Kolejna gra pada ofiarą wirusa "przesuwamy-premierę-bo-jeszcze-musimy-dopracować". Tym razem trafiło na Tom Clancy's Rainbow Six: Siege, kooperacyjną strzelankę w której walczymy w niewielkich pomieszczeniach. Twórcy tego tytułu tłumaczą, że w czasie wewnętrznych testów okazało się, że coś tam można jeszcze poprawić. Przesunięcie premiery nie jest na szczęście bardzo długie - z połowy października tego roku na początek grudnia.
I jeszcze coś ze stajni Ubisoftu: reżyser kolejnej odsłony ich flagowej serii o Zabójcach i Templariuszach, czyli Assassin's Creed: Syndicate zapewnia, że najnowsza produkcja "nie będzie brała siebie tak poważnie". Zdaniem Scotta Phillipsa, ogrywając jeszcze jeden tytuł z długaśnej serii nie raz się uśmiechniemy, wybuchniemy śmiechem - a przede wszystkim, dzięki nowinkom w mechanice rozgrywki, będziemy się świetnie bawić.
14 milionów pudełek w sklepach - tak, kilka lat po premierze wygląda sytuacja ze sprzedażą jednego z najlepszych sandboxów w historii czyli Red Dead Redemption. Opowieść o zmierzchu dzikiego zachodu jest świetna, a że zarobiła, to powstaje kontynuacja. Jaka będzie, kiedy premiera - szefostwo studia Rockstar nie puszcza pary z ust. Ostatnio za to pochwalili się właśnie tą okrągłą czternastką.
Następca jednej z najlepszych serii jRPG - japońskich gier RPG - czyli Persona 5 zadebiutuje jeszcze w tym roku. Co prawda, póki co, przedstawiciel wydawcy informował o premierze w USA, ale jest szansa, że uda się to i w naszym zakątku świata. Na razie graczom pokazano dosłownie kilka filmików, bo - jak tłumaczą Japończycy - nie chcą zawieść oczekiwań, ale i tak sprawa jest prosta - to ma być boska produkcja!
Kupujesz konsolę Xbox One, a grasz na niej w gry ze starszego Xboxa 360 - czyli Microsoft cały czas majstruje przy swoim szumnie ogłoszonym programie wstecznej kompatybilności. Co więcej, jak przyznała jedna z grubych ryb w firmie, być może na Xbox One uda się także odpalić gry jeszcze ze stareńkiego Xboxa, czyli pierwszej konsoli, jaką wyprodukował gigant z Redmont.
A czy zagłosowaliście już w ankiecie, jaką w sieci opublikował japoński gigant, czyli Konami? Pytanie graczy o to, w co i jak chcieliby grać staje się coraz modniejsze, więc korporacja pyta, za jakie kolejne odsłony serii z ich bogatego portfolio chcielibyście zagrać. Ankietę znajdziecie tutaj. Giermasz nie ujawnia swoich typów... a przynajmniej tyle, że polatałoby się znowu wielkimi robotami...
Zobacz także
2015-05-15, godz. 14:21
[16.05.2015] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4]
Ostatni boss "ubity", wszystkie pucharki zdobyte, a na liczniku czasu gry masz grubo ponad 100 godzin - i pytasz sam siebie: co dalej? Żal rozstawać się z uniwersum, żal tym większy, bo polubiłeś, jak twórcy ze studia From Software…
» więcej
2015-05-08, godz. 16:53
[09.05.2015] Było sobie studio...
... nazywało się Reality pump i robiło niezłe gry. Może nie były to mega hity, ale nakłady szły w miliony. Do czasu - bo właśnie zbankrutowali. A byli jednym z polskich pionierów w tej branży, więc sporo na ten temat rozmawiamy…
» więcej
2015-05-08, godz. 15:54
[09.05.2015] Giermasz #139 - Krwawe KO
W tym programie recenzja jednej produkcji - za to nie byle jakiej, bo na hasło "Mortal Kombat" reagują nawet osoby, które nie interesują się grami. Było nie było - seria krwawych bijatyk jest jedną z wizytówek tej branży. Ale pomyśleliśmy…
» więcej
2015-05-08, godz. 15:04
[09.05.2015] Windows "miłości i pokoju"...
Jak powszechnie wiadomo, używanie tak zwanych emotikonów - smutnych, wesołych, zadumanych, zdenerwowanych, zdziwionych, itd.itp - buziek (a kreskówkowych smutnych czy wesołych piesków, kotków i wielu innych) od dawna jest normalnym…
» więcej
2015-05-08, godz. 10:38
[09.05.2015] Yie Ar Kung-Fu (1985 r.)
W opisie tej gry na Wikipedii czytamy, że "uważa się ją za podstawę dla współczesnych gier walki". Skoro więc w Giermaszu z 9 maja mówimy o dopiero co wydanej nowoczesnej bijatyce Mortal Kombat X - to powspominajmy, od czego się…
» więcej
2015-05-08, godz. 10:05
[09.05.2015] Przegląd tygodnia
Szkoda. Naprawdę szkoda, że w taki sposób żegnają się z tworzeniem gier. Pamiętacie, jak złościliśmy się na beznadzieje pirackie RPG Raven's Cry? Totalnie niedopracowane, pisane "na kolanie"... ta gra stała się przysłowiowym…
» więcej
2015-05-06, godz. 15:38
ARCHIWUM 2015, kwiecień
» więcej
2015-05-06, godz. 15:34
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej
2015-05-06, godz. 12:28
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej
2015-05-06, godz. 12:26
[09.05.2015] Mortal Kombat X [PC]
Wiem, wiem - żeby recenzować taką grę powinienem znać na wyrywki wszystkie ciosy wszystkich wojowników i to najlepiej z kultowej "jedynki". A przynajmniej dogłębnie ograć poprzednią, bardzo dobrze ocenianą "dziewiątkę". I nawet…
» więcej