This War Of Mine wydaje się być grą wprost stworzoną na tablety. Dwuwymiarowe lokacje nie są duże. Nie ma kombinacji ruchów, które wymagałyby kontrolera do konsoli. A wciąga niesamowicie, do tego stopnia, że zdarzało mi się chodzić z nosem w iPadzie po domu. Wciąga przede wszystkim klimatem, nieoczekiwanymi wydarzeniami, emocjonalnymi interakcjami, dylematami moralnymi i tym nieustającym pytaniem: czy uda mi się przetrwać następny dzień?
Ciężkie wybory czekają nas na każdym kroku. Wybudować krzesło czy zasłonić dziurę w ścianie? Podgrzać jedzenie czy wrzucić trochę opału do pieca? Pomóc sąsiadowi splądrować magazyn z lekami czy patrzeć jak ciężko ranny współlokator nie rusza się z łóżka? Oddać własne jedzenie głodnym dzieciom? Okraść staruszków z leków?
Tak, 11bit studios sięga po ciężki kaliber emocji. Podczas pierwszej nocy, kiedy to ktoś z naszych ocalonych idzie szukać jedzenia, wody, budulca widząc grożącego mi człowieka z bronią, z przyzwyczajenia wyniesionego z innych gier, od razu rzuciłam się na niego z łomem. I okazało się, że to był błąd. Wystarczyłoby go szturchnąć, a dałby mi spokój a mojego krewkiego biedaka wyrzuty sumienia nie zżerałyby przez następne dni. Ot tak, zareagować po ludzku.
W This War Of Mine każdy detal jest przemyślany. Czarno-biała grafika, trafiona w dziesiątkę muzyka, rysy psychologiczne postaci, losowość lokacji i zdarzeń. To wszystko sprawia, że grę można przechodzić wielokrotnie bez ani chwili znużenia.
Krwi jak na wojnę niby jest niewiele ale jednak czasem ciężko po rozgrywce zasnąć. Chyba, że z myślą, że jednak mamy szczęście żyć w kraju, w którym nie musimy się bać snajperów na ulicy...
Zobacz także
2015-05-22, godz. 08:40
[23.05.2015] Project CARS [PC, PS4]
Gra samochodowa, na którą czekali chyba wszyscy fani wirtualnego jeżdżenia. Wyobraźnię rozpalały oszałamiające obrazki czy filmy pokazujący wizualne "rozpasanie" Project CARS. Z tego zresztą między innymi powodu premierę wielokrotnie…
» więcej
2015-05-22, godz. 08:34
[23.05.2015] Giermasz #141 - Po studiu hasają Białe Wilki...
Ten Giermasz po prostu zdominował temat Wiedźmina III: Dziki Gon. Na wieczornym otwarciu sklepu tuż przed premierą był i Andrzej Kutys i Michał Król z naszej redakcji, rozmawialiśmy z fanami. A że na imprezę z okazji premiery do…
» więcej
2015-05-15, godz. 19:39
[16.05.2015] Wiedźmin wiedźmin wiedźmin...
... wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin wiedźmin…
» więcej
2015-05-15, godz. 17:18
[16.05.2015] Kerbal Space Program [PC]
Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program…
» więcej
2015-05-15, godz. 17:16
[16.05.2015] Kerbal Space Program [PC]
Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program…
» więcej
2015-05-15, godz. 15:19
[16.05.2015] Giermasz #140 - Kosmiczny projekt
Nie tylko samymi wielkimi produkcjami klasy AAA żyje gracz - i co jakiś czas staramy się opowiedzieć w Giermaszu o jakimś ciekawym "indyku". Nie wszyscy kochają gry "indie" (independent-niezależne), ale w całkiem sporej liczbie przypadków…
» więcej
2015-05-15, godz. 15:12
[16.05.2015] Przegląd tygodnia
Przy okazji publikowania raportów finansowych wychodzą ciekawe informacje: Ubisoft wcześniej jakoś się nie chwalił sprzedażą świetnego, obrazoburczego RPG South Park: Kijek Prawdy. A z worka wyszło całkiem okazałe szydło: mianowicie…
» więcej
2015-05-15, godz. 14:53
[16.05.2015] Śpiewająca żarówka
Tytuł tylko pozornie jest bez sensu - zresztą, wystarczy posłuchać, co ciekawego wymyślili ludzie z Sony. O nowinkach technologicznych opowiada - jak zawsze - nasz ekspert Radek Lis. A w tym wydaniu mówimy między innymi i o śpiewających…
» więcej
2015-05-15, godz. 14:26
[16.05.2015] Kerbal Space Program [PC]
Są gry, do których podchodzi się "jak do byka". Gdy jednak podejdziemy, okazuje się, że "byk" nie tylko nie kopie, ale jest gotowy zabrać nas na fantastyczną przejażdżkę na własnym grzbiecie. Taki jest właśnie Kerbal Space Program…
» więcej
2015-05-15, godz. 14:21
[16.05.2015] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4]
Ostatni boss "ubity", wszystkie pucharki zdobyte, a na liczniku czasu gry masz grubo ponad 100 godzin - i pytasz sam siebie: co dalej? Żal rozstawać się z uniwersum, żal tym większy, bo polubiłeś, jak twórcy ze studia From Software…
» więcej