Kolejna gra pada ofiarą wirusa "przesuwamy-premierę-bo-jeszcze-musimy-dopracować". Tym razem trafiło na Tom Clancy's Rainbow Six: Siege, kooperacyjną strzelankę w której walczymy w niewielkich pomieszczeniach. Twórcy tego tytułu tłumaczą, że w czasie wewnętrznych testów okazało się, że coś tam można jeszcze poprawić. Przesunięcie premiery nie jest na szczęście bardzo długie - z połowy października tego roku na początek grudnia.
I jeszcze coś ze stajni Ubisoftu: reżyser kolejnej odsłony ich flagowej serii o Zabójcach i Templariuszach, czyli Assassin's Creed: Syndicate zapewnia, że najnowsza produkcja "nie będzie brała siebie tak poważnie". Zdaniem Scotta Phillipsa, ogrywając jeszcze jeden tytuł z długaśnej serii nie raz się uśmiechniemy, wybuchniemy śmiechem - a przede wszystkim, dzięki nowinkom w mechanice rozgrywki, będziemy się świetnie bawić.
14 milionów pudełek w sklepach - tak, kilka lat po premierze wygląda sytuacja ze sprzedażą jednego z najlepszych sandboxów w historii czyli Red Dead Redemption. Opowieść o zmierzchu dzikiego zachodu jest świetna, a że zarobiła, to powstaje kontynuacja. Jaka będzie, kiedy premiera - szefostwo studia Rockstar nie puszcza pary z ust. Ostatnio za to pochwalili się właśnie tą okrągłą czternastką.
Następca jednej z najlepszych serii jRPG - japońskich gier RPG - czyli Persona 5 zadebiutuje jeszcze w tym roku. Co prawda, póki co, przedstawiciel wydawcy informował o premierze w USA, ale jest szansa, że uda się to i w naszym zakątku świata. Na razie graczom pokazano dosłownie kilka filmików, bo - jak tłumaczą Japończycy - nie chcą zawieść oczekiwań, ale i tak sprawa jest prosta - to ma być boska produkcja!
Kupujesz konsolę Xbox One, a grasz na niej w gry ze starszego Xboxa 360 - czyli Microsoft cały czas majstruje przy swoim szumnie ogłoszonym programie wstecznej kompatybilności. Co więcej, jak przyznała jedna z grubych ryb w firmie, być może na Xbox One uda się także odpalić gry jeszcze ze stareńkiego Xboxa, czyli pierwszej konsoli, jaką wyprodukował gigant z Redmont.
A czy zagłosowaliście już w ankiecie, jaką w sieci opublikował japoński gigant, czyli Konami? Pytanie graczy o to, w co i jak chcieliby grać staje się coraz modniejsze, więc korporacja pyta, za jakie kolejne odsłony serii z ich bogatego portfolio chcielibyście zagrać. Ankietę znajdziecie tutaj. Giermasz nie ujawnia swoich typów... a przynajmniej tyle, że polatałoby się znowu wielkimi robotami...
Zobacz także
2015-08-21, godz. 18:40
[22.08.2015] Powroty i premiery
Po krótkiej urlopowej przerwie, gdy nagrywaliśmy programy - co oznaczało brak newsów - wracamy do nowinek, także z branży IT. I w studiu pojawił się znowu nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Zaczynamy od wrażeń po aktualizacji…
» więcej
2015-08-21, godz. 18:35
[22.08.2015] Zatrzęsienie newsów
Jeżeli słuchaliście całego programu z 22 sierpnia, to wiecie, że wiadomości o polskiej branży było tak dużo, że musieliśmy wydłużyć wydanie kącika Granie po polsku i podzielić go na dwie części. Dla Waszej wygody, poniżej…
» więcej
2015-08-21, godz. 15:50
[22.08.2015] Beneath a Steel Sky (1994 r.)
Cyberpunkowy świat przyszłości, chciwe korporacje, świetny scenariusz, dużo humoru... oraz trudne zagadki. Bo, było nie było, mowa o przygodówce point'n'click z 1994 roku. Beneath a Steel Sky stworzyło znane dla fanów gatunku…
» więcej
2015-08-21, godz. 12:11
ARCHIWUM 2015, lipiec
» więcej
2015-08-21, godz. 12:10
[22.08.2015] Giermasz #154 - Ironia losu
Trudno się nie cieszyć, ogrywając bardzo dobrą grę, czyż nie? Więc to czysta ironia losu, gdy Andrzej Kutys trochę narzeka na ciekawą przygodówkę point'n'click Broken Age. A wszystko przez bardzo rozbudzone oczekiwania…
» więcej
2015-08-21, godz. 12:03
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-19, godz. 16:03
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-19, godz. 16:02
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-01, godz. 16:51
[08.08.2015] Branża na plusie
W ramach kącika Gramy po polsku w tym Giermaszu postanowiliśmy zaprosić do rozmowy rodzimych twórców gier. Oczywiście lista jest o wiele, wiele dłuższa - i w kolejnych programach postaramy się o kolejne zaproszenia. A teraz Michał…
» więcej