Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu GOG.COM
Satellite Reign zostało stworzone przez tych samych ludzi, dzięki kampanii finansowania społecznościowego. Zdobyli cztery z siedmiu finansowych celi, w piątym był między innymi scenarzysta Russell Zimmerman. Który brał udział także w powstaniu Shadowrun. Może dlatego nie mogę powiedzieć, że do fabuły jeszcze wrócę - bo nie wrócę, nie ma do czego.
Ale skupmy się na tym co jest. W Satellite Reign dostajemy przepiękny graficznie świat. Mogłabym się nad nim długo rozpływać ale lepiej go zobaczyć. Do tego ten świat jest otwarty, więc można biegać sobie po nim do woli. A jaki to świat? Rasowe cyberpunkowe miasto, walka z korporacjami itd. itp. Standardowy świat jak na cyberpunk ale to właśnie o to chodzi. Nie ma co wprowadzać rewolucji tam gdzie nie jest potrzebna.
Co jeszcze jest? Czteroosobowa drużyna bohaterów, z których każdy ma inną specjalizację i wachlarz umiejętności. Do tego duży wybór w wyposażeniu, broni. Tutaj nie ma nudy i można sobie dopieścić idealny team według własnego uznania. To duży plus.
Sterowanie nimi też po kilku minutach nabierania wprawy nie sprawiało mi problemów, chociaż przy bardziej skomplikowanych akcjach przestaje być intuicyjne. I tu pojawia się największy problem Satellie Reign - wystawianie gracza na próbę cierpliwości.
Nie dlatego, że misje są takim wielkim wyzwaniem. Owszem bywają trudne, ale głównie z powodu tragicznej sztucznej inteligencji czyli przeciwników zachowujących się raz jak bogowie taktyki - a raz jak dzieci we mgle. Raz likwidujesz przeciwników jednym strzałem przez ścianę, innym razem, na otwartym polu z kilku metrów ładujesz w niego cztery magazynki. Raz jednego po drugim ściągasz po cichu, z ukrycia - innym razem, mimo umiejętnego skradania, zbiega się cała horda nie wiadomo skąd. Przy grze strategicznej to jest duży problem bo szczęście zaczyna mieć większe znacznie niż umiejętności. Braki w inteligencji zdarzają się też w naszej drużynie. "A ty gdzie?" - nie raz zdarzało mi się zapytać monitor.
Jeżeli już jednak uda się wam uzbroić w cierpliwość i przyjąć na klatę to że nie możecie zapisać postępów w dowolnym momencie (a łatwo nie będzie), to ta gra może sprawić dużo frajdy. Ma świetną atmosferę, dla fanów dystopii i cyberpunkowych klimatów - wręcz idealną.
Zobacz także
2015-10-23, godz. 11:25
[24.10.2015] Armello [Mac]
Piękne intro, jakie fantastyczne postacie, wspaniały krajobraz, świetna intryga - tak wygląda pierwsze kilka minut z grą Armello. Ale jak mówią: "wygląd to nie wszystko". Początek jest rzeczywiście rewelacyjny. Animowane postacie…
» więcej
2015-10-23, godz. 11:22
[24.10.2015] Might & Magic Heroes VII [PC]
Historia serii Might & Magic: Heroes jest długa i kręta, jak róg Wojskiego Hreczechy. To cykl, który jest jednym z tych niewielu, które tak często wystawiały na próbę tak licznych. Pierwsza część "Herosów", która pojawiła się…
» więcej
2015-10-21, godz. 13:54
[24.10.2015] Przegląd tygodnia
Co prawda to nie jest news związany bezpośrednio z grami, ale nie możemy się powstrzymać: widzieliście już najnowszy trailer nowego filmu Star Wars: Przebudzenie Mocy - że tak retorycznie zapytamy? Tak, nam w Giermaszu też się strasznie…
» więcej
2015-10-20, godz. 14:08
[24.10.2015] Might & Magic Heroes VII [PC]
Historia serii Might & Magic: Heroes jest długa i kręta, jak róg Wojskiego Hreczechy. To cykl, który jest jednym z tych niewielu, które tak często wystawiały na próbę tak licznych. Pierwsza część "Herosów", która pojawiła się…
» więcej
2015-10-20, godz. 13:20
[24.10.2015] Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a [PS4]
Recenzowanie odświeżonych wersji starych hitów może mieć zasadniczy plus. Jeśli ktoś taki jak ja, nie miał okazji grać w serię Uncharted na PlayStation 3, to z otwartymi ramionami przyjmie ulepszoną wersję trylogii, która pojawiła…
» więcej
2015-10-20, godz. 13:15
[24.10.2015] Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a [PS4]
Recenzowanie odświeżonych wersji starych hitów może mieć zasadniczy plus. Jeśli ktoś taki jak ja, nie miał okazji grać w serię Uncharted na PlayStation 3, to z otwartymi ramionami przyjmie ulepszoną wersję trylogii, która pojawiła…
» więcej
2015-10-20, godz. 13:10
[24.10.2015] Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a [PS4]
Recenzowanie odświeżonych wersji starych hitów może mieć zasadniczy plus. Jeśli ktoś taki jak ja, nie miał okazji grać w serię Uncharted na PlayStation 3, to z otwartymi ramionami przyjmie ulepszoną wersję trylogii, która pojawiła…
» więcej
2015-10-20, godz. 13:08
[24.10.2015] Might & Magic Heroes VII [PC]
Historia serii Might & Magic: Heroes jest długa i kręta, jak róg Wojskiego Hreczechy. To cykl, który jest jednym z tych niewielu, które tak często wystawiały na próbę tak licznych. Pierwsza część "Herosów", która pojawiła się…
» więcej
2015-10-20, godz. 13:08
[24.10.2015] Armello [Mac]
Piękne intro, jakie fantastyczne postacie, wspaniały krajobraz, świetna intryga - tak wygląda pierwsze kilka minut z grą Armello. Ale jak mówią: "wygląd to nie wszystko". Początek jest rzeczywiście rewelacyjny. Animowane postacie…
» więcej
2015-10-16, godz. 20:34
[17.10.2015] Giermasz #162 - Pojechaliśmy na targi aby polskie gry odnaleźć...
... i w ciemności związać, he he he... Dobrze, teraz na poważnie: targi PGA w Poznaniu to była wręcz doskonała okazja, aby porozmawiać z polskimi twórcami gier. W hali "Indie" znaleźliśmy m.in. studia Flying Wild Hog (Hard Reset…
» więcej