Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
W niesamowitej podróży przez odległe światy lecisz sową i strzelasz. Brzmi groteskowo, ale Agony to jedna z tych produkcji, które na stałe wyryły się w pamięci miłośników scrollowanych amigowych strzelanin.

Rok 1992 to okres świetności Amigi: kilkudziesięciu znakomitych premier miesięcznie i wspaniałych czasów Psygnosis, legendarnego producenta i wydawcy wielu niezapomnianych hitów. Właśnie w tym roku wyszła trzecia część kultowego Shadow of the Beast oraz, zawierającego podobne elementy graficzne, Agony.

Agony przytłaczało świetnym wykonaniem, sześcioma wypełnionymi wrogami światami w klimatach surrealistycznego fantasy oraz znakomitym udźwiękowieniem. Wielopoziomowe tła i najlepsze dostępne wtedy efekty zrobiły wrażenie na większości recenzentów, fanach strzelanin, a gra jest jednym tchem wymieniana wśród czołowych przedstawicieli gatunku i ogólnie produkcji tamtego okresu.

Co ciekawe, tytułowa piosenka jest przeróbką ścieżki klawiszowca z zespołu Dimmu Borgir, norweskiego symfonicznego black metalu. Ogólnie w Agony pojawił się muzyczny misz-masz, gdyż nad różnymi dźwiękami pracowało w sumie aż 10 osób z dwudziestoosobowego zespołu.

Nie zmienia to faktu, że Agony na zawsze wpisało się w wspaniały okres świetności komputera Amiga.


Zobacz także

2014-11-07, godz. 09:40 [16.11.2014] F1 2014 [PS 3] "Huk silników rozdzierał chłodne tego dnia powietrze, publiczność na trybunach zamarła w oczekiwaniu na moment, gdy zgasną czerwone światła i najlepsi z najlepszych, mistrzowie kierownicy, ruszą do walki na torze" - że tak poetycko… » więcej 2014-11-02, godz. 19:04 [02.11.2014] The Evil Within [PC] Krew, wnętrzności czy obrzydliwe zniekształcenia. A całość w "malowniczym" otoczeniu zrujnowanego szpitala psychiatrycznego. Takimi - jakże oryginalnymi - motywami chce nas zaskoczyć The Evil Within, kolejny survival horror od Tango… » więcej 2014-11-02, godz. 18:57 [02.11.2014] Obcy: Izolacja [PC] W kosmosie nikt nie usłyszy Twojego krzyku. Za to na pewno usłyszą go sąsiedzi, gdy kolejny raz będziesz się darł jak panienka, bo w ciemnym, wilgotnym korytarzu rzucił się na Ciebie znany od lat hełmiasty stwór z ohydną paszczą… » więcej 2014-11-02, godz. 16:17 [02.11.2014] Borderlands The Pre-Sequel! [PS 3] Pewnie wiecie, co to takiego "kupka wstydu"? Ta, na którą odkładamy kolejne gry, obiecując sobie, że "jak będę miał/miała czas, to sobie zagram". Kupka rośnie, bo widząc coraz to nowe wyprzedaże i okazje, łatwo się skusić, mówiąc… » więcej 2014-11-02, godz. 16:12 [02.11.2014] Zaginięcie Ethana Cartera [PC] Przewrotnie można powiedzieć, że ta gra to koszmar recenzenta. Jak opowiedzieć o tytule, w którym najważniejsza jest historia - ale przecież nie można o niej mówić, bo cała zabawa polega na jej odkrywaniu? Jak opisać grę, która… » więcej 2014-11-02, godz. 15:54 [02.11.2014] The Evil Within [PC] Krew, wnętrzności czy obrzydliwe zniekształcenia. A całość w "malowniczym" otoczeniu zrujnowanego szpitala psychiatrycznego. Takimi - jakże oryginalnymi - motywami chce nas zaskoczyć The Evil Within, kolejny survival horror od Tango… » więcej 2014-11-02, godz. 15:53 [02.11.2014] Obcy: Izolacja [PC] W kosmosie nikt nie usłyszy Twojego krzyku. Za to na pewno usłyszą go sąsiedzi, gdy kolejny raz będziesz się darł jak panienka, bo w ciemnym, wilgotnym korytarzu rzucił się na Ciebie znany od lat hełmiasty stwór z ohydną paszczą… » więcej 2014-11-02, godz. 15:32 [02.11.2014] Przegląd wydarzeń Ponieważ panie mają pierwszeństwo, to zaczynamy od smutnej wiadomości dla fanów płci pięknej: mianowicie jedna z najpiękniejszych twarzy Ubisoftu, czyli Jade Raymond, szefowa oddziału w Toronto podziękowała za dalszą współpracę… » więcej 2014-11-02, godz. 15:05 [02.11.2014] Giermasz Horror Show W tej audycji straszymy do potęgi: recenzujemy udany horror - człowiek kontra zabójczy stwór - w Obcy: Izolacja. Uciekamy przed mrocznym rzeźnikiem i diabelskim pomiotem w nie tak do końca udanym The Evil Within. I przemierzamy sielską… » więcej 2014-11-02, godz. 14:52 [02.11.2014] Zaginięcie Ethana Cartera [PC] Przewrotnie można powiedzieć, że ta gra to koszmar recenzenta. Jak opowiedzieć o tytule, w którym najważniejsza jest historia - ale przecież nie można o niej mówić, bo cała zabawa polega na jej odkrywaniu? Jak opisać grę, która… » więcej
555556557558559560561