Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu GOG.COM
Satellite Reign zostało stworzone przez tych samych ludzi, dzięki kampanii finansowania społecznościowego. Zdobyli cztery z siedmiu finansowych celi, w piątym był między innymi scenarzysta Russell Zimmerman. Który brał udział także w powstaniu Shadowrun. Może dlatego nie mogę powiedzieć, że do fabuły jeszcze wrócę - bo nie wrócę, nie ma do czego.
Ale skupmy się na tym co jest. W Satellite Reign dostajemy przepiękny graficznie świat. Mogłabym się nad nim długo rozpływać ale lepiej go zobaczyć. Do tego ten świat jest otwarty, więc można biegać sobie po nim do woli. A jaki to świat? Rasowe cyberpunkowe miasto, walka z korporacjami itd. itp. Standardowy świat jak na cyberpunk ale to właśnie o to chodzi. Nie ma co wprowadzać rewolucji tam gdzie nie jest potrzebna.
Co jeszcze jest? Czteroosobowa drużyna bohaterów, z których każdy ma inną specjalizację i wachlarz umiejętności. Do tego duży wybór w wyposażeniu, broni. Tutaj nie ma nudy i można sobie dopieścić idealny team według własnego uznania. To duży plus.
Sterowanie nimi też po kilku minutach nabierania wprawy nie sprawiało mi problemów, chociaż przy bardziej skomplikowanych akcjach przestaje być intuicyjne. I tu pojawia się największy problem Satellie Reign - wystawianie gracza na próbę cierpliwości.
Nie dlatego, że misje są takim wielkim wyzwaniem. Owszem bywają trudne, ale głównie z powodu tragicznej sztucznej inteligencji czyli przeciwników zachowujących się raz jak bogowie taktyki - a raz jak dzieci we mgle. Raz likwidujesz przeciwników jednym strzałem przez ścianę, innym razem, na otwartym polu z kilku metrów ładujesz w niego cztery magazynki. Raz jednego po drugim ściągasz po cichu, z ukrycia - innym razem, mimo umiejętnego skradania, zbiega się cała horda nie wiadomo skąd. Przy grze strategicznej to jest duży problem bo szczęście zaczyna mieć większe znacznie niż umiejętności. Braki w inteligencji zdarzają się też w naszej drużynie. "A ty gdzie?" - nie raz zdarzało mi się zapytać monitor.
Jeżeli już jednak uda się wam uzbroić w cierpliwość i przyjąć na klatę to że nie możecie zapisać postępów w dowolnym momencie (a łatwo nie będzie), to ta gra może sprawić dużo frajdy. Ma świetną atmosferę, dla fanów dystopii i cyberpunkowych klimatów - wręcz idealną.
Zobacz także
2015-10-02, godz. 13:21
[03.10.2015] One Piece: Pirate Warriors 3 [PS4]
Pierwsze co zrobiłem, przygotowując się do napisania tej recenzji, to sprawdziłem, ile ta gra kosztuje. Przecież moim zadaniem jest opowiedzieć Wam o danej produkcji, wytknąć wady, podkreślić zalety - i, co oczywiste, w ten sposób…
» więcej
2015-10-02, godz. 13:20
[03.10.2015] One Piece: Pirate Warriors 3 [PS4]
Pierwsze co zrobiłem, przygotowując się do napisania tej recenzji, to sprawdziłem, ile ta gra kosztuje. Przecież moim zadaniem jest opowiedzieć Wam o danej produkcji, wytknąć wady, podkreślić zalety - i, co oczywiste, w ten sposób…
» więcej
2015-10-02, godz. 13:19
[03.10.2015] One Piece: Pirate Warriors 3 [PS4]
Pierwsze co zrobiłem, przygotowując się do napisania tej recenzji, to sprawdziłem, ile ta gra kosztuje. Przecież moim zadaniem jest opowiedzieć Wam o danej produkcji, wytknąć wady, podkreślić zalety - i, co oczywiste, w ten sposób…
» więcej
2015-10-02, godz. 13:16
[03.10.2015] Stasis [PC]
Nie wiesz, gdzie jesteś... Budzisz się w kriokomorze z połamanymi żebrami, poraniony, obok w innych pojemnikach pływają zniekształcone ciała. Wnętrze kosmicznej stacji badawczej wygląda na opuszczone. W trakcie eksploracji okazuje…
» więcej
2015-10-02, godz. 13:14
[03.10.2015] Stasis [PC]
Nie wiesz, gdzie jesteś... Budzisz się w kriokomorze z połamanymi żebrami, poraniony, obok w innych pojemnikach pływają zniekształcone ciała. Wnętrze kosmicznej stacji badawczej wygląda na opuszczone. W trakcie eksploracji okazuje…
» więcej
2015-09-25, godz. 16:49
[26.09.2015] Słodko-gorzkie technologie
Na całym świecie głośno o potężnej wpadce motoryzacyjnego giganta, która może kosztować Volkswagena nawet miliardy dolarów. A wiecie dokładnie, co się stało? Nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis opowiada, jak jedna mała…
» więcej
2015-09-25, godz. 16:40
[26.09.2015] Śpiewająco
Co może wyniknąć z połączenia gry wideo z muzyką Wolfganga Amadeusza Mozarta? Przekonajcie się, o co chodzi twórcom produkcji zatytułowanej jak jedna ze wspaniałych oper geniusza, czyli "Czarodziejski Flet". Michał Król z portalu…
» więcej
2015-09-25, godz. 16:39
[26.09.2015] Until Dawn [PS4]
Co robisz, gdy podczas wypoczynkowego wyjazdu w góry z grupą znajomych, ginie dwójka z nich? W rocznicę śmierci jedziesz tam ponownie, na zaproszenie brata ofiar. Oczywiście spotykacie się wieczorem, w zapomnianym przez cywilizację…
» więcej
2015-09-25, godz. 16:31
[26.09.2015] Giermasz #159 - Do wyboru, do koloru...
Przyspieszamy tempa, w tym Giermaszu trzy recenzje dopiero co wydanych produkcji. Mamy coś dla fanów bajkowych, nieco zwariowanych platformówek czy, po prostu, nieco niekonwencjonalnych acz świetnych gier - Andrzej Kutys gorąco poleca…
» więcej
2015-09-24, godz. 14:46
[26.09.2015] Until Dawn [PS4]
Co robisz, gdy podczas wypoczynkowego wyjazdu w góry z grupą znajomych, ginie dwójka z nich? W rocznicę śmierci jedziesz tam ponownie, na zaproszenie brata ofiar. Oczywiście spotykacie się wieczorem, w zapomnianym przez cywilizację…
» więcej