Ponieważ w poprzedniej audycji było bardzo dużo o grach polskich, na poznańskich targach PGA rozmawialiśmy z twórcami i właściwie cały poprzedni Giermasz (z 17 października) moglibyśmy "wkleić" do tego kącika - to po imprezie wśród rodzimych twórców nieco spokojniej, newsów jest mniej. Był więc moment na początku tej rozmowy, aby z Michałem Królem z portalu HCgamer - naszym specjalistą od branży polskiej - na początku wymienić jeszcze uwagi o Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a, które Michał zrecenzował w programie z 24 października. Ale później wracamy do tematu Grania po polsku i wspominamy o pewnej pirackiej grze, która zaliczyła fatalny start - ale być może Vendetta: Curse of Raven’s Cry wreszcie okaże się chociaż przyzwoitym tytułem?
Cyberpunk 2077: wspomnienie świetnego trailera rozpala wyobraźnię, szczególnie, że twórcy - znani wszak ze świetnego i ogromnego Wiedźmina III: Dziki Gon - poinformowali ostatnio, że zapowiadane RPG w świecie przyszłości będzie znacznie większe od przygód Białego Wilka. Niewiele więcej wiemy, ale spokojnie, nasz ekspert Michał Król z portalu HCgamer ma dużo informacji także z innych polskich studiów. W tym wydaniu kącika sporo też mówimy o produkcjach mobilnych, więc jeżeli szukacie fajnych "zabijaczy czasu" na smartfona, to podpowiemy, jakie dobrze oceniane polskie gry można sobie ściągnąć.
Ten odcinek dużo dłuższy niż zwykle. Bo, po pierwsze, Michał Król z portalu HCgamer odwiedził siedzibę bydgoskiego studia Vivid Games znanego ze świetnej gry Real Boxing. Tam rozmawiał z Bożeną Rudek i Marcinem Łukaszewskim z działu PR. Później Michał relacjonuje, co działo się w Warszawie na imprezie Pixel Heaven. I wreszcie, już w naszym radiowym studiu, tradycyjnie, rozmawiamy o tym, co ciekawego ostatnio wydarzyło się w naszej polskiej branży gier komputerowych.
Zobacz także
2015-09-24, godz. 14:38
[26.09.2015] Tearaway Unfolded [PS4]
Ta gra jest po prostu słodka. "Słodziuchem" była zresztą już w wersji na konsolę przenośną PlayStation Vita i od Giermaszu dostała maksymalną notę (co łatwo sprawdzić). Teraz dostajemy wersję na stacjonarną PS4, jako Tearaway…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:57
[26.09.2015] Tearaway Unfolded [PS4]
Ta gra jest po prostu słodka. "Słodziuchem" była zresztą już w wersji na konsolę przenośną PlayStation Vita i od Giermaszu dostała maksymalną notę (co łatwo sprawdzić). Teraz dostajemy wersję na stacjonarną PS4, jako Tearaway…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:55
[26.09.2015] Tearaway Unfolded [PS4]
Ta gra jest po prostu słodka. "Słodziuchem" była zresztą już w wersji na konsolę przenośną PlayStation Vita i od Giermaszu dostała maksymalną notę (co łatwo sprawdzić). Teraz dostajemy wersję na stacjonarną PS4, jako Tearaway…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:53
[26.09.2015] Until Dawn [PS4]
Co robisz, gdy podczas wypoczynkowego wyjazdu w góry z grupą znajomych, ginie dwójka z nich? W rocznicę śmierci jedziesz tam ponownie, na zaproszenie brata ofiar. Oczywiście spotykacie się wieczorem, w zapomnianym przez cywilizację…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:20
[26.09.2015] Satellite Reign [Mac]
Satellite Reign. Mogło być tak pięknie... I pięknie jest, ale ta gra to taki zestaw plusów i minusów. Z obydwu stron bardzo dużych. Najpierw się przyczepię: problemy z grafiką, zacinki, zawieszki, tryb full screen na moim Mac'u…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:19
[26.09.2015] Satellite Reign [Mac]
Satellite Reign. Mogło być tak pięknie... I pięknie jest, ale ta gra to taki zestaw plusów i minusów. Z obydwu stron bardzo dużych. Najpierw się przyczepię: problemy z grafiką, zacinki, zawieszki, tryb full screen na moim Mac'u…
» więcej
2015-09-24, godz. 13:10
[26.09.2015] Satellite Reign [Mac]
Satellite Reign. Mogło być tak pięknie... I pięknie jest, ale ta gra to taki zestaw plusów i minusów. Z obydwu stron bardzo dużych. Najpierw się przyczepię: problemy z grafiką, zacinki, zawieszki, tryb full screen na moim Mac'u…
» więcej
2015-09-18, godz. 20:01
[19.09.2015] Polskie gry - "niepolskie" budżety
Ponad 300 milionów złotych na stworzenie i wypromowanie gry Wiedźmin III: Dziki Gon - to robi wrażenie, prawda? Co prawda nieco nam jeszcze brakuje do największych studiów i wydawców, ale coraz mniej. A nasz ekspert Michał Król z…
» więcej
2015-09-18, godz. 19:23
[19.09.2015] Mad Max [PS4]
Uwielbiam sandboxy czyli gry z otwartym światem, mimo że wymagają olbrzymiej ilości czasu, którego po prostu nie mam. Gdy dowiedziałem się, że w moje ręce wpadnie Mad Max od Avalanche Studios - zawyłem z zachwytu. W końcu to oni…
» więcej
2015-09-18, godz. 15:04
[19.09.2015] Mad Max [PS4]
Uwielbiam sandboxy czyli gry z otwartym światem, mimo że wymagają olbrzymiej ilości czasu, którego po prostu nie mam. Gdy dowiedziałem się, że w moje ręce wpadnie Mad Max od Avalanche Studios - zawyłem z zachwytu. W końcu to oni…
» więcej