy odrobinie sprytu pokonać. Acha, i narratorem jest kultowy dla graczy Piotr Fronczewski...

Mam wrażenie, że Earthcore to produkcja gdzieś z pogranicza zabijacza czasu w komórce a rozbudowanej super produkcji - za duża na tablety, za mała na konsole. Ale jak na "darmówkę" (z nienachalnymi mikropłatnościami) - świetna!

Zobacz także

2016-01-15, godz. 13:05 ARCHIWUM 2015, listopad » więcej 2016-01-15, godz. 11:10 [16.01.2016] "Podglądany, podglądana" Tym razem sporo wiadomości i plotek dotyczących branży smartfonów. Wiadomo na przykład, że zamiast Motoroli będzie Moto - nam się bardziej kojarzy to z motoryzacją, ale producent ma nadzieję, że rebranding przyniesie rezultaty… » więcej 2016-01-15, godz. 10:52 [16.01.2015] Giermasz #175 - Czas na indyka Trzy recenzje, trzy gry niezależne, niezbyt drogie i - warte uwagi. Chaos Reborn ograła gościnnie dziennikarka Agata Hawrylczuk. Nie pierwszy raz zmierzyła się z tematem gier strategicznych czy turowych, recenzowana produkcja godna jest… » więcej 2016-01-14, godz. 15:31 [16.01.2016] Przegląd tygodnia Najpierw było zdziwienie, później niedowierzanie i na końcu - jak to w necie - lekki hejt: "no po prostu wstydu nie mają żeby tak zdzierać kasę z fanów". A fani, jak to fani, nie przejmując się gadaniem, popędzili do sklepów i… » więcej 2016-01-14, godz. 15:29 [16.01.2016] Chaos Reborn [Mac] Chaos odrodzony... "Chaos Reborn"... Julian Gollop, brytyjski twórca m.in. X-COM przy pomocy finansowania społecznościowego wskrzesił swoją grę z 1985 roku "Chaos: The Battle of Wizards". Dostaliśmy strategię turową w świecie magów… » więcej 2016-01-14, godz. 15:28 [16.01.2016] Underrail [PC] O Matko! Jaki trafił mnie zaszczyt... Recenzuję najnowszą część Fallouta. A nie, czekaj... Gdzie trójwymiar? Gdzie widzenie z pierwszej osoby? Co tu robi znowu rzut izometryczny? Tak to przynajmniej wygląda na początku. Niektórzy… » więcej 2016-01-14, godz. 15:27 [16.01.2016] Red Game Without A Great Name [PC] Tytuł gry czasami powstaje na samym końcu jej tworzenia. Przynajmniej tak musiało być z polskim Red Game Without a Great Name od studia iFun4all. Tak, gra jest czerwona - i chodzi nie tylko o jej wygląd, ale też o kolor emocji, które… » więcej 2016-01-08, godz. 20:02 [09.01.2016] Flower Power W nowych technologiach nie ma ani chwili przestoju - ledwo rozpoczął się nowy rok, a już poważna, znana i duża impreza targowa w USA, czyli oczywiście CES. Oczywiście - bo jak zawsze nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis bardzo… » więcej 2016-01-08, godz. 20:02 GIERMASZ 2016, styczeń » więcej 2016-01-08, godz. 19:44 [09.01.2016] Idź za białym królikiem W pierwszej części tego wydania naszego kącika o polskich grach posłuchacie rozmowy Michała Króla z Pawłem Gajdą, project managerem Carbon Studio, które tworzy niezmiernie ciekawie się zapowiadającą produkcję z użyciem wirtualnych… » więcej
492493494495496497498