Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
"Hej, ostatnio grałam w fajną grę na tablecie" - "Tak? Jaką" - "Earthcore Shattered Elements" - "Co?". No właśnie, jeżeli nawet angliście wymowa nazwy gry nie przychodzi naturalnie to chyba coś jest nie tak. Zwłaszcza, jak robi ją polskie studio. Skróćmy ją więc - Earthcore - o Boże - Earth-Core, "Jądro Ziemi", to darmowa gra mobilna na system iOS czyli na iPady. W przyszłości mają się pojawić jeszcze wersje na Androida i Windows ale na razie bez wynalazków Steve'a Jobsa nie pogramy. Gra wielka jak cegła, bo waży ponad 700MB. Średnio aplikacje i gry mają tak po sześćdziesiąt do stu mega. Earthcore jest 10 razy cięższe, a jest grą karcianą...
GIERMASZ-Recenzja Earthcore: Shattered Elements

Zasada jest prosta: woda wygrywa z ogniem, ogień z ziemią, ziemia z wodą - wszystko wygrywa z pyłem. Coś jak "kamień, papier, nożyce". Różnica jest taka, że nasze "nożyce" mogą dostać specjalne zdolności, które pozwolą im uciec, pomóc koledze czy spowodować duże straty u przeciwnika, bez względu na wynik pojedynku. Do tego dostajemy jeszcze historię utrzymaną w klimacie mrocznego fantasy i możliwość uczestniczenia w turniejach.

Pomimo wad, takich jak tutorial (samouczek) w formie filmów do oglądania, zupełnie niezrozumiałe oczekiwanie na ulepszenie bohaterskich kart, fabuła tylko w formie tekstu między pojedynkami czy nudna muzyka - Earthcore jest zaskakująco wciągające. Trochę trwa strategiczne kombinowanie, a i tak rozgrywka jest ułożona w taki sposób, że każdy Dawid Goliata może przy odrobinie sprytu pokonać. Acha, i narratorem jest kultowy dla graczy Piotr Fronczewski...

Mam wrażenie, że Earthcore to produkcja gdzieś z pogranicza zabijacza czasu w komórce a rozbudowanej super produkcji - za duża na tablety, za mała na konsole. Ale jak na "darmówkę" (z nienachalnymi mikropłatnościami) - świetna!

Zobacz także

2015-06-05, godz. 13:22 ARCHIWUM 2015, czerwiec » więcej 2015-06-05, godz. 13:15 [06.06.2015] Przegląd tygodnia "Słyszałeś, będzie nowy Fallout - nie no super - wreszcie, ile można czekać..." - nie wiemy jak u Was, ale nasi wszyscy znajomi gracze po prostu oszaleli ze szczęścia na wieść o kontynuacji tej dziejącej się w postapokaliptycznej… » więcej 2015-06-05, godz. 13:12 [06.06.2015] Star Horizon [PC] Od zarania dziejów ludzie tłukli się między sobą, co przerabiałem w setkach gier wszelakich gatunków - od strategii po zwykłe strzelaniny. Konflikty to pokarm dla scenarzystów i graczy, a największymi bataliami mogły się zawsze… » więcej 2015-06-05, godz. 13:10 [06.06.2015] Star Horizon [PC] Od zarania dziejów ludzie tłukli się między sobą, co przerabiałem w setkach gier wszelakich gatunków - od strategii po zwykłe strzelaniny. Konflikty to pokarm dla scenarzystów i graczy, a największymi bataliami mogły się zawsze… » więcej 2015-06-03, godz. 12:04 [06.05.2015] Murasaki Baby [PS Vita] Jedną z podstawowych - i oczywistych - zalet konsoli przenośnej jest fakt, że jest... przenośna. Poczekalnia u lekarza i godzina siedzenia? Nie ma problemu. Przyszedłem za wcześnie na umówione spotkanie i nie mam co ze sobą zrobić?… » więcej 2015-06-03, godz. 12:02 [06.05.2015] Murasaki Baby [PS Vita] Jedną z podstawowych - i oczywistych - zalet konsoli przenośnej jest fakt, że jest... przenośna. Poczekalnia u lekarza i godzina siedzenia? Nie ma problemu. Przyszedłem za wcześnie na umówione spotkanie i nie mam co ze sobą zrobić?… » więcej 2015-06-03, godz. 12:01 [06.05.2015] Murasaki Baby [PS Vita] Jedną z podstawowych - i oczywistych - zalet konsoli przenośnej jest fakt, że jest... przenośna. Poczekalnia u lekarza i godzina siedzenia? Nie ma problemu. Przyszedłem za wcześnie na umówione spotkanie i nie mam co ze sobą zrobić?… » więcej 2015-05-29, godz. 18:23 [30.05.2015] Titan Souls [PC] Z moim kolegą redakcyjnym Andrzejem zawsze mam ten sam problem. Marudzi bym wziął jakąś grę do recenzji, prosi, skomle, jęczy, więc w końcu ulegam, no i często okazuje się, że trafiam na grę dobrą, ale niestety nie zawsze. Wszyscy… » więcej 2015-05-29, godz. 18:22 [30.05.2015] Titan Souls [PC] Z moim kolegą redakcyjnym Andrzejem zawsze mam ten sam problem. Marudzi bym wziął jakąś grę do recenzji, prosi, skomle, jęczy, więc w końcu ulegam, no i często okazuje się, że trafiam na grę dobrą, ale niestety nie zawsze. Wszyscy… » więcej 2015-05-29, godz. 18:02 [30.05.2015] Red Card (2002 r.) Jak to mówił legendarny polski trener Kazimierz Górski "Piłka jest okrągła, a bramki są dwie". A co jeśli dodać do tego to, na co uczuleni są sędziowie rozdający kolorowe kartki? Wydana w 2002 roku przez Midway gra Red Card pozwala… » więcej
523524525526527528529