Takie łażenie po lochach oczywiście już było, również w tej grafice, ale trzymanie się przy tym wyznaczonego rytmu? Wyjścia są dwa - albo będzie dla was dodatkowym ciekawym wyzwaniem, albo wprowadzi frustrację i ograniczenie. Obstawiam, że to pierwsze. Szybko przyzwyczaicie się do rytmicznego klikania. A jeżeli lubicie tego typu muzykę, jaką usłyszycie w muzycznej wersji tej recenzji - to okaże się że sprawia wam to większą radość niż kolejna otworzona skrzynia ze skarbem.
W Crypt of the NecroDancer wbrew pozorom wszystko gra. Mówię "wbrew pozorom" bo potencjalnych wpadek mogło być mnóstwo ale twórcom udało się wszystko zgrabnie połączyć. Kolejne poziomy wciągają bardzo, historia nie jest oczywista, muzyka zmienia się często i ciekawie, tak samo jak rozkład lokacji. Ilość trybów gry też was zadowoli. Co więcej - do wyboru mamy kilkanaście postaci, do tego setki przedmiotów i szeroki wachlarz napotykanych wrogów, a w momencie kiedy już wydaje nam się że przyzwyczailiśmy się do danego rytmu ten zaraz się zmienia i zabawa się rozkręca.
Mimo to Crypt of the NecroDancer nie jest dla wszystkich. Jeżeli szukacie przede wszystkim zabawy (a jednak gra to gra więc o zabawę głównie chodzi) to bierzcie i grajcie ile wlezie. ALE jeżeli lubicie trochę innych emocji - to tu ich nie znajdziecie.
Crypt of the NecroDancer to świetnie opracowana i dopieszczona gra. Do mnie nie trafiła ale mimo to polecam - można spędzić z nią dłuuugie godziny i zakochać się w ścieżce dźwiękowej Danny'ego B czyli Danny'ego Baranowsky'ego.
[Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com]
Zobacz także
2015-08-21, godz. 18:40
[22.08.2015] Powroty i premiery
Po krótkiej urlopowej przerwie, gdy nagrywaliśmy programy - co oznaczało brak newsów - wracamy do nowinek, także z branży IT. I w studiu pojawił się znowu nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Zaczynamy od wrażeń po aktualizacji…
» więcej
2015-08-21, godz. 18:35
[22.08.2015] Zatrzęsienie newsów
Jeżeli słuchaliście całego programu z 22 sierpnia, to wiecie, że wiadomości o polskiej branży było tak dużo, że musieliśmy wydłużyć wydanie kącika Granie po polsku i podzielić go na dwie części. Dla Waszej wygody, poniżej…
» więcej
2015-08-21, godz. 17:13
[22.08.2015] Przegląd tygodnia
Konkretnej daty jeszcze nie ma, ale wydawca zapewnia, że to kwestia raptem kilku tygodni i posiadacze PC-towej wersji gry Batman: Arkham Knight będą wreszcie mogli pobrać z sieci dużą "łatkę", która wreszcie naprawi ogromną ilość…
» więcej
2015-08-21, godz. 15:50
[22.08.2015] Beneath a Steel Sky (1994 r.)
Cyberpunkowy świat przyszłości, chciwe korporacje, świetny scenariusz, dużo humoru... oraz trudne zagadki. Bo, było nie było, mowa o przygodówce point'n'click z 1994 roku. Beneath a Steel Sky stworzyło znane dla fanów gatunku…
» więcej
2015-08-21, godz. 12:11
ARCHIWUM 2015, lipiec
» więcej
2015-08-21, godz. 12:10
[22.08.2015] Giermasz #154 - Ironia losu
Trudno się nie cieszyć, ogrywając bardzo dobrą grę, czyż nie? Więc to czysta ironia losu, gdy Andrzej Kutys trochę narzeka na ciekawą przygodówkę point'n'click Broken Age. A wszystko przez bardzo rozbudzone oczekiwania…
» więcej
2015-08-21, godz. 12:03
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-19, godz. 16:03
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-19, godz. 16:02
[22.08.2015] Broken Age [PS Vita]
Historia Broken Age to opowieść o tworzeniu bardzo ambitnego projektu. Produkcji, która miała dołączyć do panteonu najlepszych w dziejach. Przygodówki point'n'click kiedyś rządziły, później prawie zaniknęły, aby odrodzić…
» więcej
2015-08-01, godz. 16:51
[08.08.2015] Branża na plusie
W ramach kącika Gramy po polsku w tym Giermaszu postanowiliśmy zaprosić do rozmowy rodzimych twórców gier. Oczywiście lista jest o wiele, wiele dłuższa - i w kolejnych programach postaramy się o kolejne zaproszenia. A teraz Michał…
» więcej